Skrevet 10. juli 2008 16 år Bildet er av Klokketårnet på Fredriksten festning Ser kanskje ut som bildet er skjevt, men tror ikke det er det..
Skrevet 10. juli 2008 16 år Det så litt skeivt ut ja, men hvis det var sånn i virkeligheten er det jo greit Detaljene og fargene var jo utrolige!
Skrevet 10. juli 2008 16 år Jeg har ikke peil på hva som er riktig eller ikke, men jeg synes hvertfall at bildet var veldig fint. Jeg synes det er et "rent" bilde, det er ingenting på bildet som jeg føler forstyrrer eller lager ubalanse:) Digger de friske fargene.. Hvordan klarer du å få himmelen så deilig blå!? Jeg elsker blått:D mer mer mer:P:P
Skrevet 10. juli 2008 16 år Det er et helt greit bilde, men ikke noe minneverdig. Jeg ville ha eksprimentert mere med farger og lys og kontraster osv. i post, kanskje prøvd litt vignettering? Det er noe jeg ganske ofte bruker da, uansett hvilken type bilde nesten. Syns det skaper bra dybde i bildet. Ellers, komposisjon, farger osv. helt ok, men som sagt, det er ikke et bilde jeg blir helt betatt av for å si det sånn. Om jeg skal være dødspirkete, som klisjéfotografene på photosight.org er, men som jeg personlig ikke er noen stor fan av må jeg påpeke at det var litt utbrent på siden av bygningen. Konklusjon: for at bildet skal bli litt mer ekstraordinært trengs det noe mer. Kanskje litt eksprimentering med farger, lys osv. i post kan bidra til dette.
Skrevet 10. juli 2008 16 år Der ja Kanskje litt hard overgang i vignetteringen, men det ble jo bedre Lagde for morroskyld en liten redigering, men så så jeg jo at du hadde gjort det samme når jeg var ferdig. Kan jo legge ut bildet likevel.
Skrevet 10. juli 2008 16 år Forfatter Ser bedre ut men ikke så hard overgang ja.. Jeg lagde en noe ala din og ser meg fornøyd med den Takker for hjelp og tips, hvis jeg går der en annen gang og forholdene er gode skal jeg prøve noen fler vinkler og se hva jeg kan gjøre ut av lyset
Skrevet 10. juli 2008 16 år Synes kanskje det ble en smuuule overeksponert, men det er ikke lett å få til en jevn eksponering når bygningen er så lys som den er. Tenkte umiddelbart på HDR bilde dette, men det er det kanskje ikke? I såfall, kanskje teste med slik teknikk og se hvordan det blir? Utover det så blir det kanskje bittelitt kjedelig, men kudos for knall himmelfarge! Kanskje eksperimentere med annen vinkel og brennvidde.. Mulighetene er mange, og motivet i seg selv er bra nok.
Skrevet 11. juli 2008 16 år Vignettering var bare en liten høy tanke, jeg mente dog ikke en så markant en. Hehe.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.