Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med en nettside, hvor det er en meny for flere kjente merker som Boeing, Airbus, De Havilland osv.. Disse navnene er kategorier, og for hver av disse, har man en undermeny som vises som en ny DIV for f.eks. B737-100, B737-200, osv. og det er disse navnene/modellnumrene i undermenyen som er linken som fører til en ny side.

Slik det er nå, trykker man en gang for å åpne en undermeny. Når jeg vil browse videre i menyen, må jeg trykke to ganger for å åpne neste meny, mens forrige meny fortsatt er åpen. Går det an å gjøre at man åpner neste meny, og lukker den forrige, i ett enkelt klikk?

http://www.insidethebox.no/diverse/menu.php

Noen kloke hoder som kan svare på dette? :)

Skrevet

Nå er ikke jeg noen guru i JS. Har bedre peiling på php.

Men, fremgangsmåten vil jeg tro er nogenlunde den samme.

Brukes switch() funksjonen i JS?

Tror nemlig du kan gjøre dette på flere måter; enten med en if-setning eller rett og slett bare bygge ut onclick(). Ellwe kanskje du kan lage en show() og en hide() funksjon? Blir litt mer kode, men kanskje det vil fungere.

Klarer liksom ikke helt å skrive noe fornuftig kode heller, så lenge jeg ikke kan JS :P

Skrevet

Saken er at jeg kan heller ikke JS. Ikke en døyt. Men jeg greier å se på attributter og endre dem til f.eks. et nytt antall pixler, true/false og sånt - men noe utover det er jeg helt på bærtur. :whistle:

Fant scriptet ved å google litt, og det fungerte jo slik jeg ville. Men hadde vært litt kult å kunne skjule meny A når man trykker seg videre til meny B, bare. Ikke et must, bare en praktisk sak. :)

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Jeg tror du har formatert linja som setter charset, litt feil.

Slik ser det ut nå:

Slik burde det se ut:

Merk deg mellomrommet etter semikolon. Jeg kan ikke garantere at det er det som er problemet (får ikke nådd noen ftp-server fra jobb), men det er det første jeg kan se sånn på stående morgen-fot.

Jeg tror for øvrig ikke det manglende mellomrommet før slash-en har noe å si (men du kan alltids korrigere det).

Give it a try :) .

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Det kan skyldes at serverene er innstilt på forskjellige default charsets, som kicker inn når det ikke er satt i dokumentet.

Skrevet

Det kan rett og slett være at server encodingen på den andre serveren du prøver å laste opp på ikke er UTF-8. Jeg er litt for trøtt til å tenke ut en fornuftig løsning på det akkurat nå, men jeg er rimelig sikker på at du kan finne noen php-skript der ute som fikser encodingen for deg.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...