Terje Aalrust Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 I går, tirsdag 8. juli smalt det mellom en trikk og en Volkswagen Caravelle. Trikken kjørte inn i siden på den og så ble bilen skøvet tilbake i samme retning som trikken. Jeg hadde kameraet for hånden og prøvde meg som pressefotograf. Det ble kun lettere personskade i følge aftenposten Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Skikkelig "nyhetsbilder". Takk for bidraget! :grin: Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 bra smell dette gitt, tror nok det bare er å kjøre den caravella rett hos hugger'n Siter
Michael A B Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Trikken kjørte inn i siden på den og så ble bilen skøvet tilbake i samme retning som trikken. Jeg hadde kameraet for hånden og prøvde meg som pressefotograf. Det ble kun lettere personskade i følge aftenposten /me lurer på når folk skal innse at en har vikeplikt for trikker, tog ol. :blush: Skinnegående farkoster som veier 30+ tonn stopper ikke på meteren, ei kan de svinge unna... Siter
Lars B. Frostad Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Shitt pomfritt, ja dette ble heftige karroseri-skader m.m på Caravellen ja - au au.. Spennende bilder dette her, takker! (Men VW Caravellen så dog noe slitt ut, og var nok klar for pensjonering snart allikevel tror jeg - er bra med rust på den.. felgene så ille ut! Så man kan kanskje kalle dette "aktiv dødshjelp"..) Siter
Terje Aalrust Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Skrevet 9. juli 2008 (Men VW Caravellen så dog noe slitt ut' date=' og var nok klar for pensjonering snart allikevel tror jeg - er bra med rust på den.. felgene så ille ut! Så man kan kanskje kalle dette "aktiv dødshjelp"..) [/quote'] Ikke er de så vakre de gamle trikkene heller, men det var vel kun lettere karoseriskader + knuste lykter som var skaden der. De kom vel en gang på 80 tallet? Siter
Petter Tandberg Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Se der, ja. Fikk du solgt dem til noen a? Siter
Terje Aalrust Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Skrevet 9. juli 2008 Se der' date=' ja. Fikk du solgt dem til noen a? [/quote'] Gjorde ikke det. Aftenposten sendte egen fotograt, han hadde speilrefleks med seg, men knipset med mobilen og sendte på mms til desken, det går ikke på kvalitet men hurtighet. Siter
Audun Braastad Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Fine bilder! Det er kanskje litt vanskelig hvis du ikke kan si at du er fra en avis, men hvis du hadde vært det så har jeg et bittelite tips. Gå nærmere, bruk mer vidvinkel og blits selvom det er lyse dagen Det blir litt sånn ekstra pressebilde-feeling da Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Noe jeg synes er synd. Flott at vi som lesere får muligheten til å se bilder fra stedet hvor hendelsen har hendt, men det er jo litt artig å blåse opp bildene for å studere detaljene også. Siter
Michael A B Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 Ikke er de så vakre de gamle trikkene heller' date=' men det var vel kun lettere karoseriskader + knuste lykter som var skaden der. De kom vel en gang på 80 tallet? [/quote'] 1982 Siter
Lars B. Frostad Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Synes disse trikkene er greie nok, har tidligere vært plenty med materiell mye eldre enn dette - disse synes jeg i det minste holder en viss "kvalitet". Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Synes disse trikkene er greie nok' date=' har tidligere vært plentymed materiell mye eldre enn dette - disse synes jeg i det minste holder en viss "kvalitet". [/quote'] Man skal ikke lenger enn nærmeste t-bane stasjon for å se eldre saker enn trikken. Nesten en skam at de gamle t-bane vognene går enda. Stygge og utslitte er de absolutt klare for pensjonering. Siter
Michael A B Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Man skal ikke lenger enn nærmeste t-bane stasjon for å se eldre saker enn trikken. Nesten en skam at de gamle t-bane vognene går enda. Stygge og utslitte er de absolutt klare for pensjonering. De siste av de gamle t-bane-settene vil være byttet ut innen utgangen av 2009, planen var at ca halvparten av settene skulle være byttet ut med nye MX-sett denne sommeren, og de ligger godt an til å oppnå dette, i forrige uke ankom vognsett nr 39 av 78 Oslo. De 12 T2000-settene som ble levert fra 93 vil ikke bli erstattet i denne omgang siden de nye MX-settene ikke kan gå opp Holmenkollbanen (denne strekningen har enda ikke metrostandard, noe den vil få til VM i Holmenkollen.) Så, ting skjer, men det er nok først i de siste årene at det har vært mulig, og i stor grad som en følge av en større kollektivsatsing i Oslo-området. Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Ok, Michael; Du får herved tittelen "wiki-mannen" Selv om det meste kan letes opp på internett som du sier, så finner du søren meg frem det meste og Siter
Michael A B Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Ok' date=' Michael; Du får herved tittelen "wiki-mannen" [/quote']Heh, som et apropos, i årboka fra 1.klasse på videregående står det under bildet mitt "velkommen til opplysningen 180" Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Haha, det forundrer meg søren ikke :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.