Ola Haldor Voll Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Ønsker tilbakemelding på følgende Skjønner det ikke er helt realistisk lyssetting på flyet - men man vil jo gjerne se mer fly enn silhuett. :whistle: Jeg vurderer sterkt å lage en render i 1920x1200 for å få passe på desktopen min. Flere som er interessert i det? Evt om andre fly skulle være interessant har han som har lagd den flymodellen flere Boeing og Airbus-modeller til €105 pr stk... Så har vi jo noen folk her inne som er resere på å male livery. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Litt vanskelig å se på et så lite bilde, men det kan se ut som om kvaliteten på bakgrunnen (går utifra at skyene er et bilde) er endel dårligere enn på renderen, og da stikker flyet seg litt ut som "påklistret". Men som sagt, det kan hende jeg tar helt feil, da det er litt tricky å se på et såpass lite bilde. Hva har du brukt til å rendre forresten? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Ser den. Har ikke bildet i høyere oppløsning ennå, da det tar en evighet å rendere med radiosity. Skyene og himmelen er lagd direkte i LightWave via en plugin som heter Ozone. Du kan forsåvidt se renderen tatt direkte fra LightWave, før det var gjort noe etterarbeid Glemte forsåvidt å nevne at dette skal brukes som headerbilde på nettsiden til han som har lagd modellen. Han lager fly og helikoptermodeller for bruk i rekonstruksjoner, simulatorer og til animasjon. Siter
Nicklas Winger Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er interessert i en høyoppløselig render Ola Haldor! Kjører på 1920x1200 Siter
Johan Luiggi Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Ogsâ innterissert i 3D render! Kjörer samme opplösning som Niklas! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Har satt i gang rendering nå. Har bare 5 passes med antialiasing - det var ca 10 på den dere ser øverst. Bare på 800x300 og 10 passes tok det litt over en time å rendere.. 1920x1600 vil ta en god stund mer Jeg har en paypal-konto - om flere er med på det, kunne vi kanskje spleisa på flere fly eller helikoptre han har og lage flere wallpapers. Men vi får vente å se når websiden hans er oppe med alle produktene han har å selge Siter
Nicklas Winger Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Hm. Du skal ikke ha noe betalt for denne renderen, ikke sant? Ble litt forvirret nå Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Glemte forsåvidt å nevne at dette skal brukes som headerbilde på nettsiden til han som har lagd modellen. Han lager fly og helikoptermodeller for bruk i rekonstruksjoner' date=' simulatorer og til animasjon.[/quote']Hvis ikke bildet skal være større så tror jeg du fint kan bruke bildet slik du har det nå. Enig med deg angående lyssettingen, ikke veldig realistisk, men det ser bedre ut enn om flyet hadde vært helt svart. Alt i alt syns jeg det ble ganske bra, bra komposisjon og behagelig lyssetting. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Hm. Du skal ikke ha noe betalt for denne renderen' date=' ikke sant? Ble litt forvirret nå [/quote'] Jeg vil ikke ta meg betalt for denne, eller noen eventuelt ny render. Men det koster jo noen kroner å kjøpe en ny 3D-modell av han fyren. Tenkte om det var noen som f.eks. ville hatt en render av en SAS-maskin, Sterling, Norwegian, you name it.. Men da er jeg avhengig av en som kan lage livery også. Kall det gjerne et spleiselag og en dugnad. Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Kunne bare ikke stå for fristelsen, lenge siden jeg har lekt meg i photoshop :whistle: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Den der var flott Henrik Select color range e.l. som har skylda for variasjon i skyene? Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Åneida, her er det kun verktøykassa, layer blending og gode gamle lighting effects som har vært i aksjon Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Aha, får ta en titt på det når den 1920x1200-renderen er ferdig :grin: Nå har den holdt på ca fem timer, og sier den har enda fem til før den er ferdig, om tempoet er som det er nå. Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Send gjerne over en kopi her også, fin komposisjon så det er gøy å leke seg med. Hvis jeg blir tilstrekkelig hekta og har tid utover kan jeg sikkert få til å smelle sammen noen teksturer til ev. senere rendere. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Jeg spurte hva han skulle ha for å modifisere en EC-135-modell han har til å bli som helikopteret til det norske politiet. For komplett modell med tekstur blir det ca 2.000,- Spleiselag? Jeg tar gjerne en stor bit av kaka. Og ellers vil jeg minne om at han har masse andre modeller. F.eks. Dash 8.. ! Aner ikke hva han skal ha for flymodellene sine, men det går an å finne ut. Ang render i 1920x1200 pågår den ennå. Gått snart 21 timer nå, og har estimert ca halvannen time igjen. Henrik - sender deg en PM! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Som fryktet ble renderen helt massakrert av lite antialiasing. Dette var altså antialiasing satt til 5 passes og tok nesten et døgn, den på 800x300 øverst var på 10 og tok litt over en time.. blir smågæærn :crazy: Nåvel.. Det får bli som det ble denne gang. Edit: Og plutselig kan man laste ned en JPG i 1920x1200... :whistle: Siter
Nicklas Winger Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Som fryktet ble renderen helt massakrert av lite antialiasing. Dette var altså antialiasing satt til 5 passes og tok nesten et døgn' date=' den på 800x300 øverst var på 10 og tok litt over en time.. blir smågæærn :crazy: [/quote'] Ser dette :grin: Men, det ble alikevel et godt resultat! Takk for at du brukte tiden du gjorde på det Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 7. august 2008 Forfatter Skrevet 7. august 2008 Har forsåvidt lagd en animasjon med noe glorete effekter på så kunden ble fornøyd. http://www.olahaldor.net/3dp/video.html Eksporterte flere "passes" fra LightWave med Specular, Shaded Reflection og Depth. Stills før/etter... Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 Og en ny versjon med noe saftigere farger, bedre refleksjon i flykroppen, og bedre antialiasing. http://www.insidethebox.no/diverse/a320_1920v2.jpg Siter
Audun Braastad Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Herlig! Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Skal det være så mye refleksjoner på motoren? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 Blir nok ikke noe mye mer ferdig versjon enn det der. Mja... Noe usikkert. modelløren har ikke kicka på det i alle fall, og på skrivebordet ser det bare knasende flott ut, spør du meg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.