Skrevet 30. juli 2008 16 år Noe av nettet mitt har bra fart mens blandt annet firefox og IE går tregt Emule,azureus, msn osv har eg ingen problemer med, azureus har eg en hastighet på blandt annet nedlasting på oppimot 200 kb/s og mer mena firefox tar lengre tis å loade enkelte sider, følte at dette startet etter at torden været startet. Men nå satt ikke eg ved maskinen da det satte igang heller før en ca 15-30 min seinere. Prøvde å restarte modemen også for det hender at torretnt nedlasting kveler den, men hjalp ikke sårlig mye, og så stengte eg av brannmuren som haddde laget krøll for ca 1 ukes tid for meg også, og da kom den igang igjen, men føler fremdeles at dette ikke er normalt. Så nå har eg ikke peiling på om det er hos meg problemet ligger eller hos telenor
Skrevet 30. juli 2008 16 år Sliter med samme problemet hos Telenor selv. Downloads går bra, men HTML/nettsider tar en evighet å laste ned. Muligens det kan være ett stort problem de har ? Hvor er det du holder til? Har selv Telenor ADSL abm litt utenforbi Haugesund...
Skrevet 31. juli 2008 16 år Forfatter Eg holder til i Bergen med Telenor ADSL Satt å organiserte noen DVDer i et annet romm da et skikkelig blått blink utenfor lyste opp, men gikk lang tid til braket kom, så det var nok et stykke unna, tror det var snakk om 10-20 sek unna vis ikke mer. Men nå har eg visst fått problemer med MSN også og downloads i løpet av natten, så skal prøve å rebote modemen igjen og se, ellers fpr eg prøve 05000 og se om de har noen skjente feil i område. Nettet mitt funker jo, men noe begrenset kan man si, downloads har også fallt ned til 6-7 kb/s men det trenger jo ikke si så mye siden det kansje ikke er noen å laste ned fra
Skrevet 31. juli 2008 16 år Hvis problemet utarter seg slik at det tar lang tid å komme inn på en ny URL, men går raskt å navigere på siden når man først er inne på den, er det sannsynligvis en treg DNS-server som er problemet. Jeg bruker openDNS ( www.opendns.com ), fordi jeg syns den er mest pålitelig, raskest og best på alle måter. Anbefales
Skrevet 31. juli 2008 16 år Forfatter nå ser det ut som det funker. sjekket itavisen sin speed test og den var jo litt i overkant av 2 mbit og skulle vært vertfall 6. Men så stengte eg ned azureus, og da funket det. Men ganske merkelig det da siden eg pleier å få dette til å funke uten å måtte stenge ned den, men bare med å restarte router. Men det funket vist ikke denne gang, vis det da ikke bare var tilfeldig, og at telenor da plutselig klarte å fikse det samtidig som eg stengte det ned. Men etter eg stengte det ned, så hoppet farten i testen opp i 6.7 mbit rart
Skrevet 31. juli 2008 16 år Når du makser linja (gjerne både ut og inn) med en nedlasting/opplasting på Azureus, er det jo ikke det minste rart at du opplever linja som treg :crazy: . Det står tydelig advarsel om at du ikke kan ha noen annen internettrafikk i gang mens du måler hastigheten, ellers gir det jo ikke mening.
Skrevet 31. juli 2008 16 år Ja, hjelper ikke å klage om internett er tregt når du faktisk sitter å laster ned noe. Da vil såklart nettet være tregt.
Skrevet 31. juli 2008 16 år Forfatter Lastet ikke direkte ned heller. azureus var så å si stopped opp, MSN var stoppet opp. alt var stoppet opp. MSN ga meg en feilmelding når eg prøvde logge på idag mens den igår klarte å logge på mens webbrowseren gikk tregt og azureus gikk raskt. I dag var så å si allt stoppet opp, og azureus hadde en nedlasting på under 7 kb/s og en opplasting på max 5 Kb/s Det i seg selv skulle ikke presse hastigheten min ned fra 6 mbit og ned i 2-3 mbit. Men vet fra før at torrent nedlasting sammenhengende over tid kan kvele routeren, men det pleier å hjelpe da bare å trekke ut strømmen noen sekunder og så på igjen, og alt er da fikset. Synes det var rart at dette skulle være årsaken til problemet siden eg prøvde denne løsningen vertfall 3 ganger i går og 1 eller 2 ganger i dag. Men nå har jo eg også koblet fra linksys routeren min for 1 1/2 uke siden og går direkte fra router modemen, så det kan jo være annerledes med den. Eg vet ikke, men kommer til å koble til den tråløse routeren min igjen regner eg med snart, for der kan eg koble mobilen min til også og laptopen min tråløst. Men som sagt, problemet skyldes ikke at eg lastet ned, for ingen av programmene som eg hadde åpne som drev å lastet ned hadde særlig speed til å klare å laste ned noe som helst. Vertfall ET program til i går utenom MSN nektet å connecte til nettet. Men eg mistenker at feilen lå hos telenor, og at det tilfeldigvis ble fikset nøyaktig samtidig som eg rotet hos meg, for bare noen minutter før, så nektet MSN å logge på. Så en liten stund etter når eg hadde fått laptopen på for å sjekke om det lå i selve PCen, da logget MSN seg på i laptopen, og når eg da prøvde desktop MSNen, da logget den seg på også uten problemer. Og det var da eg sjekket at linjen min lå litt under halv spenning. Og dette merket eg like etter torden været i går kveld når telenor er stengt, og feilen var ikke fikset før like over 9:30 i dag morges
Skrevet 1. august 2008 16 år Ja, når man laster ned torrenter på full hastighet over lengre tid, så tar ruteren kveld og du kobles fra nettet. Du må restarte routeren opptil flere ganger. Er lite å gjøre med det, det du derimot kan gjøre er å sette en maks nedlastning hastighet feks 150kb/s i torrent programet du bruker, slik at routeren ikke dør hver eneste gang.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.