Skrevet 18. juli 2008 16 år Hvordan er en slik sykkel å sykle på i forhold til en 'vanlig' sykkel. Altså, en DBS med litt grove dekk og demper foran. Har alltid lurt på om det er mye lettere å opprettholde en og samme hastighet, samt lettere å tråkke fremover pga. mindre friksjon i dekkene og en mindre vekt. Noen som har erfaringer?
Skrevet 18. juli 2008 16 år Det jeg vet er at siden dem har mye smalere dekk med mye mer lufttrykk så er det nesten ingen friksjon i forhold til en vanlig sykkel. Så de er lette å tråkke og holde farta. Ser du på dem er de jo rene aerodynamiske vidundere.. Mange har bl. a felger uten eiker som da leder luftstrømmen rett forbi. Drevinga er mye tyngre. Men så er jo rytterne litt mer trena enn meg og de fleste andre og da :whistle:
Skrevet 18. juli 2008 16 år Forfatter Sant nok Drevingen er nok en del tyngre (er vel litt smak og behag også?) hos de profesjonelle. Jeg kunne egentlig tenkt meg en grei sykkel selv nemlig. Er litt slitsomt å sykle på en "vanlig" sykkel, slik jeg definerte i første posten, frem og tilbake til jobb hver dag
Skrevet 18. juli 2008 16 år Heh, det skal jeg å gjøre, men kommer fortsatt til å bruke sykkel på de "korte" strekningene. (Her jeg bor er det en time til neste hus ) litt overdrevet men....
Skrevet 18. juli 2008 16 år Forfatter Vel, etter å ha kjørt både moped og bil i noen år, så kjenner i hvertfall jeg at det ikke gjør noe å bruke beina til noe fornuftig når man først skal ut alikevel. Så, bilen står parkert, eller brukes av fruen
Skrevet 18. juli 2008 16 år *Kremt* Det var vel litt overdrevet ja Uannsett, leste i VG her om dagen at sykkelen Thor Hushovd bruker kun finnes i 2 eksemplarer og hadde kostet millioner å utvikle og kommer på markedet til høsten til en pris på ca 100,000 kr :crazy: Så her er det bare å begynne å spare!
Skrevet 18. juli 2008 16 år Heh' date=' det skal jeg å gjøre, men kommer fortsatt til å bruke sykkel på de "korte" strekningene. [/quote'] Det sa jeg også før jeg fikk moped, men ble det noe av sykkelen når jeg hadde moped? Selv på de korte strekningene? Nei...
Skrevet 18. juli 2008 16 år Heh' date=' det skal jeg å gjøre, men kommer fortsatt til å bruke sykkel på de "korte" strekningene. [/quote'] Det sa jeg også før jeg fikk moped, men ble det noe av sykkelen når jeg hadde moped? Selv på de korte strekningene? Nei... Hehe, redd det fører til det ja
Skrevet 18. juli 2008 16 år Med fare for offtopic: Jeg pleier å ta bilen til jobben, som ligger 300m nedi gata.. :whistle: Jensen tenker på miljøet vettu Ellers: http://www.dbs.no/sykler/racing/151
Skrevet 19. juli 2008 16 år For å gå tilbake til topic igjen :whistle: Regner med du tenker på det man kaller racersykkel? (landeveissykkel). Sykler litt selv, og har en slik. Hjulene er i og for seg et kapitel for seg selv. De er veldig smale, og har et trykk på rundt 8 bar. Dette er nok selve grunnbasisen for at det går såpass fort. Lite motstand. Dessuten er de veldig forskjellig giret. En vanlig sykkel i dag kan ha både 24 og 27 gir. En racersykkel har ofte bare 18 eller kanskje til og med 16. Og ja, det er mye lettere og opprettholde samme hastighet som en vanlig sykkel. Man sykler gjerne lett i 30 km/t på flat vei uten å tråkke deg i hjel. En racersykkel har også så tunge gir, så man fint kan sykle i 60-70 km/t nedover. Har syklet forbi flere scootere og orginale mopeder :grin: Håper det hjalp, selvom det ble veldig langt!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.