Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har på et eller annet merkverdig vis klart å rote bort nøkklene til arbeidsbilen jeg har. Bedriften vet ikke hvor reservenøkkelen er. Kan man få ny nøkkel om man kontakter en forhandler og oppgir reistreringsnr på bilen?

Mitt eneste håp er at Toyota på Lillehammer kan hjelpe meg i morgen, slik at jeg kan komme meg på arbeid, og få bilen med i samme slengen.

Jeg kan vanskelig forstille meg at datasystemet til Toyota ikke skal kunne spore opp korekte nøkler med hjelp av registreringsnr på bilen.

Er i dette tilfelle en Toyota Hiace diesel

Skrevet

Hei! Jeg er ikke 18 så hakke lappen en gang xD, men hvis det hadde vært meg så ville det nok vært et forøk, men du burde ha absolutt alt! Vognkort osv...

men det vet du vel! måtte bare prøve

Lykke til!

Skrevet

Isåfall vil jeg tro at den som står ansvarlig for bilparken i det firmaet du jobbe r i er kontakt person i forhold til dette. Og han må møte opp for å hente ut nøkkelen, det tar tid å lage en ny nøkkel, spesielt med tanke på en del elektronikk i disse dager. Er det en litt eldre bil går det fortere.

Jeg tror ikke du helt uten vidre kan dra opp til Toyota og få ut en nøkkel uten noe som helst bevis på at du faktisk har lov til å bruke denne bilen.

Ellers kan du få falcken til å låse opp bilen slik at du får hentet ut papirer fra bilen osv som kan koble deg til denne bilen.

Skrevet

Dette er av den gamle typen som ikke er elektronsisk. Har orientert bedriften, og de har bedt meg om å finne en løsning før jeg dra nedover til Nannestad da dem ikke vet hvor reservenøkkelen er. Så en løsning må jeg få til. Har sagt at kostnadene for nye nøkler skal belastes meg, noe som bare skulle mangle da det er jeg som har rotet dem bort :mad: Men det med reservenøkkel for dem ta på sin del.

Har vert i kontakt med falken, og den kan også bistå med å få låst opp bilen.

Navnet mitt kan ikke knyttes opp mot bilen da den er registret på firmanavnet. Så i hvor stor grad det hjelper meg skal jeg la være usakt. Derimot har firmaet samme navn som daglig leder, sånn sett kan jeg knyttes opp mot firma å bil via fullmakt ifra han.

Skrevet
Isåfall vil jeg tro at den som står ansvarlig for bilparken i det firmaet du jobbe r i er kontakt person i forhold til dette. Og han må møte opp for å hente ut nøkkelen' date=' det tar tid å lage en ny nøkkel, spesielt med tanke på en del elektronikk i disse dager. Er det en litt eldre bil går det fortere.[/quote']

Vet at det hos Volvo holder å stille opp med vognkort, så ordner de ny nøkkel "mens De venter".

Skrevet

Nøkkelkode finnes ganske sikkert hos forhandler. Eier kan få opplyst kode hos forhandler ved personlig fremmøte, eller du kan få ordnet ny nøkkel f eks gjennom Viking Redningstjeneste hvor Toyota har bilhjelpsavtale. Siden bilen er såpass gammel regner jeg med at det bare er snakk om vanlig "gammeldags" nøkkel.

Bilforhandlerne bruker vanligsvis nøkkelfirmaer med avtale til å slipe nøkler og de sliper da nøkkel etter koden mens kunden venter.

Hvor i landet befinner bilen seg?

• Premium Medlem
Skrevet

Hei Steinar

Hvis en mister nøklene til bilen så kan nesten alle bilmerker levere nøkler som reservedel.Da må nøklene bestilles på bilens chassisnr igjennom den aktuelle forhandler.

Hvis nøkkelkoden finnes da er det som Magne sier en enkel sak å få ordnet nye nøkler

Skrevet

Da skal jeg ha det i bakhodet om uhellet skulle være ute enda en gang. Har nå hatt Falken her, sånn at jeg har fått dirka opp bilen, å har kommet meg inn i den å henta ut vognkortet, slik at jeg har noe å vise for meg på Toyota på Lillehammer

Skrevet

Hadde den hatt startsperre ville ikke bilen ha startet i det heletatt med den nye nøkkelen jeg fikk idag.

I å med at den gamle nøkkelen ikke hadde noe plasikk/gummi som brikken til startsperren ligger i er det mye som tyder på at bilen ikke har noe slikt.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...