Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ingen fotograf, har kun holdt på med fotografering siden februar, så ta mine kommentarer med en klype salt. :grin:

Bilde 1

Flott motiv! Ser ut til at du har brukt blits her, noe som gjør motivet svært lyst i forhold til bakgrunnen. Flott bilde i utgangspunktet, men litt photoshop hadde vært på sin plass for å friske opp fargene i bakgrunnen, samt fjærne de små områdene som reflekterer blitsen. Kanskje man kan legge på litt grønn farge på insektet der også, for å skape kontrast. :) Har du brukt høy ISO sammen med blitsen? Ser en del korn i bakgrunnen som gjør at helheten av bildet faller. Litt klipping er lov. :)

Bilde 2

Ikke ett veldig spennende bilde i utgangspunktet. Hadde man klippet bort trærne, fått litt høyrere kontrast (himmelen blåere, skyene hvitere/mørkere) så kunne man skapt litt mer liv i bildet.

Bilde 3

Flott bilde! Men desverre så er jeg så sær at jeg sier "har sett det før..." :grin: Siluettene av trærne kan hos noen virke forstyrrende, men for meg synes jeg det skapte litt mer "liv" i bildet. Kanskje kunne man framhevet fargene litt mer for å gjøre det varmere og mer livlig.

Bilde 4

Ett bilde fylt med potensiale! Desverre har vinkelen du har valgt gjort dette til et turist bilde. Knips, gå videre.... Prøv forskjellige vinklinger, gå litt ned i høyden, gjærne på knær. For å skape mer spenning i bildet må du har mer forgrunn, hadde du vinklet kameraet andre veien (loddrett) og tatt bildet i knestående ved stokken til høyre, kunne dette blitt et masterpiece! :grin:

All in all, meget godt utgangspunkt! Flotte motiver, men du må bruke de for det de er verdt. Ta deg god tid, vent på det rette lyset. Er det blitt for mørkt til å ta bilde av blomsten i kveld, kom igjen i morgen. :grin:

Skrevet

Hei !

Syns alle bildene var bra jeg , har begynt selv som hobby fotgraf , man lærer selvfølgelig av sine feil , selv tar jeg gjern 4-5-6 bilder av samme motiv fra forskjellige vinkler og lysforhold.

Att jeg tar mange bilder av samme motiv er bare for å utforske og teste hvilken vinkel og lyssetting som passer best , av de bildene jeg tar så er det som regel bare ett eller to som jeg lagrer.

Har forresten EOS-350 som jeg er kjempefornøyd med , kjøpte meg en 55-200 linse som jeg bruker til flyspotting , er mye på Rygge og Gardermoen for å utforske mine foto kunnskaper.

Min anbefaling må jo være som jeg sier att du tar flere bilder fra forskjellige vinkler og lysforhold for å finne ut hva som er best , men for all del , bildene var spennende og fine . stå på.

Hilsen

Kai

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...