July 25, 200817 yr Fader, der var det noen som hadde sett den før meg Ja, skummle saker det der :eek:
July 25, 200817 yr Skremmende opplevelse.. Noe man går rundt og tror at aldri skulle skjedd med et moderne fly. Så vidt jeg vet, så er også skrogene i dag bygget slik at dersom det revner, så stopper riften ganske raskt? (På måten det er naglet sammen) Mente det var det de sa på Aircrash investigation i hvertfall. Sikkert noen her som har bedre kustus på det enn meg
July 25, 200817 yr Noe man går rundt og tror at aldri skulle skjedd med et moderne fly. Tjaaa....nytt å nytt: First flight 21/5-1991. Så vidt jeg vet' date=' så er også skrogene [b']i dag[/b] bygget slik at dersom det revner, så stopper riften ganske raskt? Kanske idag, men byggde dom så då ?
July 25, 200817 yr Noen som vet hvor gammel 747en var? Og om hvor mange ganger det har skjedd sånne "uhell" med store fly?
July 25, 200817 yr Noen som vet hvor gammel 747en var? Byggd Jan 1990, hur nu det hänger ihop med Qantas datum ang first flight i Maj 1991.
July 25, 200817 yr Vad är det för hål här under ? RAM Air inlet. Kjøling til Air Condition. Lukene er åpne på bakken og stenger i luften hvor behovet for kjøling er mindre. M
July 25, 200817 yr Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Det har vært flere episoder med hull i skroget på fly tidligere, noen tilfeller hvor det har gått bra, mens andre har endet katastrofalt. Jeg kan ikke si noe nøyaktig årstall, men vil tippe at de fly bygget etter tidlig på 80-tallet er blitt bygget for å bedre forhindre store hull i skroget, da flere flytyper før dette hadde svakheter i designet som har resultert i en del slike hendelser
July 25, 200817 yr Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Åh nei, de gikk av banen i Bangkok i '99, og betalte mer for å fikse kjerra (og beholde statistikken) enn det ville koste å anskaffe en ny maskin... Senere i '00 kollapset et maingear i Roma under taxing. "Pristine safety record" my a**! Hilsen T
July 25, 200817 yr Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Åh nei' date=' de gikk av banen i Bangkok i '99, og betalte mer for å fikse kjerra (og beholde statistikken) enn det ville koste å anskaffe en ny maskin... Senere i '00 kollapset et maingear i Roma under taxing. "Pristine safety record" my a**! Hilsen T [/quote'] Skulle ikke forundre meg om det var en av disse som var innblandet i denne incidenden. Men pâ ACI var det jo noe i 70-80 ârene som fikk taket revet av og allerede ble bygd med noe for â forhindre store hull i skroget.
July 25, 200817 yr Glemte jo også i farten hendelsen de hadde i Januar i år, hvor de mistet all strøm på vei inn til Bangkok på grunn av vannlekkasje i galley... De kom inn og landet kun på batteristrøm. Såvidt jeg vet er det ulike maskiner... Den aktuelle hendelsen var en 747-400 VH-OJK, mens det var VH-OJH (populært kalt "Oh Jesus Help!") som gikk av banen i Bangkok. Den som fikk en strut kollaps i Roma var en 747-300. Hilsen T
July 27, 200817 yr Tabloidene får jo flotte overskrifter da - "falt 20.000 fot".... Det var vel heller det at den maskina ble tatt hurtig ned med vilje...kabintrykket falt jo drastisk, og da er vel dette vanlig prosedyre. Men det selger jo ikke aviser...
July 27, 200817 yr Tror ikke formuleringen "falt 20 000 fot ..." hadde noe å si for salget. Historien var dramatisk nok i seg selv.
July 28, 200817 yr Apropos Qantas og incidenter, her er en av morgendagens (lokal tid) store nyheter http://www.news.com.au/
July 29, 200817 yr Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Åh nei' date=' de gikk av banen i Bangkok i '99, og betalte mer for å fikse kjerra (og beholde statistikken) enn det ville koste å anskaffe en ny maskin... Senere i '00 kollapset et maingear i Roma under taxing. "Pristine safety record" my a**! Hilsen T [/quote'] Skulle ikke forundre meg om det var en av disse som var innblandet i denne incidenden. Men pâ ACI var det jo noe i 70-80 ârene som fikk taket revet av og allerede ble bygd med noe for â forhindre store hull i skroget. Det var en sprekk i skroget på flyet
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.