Fredrik Edvardsen Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=196903 Som overskriften sier så hevder Apollo 14-astronaut Edgar Mitchell, i et radiointervju, at romvesen allerede har tatt kontakt med oss på jorda flere ganger, men at myndighetene har prøvd å skjule det. Hva tror folket? Han er i og for seg en litt mer troverdig kilde enn alkoholiserte rednecks som det som oftest er som rapporterer slike ting, men kan det være at han begynner å bli litt surrete på sine gamle dager? I det samme intervjuet hevder han også at han har fått kurert nyrekreft ved hjelp av tankekraft... På den andre siden vil jeg tro at om han faktisk snakker sant så er det ikke noe regjeringer rundt om vil at folk flest skal få vite om... Det ville trossalt forandret synet vårt på både verden og vår egen eksistens. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, jeg tror på liv andre steder i universet, men på grunn av alle problemene med det å reise over store avstander i rommet så tror jeg ikke at vi har blitt besøkt av vesen fra andre planeter. Men jeg liker temaet og historiene veldig godt... Men hva tror dere, er det noe i det Mitchell sier, eller er det bare et rop om oppmerksomhet fra en gammel mann? Dog er han ikke den første astronauten som kommer med slike uttalelser... Siter
Werner Rafteseth Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror at det finnes liv andre stedet i galaksen og universet. Det at de har besøkt oss, det er i og for seg teoretisk mulig, enten ved hjelp av reise i hundrevis av år, eventuelt ved litt mer sci-fi aktive scenarioer. Mange av disse scenarioene kan jo faktisk underbygges teoretisk med fysikkens lover, selv om vi ikke aner hvordan man skulle gjenskape de Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror mennesket på jorden er så altfor altfor små til å fatte å begripe hvilke muligheter vi faktisk har. Er ikke mer enn 120 år siden vi oppfant forbrenningsmotoren og den bruker vi fremdeles. Jetmotoren på fly er også svært gammel. Men det er liten vilje for å få frem nye konsept. Stakkars NASA er omtrent alene i dag om forskning på alternativer til rakettdrevne romferger. Det sier seg selv vi er heldige visst vi får oppleve det i våre liv. Men at det finnes liv på andre planeter må vi regne me. At vi har blitt besøkt anser jeg for å være veldig sannsynlig. Myndigheter har enda til gode å gå ut med bekreftelser, men jeg tipper opptøyer i omtrent hele verden (les:Religion) har tatt lysten fra dem. Så i mellomtiden får vi nå håpe at tiden jobber med oss, at vi kanskje en dag får være vitne til en sånn happening. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Eventruelle utenomjordiske "ting" eller levende skapninger, kan for alt vi vet leve flere milliarder lysår unna, men kan fly og transportere seg fort og langt. Vi menneskene har så vidt kommet oss til Mars, og vi aner ikke hvor langt og hvor lenge vi kan dra ut i galaksen og universet. For alt vi vet, kan det hende det finns planeter med mer innteligent liv enn på jorden, noe som bevises dersom UFOer blir sett. Jeg trur det finns liv, men hvor og hvor langt unna, er ikke godt å si sikkert! Siter
Erik Karlsen Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Vi har jo bare oppdaget planetene i vår sol system, men vi har ingen ide hva som er på andre siden. Jeg tror at han snakker sant. Det er jo også blitt påstått at area 51 i usa har et romship kræsjet. (Jeg tror det er area 51 det heter) Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Det er forskjell på UFO og romvesen. Det jeg reagerer på i artikkelen er at Rosswell drøftes som en ting som har skjedd eller ikke skjedd.. Rosswell skjedde, men poenget er HVA skjedde. USA´s myndigheter har revisert sin historie flere ganger. Jeg tror ikke noe på at aliens har styrtet på jorden. Dersom de er så flinke at de ikke trenger bry seg om relativitetsteori, ja da styrter de fan meg ikke her på jorda. Så enkelt er det. Jeg har også fått med meg "The Disclosure Project", det vitterlig 400 vitner sværger på at de har sett "noe rart". Det finnes nesten garantert liv et sted der ute. Drake´s likning er et uhyre konservativt estimat for hvor mange observerbare sivilisasjoner det er der ute, og selv om han setter de ulike sannsynlighetene svært lave, er totalen overaskende høy. Men om de ulike øyene av liv kommer i kontakt er svært usannsynlig. Jeg tror ikke vi noen gang i nær fremtid kommer til å fly imellom stjerner, eller observere annet intelligent liv. Om de er så smarte, og så mange år foran oss, ville trolig universet vært kolonisert for lenge siden.. kanske det er VI som er "alians" Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Skrevet 24. juli 2008 Vi har jo bare oppdaget planetene i vår sol system' date=' men vi har ingen ide hva som er på andre siden. Jeg tror at han snakker sant. Det er jo også blitt påstått at area 51 i usa har et romship kræsjet. (Jeg tror det er area 51 det heter) [/quote']For å dra den teorien enda litt lenger, la oss si at det faktisk var et skip fra en annen planet som krasjet i Roswell, og at den amerikanske regjeringen faktisk nå er i besittelse av et skip (eller ihvertfall delene) fra en annen planet og dets besetning, så vil jeg gjette på at det ikke befinner seg på Area 51... Basen er rett og slett altfor kjent, det flokker jo UFO-entusiaster dit i hopetall. Jeg vil også tro at endel av UFO-observasjonene der stammer fra det faktum at USAF i en årrekke har utviklet og testfløyet endel topphemmelige maskiner der, f.eks ble jo U-2, SR-71 og ikke minst F-117 testfløyet der (F-117-flåten ble tilogmed fløyet tilbake dit etter at de ble tatt ut av tjeneste for lagring (strengt tatt er de vel lagret på Area 52, men det er det samme området)). Men ved å holde basen operativ så kan man forhindre at folk begynner å snoke rundt på steder hvor det faktisk er noe "spennende". Det var dagens lille konspirasjonsteori Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Vi har funnet planeter rundt andre stjerner, den saken er grei. Men det er uansett snakk om enorme planeter, trolig svært lik Jupiter, og ikke noe liv slik vi kjenner det kan leve på sånne steder. Dersom det finnes liv utenfor jorden i vårt solsystem, er månen Europa mitt heiteste tips Trolig er det hav under overflate isen, og med vann kan det fort følge liv. Area 51 er et testområde i Nevada ørkenen, 1 av 52 eller flere områder. Rett ved Area 51 drev de med atomvåpen tester, ser du på google earth ser du enorme kratere i dette området. Viser bare hvilken galskap vi har holdt på med.. Med "UFO" teknologi hadde de ikke trengt atomvåpen eller stealth. Nå skal det sies at det er noe "rart" med B2 Spirith. Lekket informasjon viser at de oppretter et sterkt elektrostatisk felt på forvingene, vi snakker om +10KV eller mer, og at eksosen blir elektrisk negativt ladet. Hvorfor gjør de det ? I disse nivåene av spenning, er vi fort oppe i plasma regimet, og det vet vi ikke så mye om enda. Jeg tror dette enten er en prototyp på "electrogravitic" drive, eller en annen form for aktiv radar unnvikelse. Siter
AMO Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Vi har funnet planeter rundt andre stjerner' date=' den saken er grei. Men det er uansett snakk om enorme planeter, trolig svært lik Jupiter, og ikke noe liv slik vi kjenner det kan leve på sånne steder.[/quote'] Det er mulig du har rett der, når det kommer til de planetene vi har oppdaget. Men når det kommer til de vi ikke har oppdaget, så blir det en annen sak. For alt vi vet finnes det flere av samme art som oss i en galakse langt borte som vi ikke har oppdaget ennå, hvor det er samme type miljø og atmosfære på en planet som det vi har her på jorden. For alt vi vet kan det være hva som helst der ute som overskrider de villeste ting vi kan forestille oss. Mange "vitenskapsmenn" og forskere hevder at liv slik vi kjenner det ikke er mulig å finne der ute, men det vet vi jo ikke, vi har ikke mulighet for å kikke rundt hjørnet for å se. Og enda verre: Diverse kilder bruker vitenskapen som argument for at andre livsformer er umulig så lenge det ikke er vann der, hva vet de, og forsåvidt også vi, om det? Det kan godt hende det finnes flere grunnstoffer langt ute i universet som vi aldri vil oppdage og som vi ikke har her på jorden eller i vår galakse, men som kanskje er forutsetningen for liv der det finnes. Hva vet vi, vi er bare mennesker i en "liten" galakse. Angående vår astronaut med sin løsslupne munn; Jeg velger å ikke tro ham. Fornuften min tilsier at det ikke har skjedd, men en del av hodet mitt vil tro på ham, rett og slett fordi han er astronaut, han kan ha tilgang til informasjon som bekrefter det han sier. Men på den annen side sier fornuften min nei inntil det motsatte er bevist. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Om dette er sant, kommer nok aldri det motsatte til å bli bevisst Nå skal du se, dette har vært oppe i media før, leste en sak i ett vi menn blad for ikke sålenge siden hvor det stod om soldater på AREA 51 som hadde lekket til pressen at de hadde romvesner der, og de forsvant på mystisk vis og ble funnet drept etter 1-5 mnd etter de forsvant. Så nå får vi se om denne karen plutselig blir funnet drept Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Som du sier, dette er planeter vi har funnet, basert på vitenskapelige metoder. At det kan finnes andre planeter kan jeg ikke si noe om. Selvsagt kan de eksistere. Men det er forskjellen på tro og viten. Godt mulig det kryr av jordliknende planeter, og at det finnes liv som ikke trenger vann. Men det virker både usannsynlig, og vi har ikke noe bevis enda. Men du kan jo selvsagt velge å tro. For å vri det litt, man kan også velge å tro at Tsjernobuel er "over". Det er det selvagt ikke. 1200 tonn med hvitglødende magma kommer til å brenne i mange tusen år, så det er ikke over på LENGE enda. Skulle sarkofagen over reaktoren ryke er det "all over again". Og vi får vell bare håpe det ikke går så galt som det kunne gjort i 1986. Reaktoren var svært nær å nå kritisk temperatur, og en ny gigantisk eksplosjon, tilsvarende 3-5 MTonn. Europa ville vært ubeboelig i flere tusenår om det hadde skjedd..Uansett, jeg tror minimalt på at alians har vært her på jorda Siter
AMO Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er enig, jeg tviler sterkt på at aliens har vært her ja. Siter
Sindre Holberg Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Som du sier' date=' dette er planeter vi har funnet, basert på vitenskapelige metoder. At det kan finnes andre planeter kan jeg ikke si noe om. Selvsagt kan de eksistere. Men det er forskjellen på tro og viten. Godt mulig det kryr av jordliknende planeter, og at det finnes liv som ikke trenger vann. Men det virker både usannsynlig, og vi har ikke noe bevis enda. Men du kan jo selvsagt velge å tro. For å vri det litt, man kan også velge å tro at Tsjernobuel er "over". Det er det selvagt ikke. 1200 tonn med hvitglødende magma kommer til å brenne i mange tusen år, så det er ikke over på LENGE enda. Skulle sarkofagen over reaktoren ryke er det "all over again". Og vi får vell bare håpe det ikke går så galt som det kunne gjort i 1986. Reaktoren var svært nær å nå kritisk temperatur, og en ny gigantisk eksplosjon, tilsvarende 3-5 MTonn. Europa ville vært ubeboelig i flere tusenår om det hadde skjedd..Uansett, jeg tror minimalt på at alians har vært her på jorda [/quote']Ok. Nå skremte du meg! :eek:Men heller ikke jeg tror vi har hatt besøk av såkalte romvesen :tired: Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 For å vri det litt' date=' man kan også velge å tro at Tsjernobuel er "over". Det er det selvagt ikke. 1200 tonn med hvitglødende magma kommer til å brenne i mange tusen år, så det er ikke over på LENGE enda. Skulle sarkofagen over reaktoren ryke er det "all over again". Og vi får vell bare håpe det ikke går så galt som det kunne gjort i 1986. Reaktoren var svært nær å nå kritisk temperatur [/quote'] Det er vel snakk om ca 600-900 år før områdene rundt Chernobyl og Pripryat kan bli beboelig igjen. Og den Sarkofagen som nå har vert der siden 1986 holder faktisk på å kollapse, den er svært utslitt, noe man kan finne bilder av ved et lett søk på wikipedia eller google images, men heldigvis har de nå nylig startet en produksjon av en ny sarkofag som skal dekke over hele den gamle Sarkofagen og mere av området rundt selve reaktoren. Etter selve eksplosjonen som utløste en meget kraftig brann utviklet faktisk så intens varme at selve betong fundamentet rundt reaktoren delvis ble lava. Resten av kraftverket ble vel permanent nedstengt i 2000-2001 om jeg ikke tar feil. Beklager at dette ble litt off-topic Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.