Nicklas Winger Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 For ikke å nevne skrivene vi fikk fra videregående skole hvor det stod at "Ipod ikke tillates på eksamen". HAHA, lett jeg skulle tatt med en Creative Zen da, og blånektet på å gi den fra meg. Siter
Nicklas Winger Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Mens vi er inne på ladesykluser. Vil opplading når batteriet fremdeles har la oss si 2/3 av kapasiteten tilgjengelig' date=' tilsvare én syklus? Eller er det ≈ 1/3 av en syklus? [/quote'] Jeg vet faktisk ikke :crazy: Siter
Marius Sparby Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Etter 12 år som supportmedarbeider/server-admin tror jeg at jeg har hørt de fleste idiotiske ting fra brukere og kunder. Vi kan nevne i fleng: Kaffekoppholder som er defekt (ja, jeg har vært ute på oppdrag for å bytte en CD-ROM brukt som kaffekoppholder..) Kunder som ikke forstår at man må ha ledningene i maskinen, og det på riktig sted, for at den skal funke Folk som hevder hardnakket at de har en Nokia-maskin, selv om jeg forklarer dem at det er skjermen de har. Folk som ringer inn og ber om hjelp for å slette skriveren sin, for så å ringe meg igjen 5 minutter senere for å kjefte vilt fordi skriveren de har er borte, noe som igjen fører til at jeg må bruke 2 timer på å forklare faenskapet hvordan han setter en diskett i diskettstasjonen Folk som ikke vet hvordan en datamus funker Personer jeg må fortelle 5 ganger at de ikke skal gjøre en ting, bare for å få beskjed om at de gjorde nøyaktig den samme tingen nok en gang "fordi det er sånn vi alltid har gjort det!". Lista blir lang etterhvert. Det morsomste jeg vet, vel og merke, er å stikke innom Elkjøp og Elkjøp-lignende steder og spille skvær tett når det kommer til datamaskiner og datautstyr, rett og slett for å teste om de faktisk vet hva pokker de snakker om. Som oftest så aner de ikke opp ned på en vott. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Når vi først er inne på dette med "dumme" kunder..Er det noen her i samme bransje som meg som har opplevd dette apple-fenomenet? En kunde kommer inn og sier de skal ha en mp3-spiller. Og når man da nevner en iPod' date=' så sier de: "Nei, jeg skal ikke ha ipod, jeg er på jakt etter en mp3-spiller..." Noe sier meg at apple har for mye markedsandel.. [/quote'] JEPP, for under ei uke siden inntraff det siste tilfellet hittil! Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Jeg var på Elkjøp i dag siden jeg har knust skjermen på mobilen min (som forøvrig er kjøpt der) og spurte litt rundt det om å få sliftet den og over all fomodning kunne de faktisk det de snakket om, dvs. de "teknikerne" jeg snakket med. Men det tilter mot å kjøpe ny skjerm på eBay og bytte selv. Koster 250kr mot 1000-1500 for å få den byttet av "autorisert personell" Siter
Åge Storli Berg Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Dersom garantien er utgått uansett vil det vel ikke ha noe å si for deg dersom du bytter den selv. Men dersom du enda har garanti osv, vil du miste denne dersom du begynner å skifte skjerm osv. MENER det er slik, correct me if i'm wrong. Siter
Martin Foss Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Jeg kom til å tenke på en episode med min egen far: På tv'en på hytta, prøvde vi å få inn TV2. Her snakker vi altså via "vanlig" antenne, og hvertfall 10 år tilbake i tid... Han hadde hørt at TV2 skulle ligge på en viss kanal (altså på en angitt frekvens i frekvensbåndet). La oss kalle den kanal 32. Han tar da fjernkontrollen, taster 32, og står og glor på tv'en for å se om TV2 dukker opp.. Den helga dro vi innom en elektrosjappe, hvor han spurte om dette, og forklarte hva han hadde gjort. Mannen i butikken (som helt sikkert kunne de han drev med), forklarte at det var ikke programplass 32 på fjernkontrollen, men en viss frekvens på frekvensbåndet.. "Nei, han mente det var riktig, for når han trykket 32 på fjernkontrollen, så stod den og søkte". Han hadde da stått og sett på støyen i bildet, som selvsagt varierte litt i "fargen".. Jeg tror vi fikk inn TV2 etterhvert.. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Det er slik regelverket fungerer, ja... I prinsippet, dersom du kjøper en PC og vil ha (for eksempel) mer RAM inn i den, så skal den/de ekstra RAM-brikken(e) også settes inn av "autorisert personell", men jeg opplever at flere PC-forhandlere blåser akkurat den delen "en lang marsj" dersom PC-ens eier ser ut til å ha nødvendig kunnskap. Så det er nesten litt artig å tenke på hvor mange ganger jeg har gjort garantien på egen PC ugyldig, uten at forhandleren jeg kjøpte den hos har brydd seg det grann når noe faktisk har gått galt. Og ja, jeg har fortalt dem om hvilke endringer jeg har foretatt... I teorien heter det vel at "endringer og/eller reparasjoner" skal foretaes av "autorisert personell", det være seg alt fra vannkokere til PC-er til... Vel, det meste! :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.