Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går, tirsdag 8. juli smalt det mellom en trikk og en Volkswagen Caravelle. Trikken kjørte inn i siden på den og så ble bilen skøvet tilbake i samme retning som trikken. Jeg hadde kameraet for hånden og prøvde meg som pressefotograf. Det ble kun lettere personskade i følge aftenposten

20080708-IMG_6866-Edit.jpg

20080708-IMG_6873-Edit.jpg

20080708-IMG_6886.jpg

20080708-IMG_6906.jpg

20080708-IMG_6910.jpg

Skrevet
Trikken kjørte inn i siden på den og så ble bilen skøvet tilbake i samme retning som trikken. Jeg hadde kameraet for hånden og prøvde meg som pressefotograf. Det ble kun lettere personskade i følge aftenposten

/me lurer på når folk skal innse at en har vikeplikt for trikker, tog ol. :blush: Skinnegående farkoster som veier 30+ tonn stopper ikke på meteren, ei kan de svinge unna...

Skrevet

Shitt pomfritt, ja dette ble heftige karroseri-skader m.m

på Caravellen ja - au au..

Spennende bilder dette her, takker!

(Men VW Caravellen så dog noe slitt ut, og var nok klar

for pensjonering snart allikevel tror jeg - er bra med

rust på den.. felgene så ille ut! Så man kan kanskje

kalle dette "aktiv dødshjelp"..) :/

Skrevet

(Men VW Caravellen så dog noe slitt ut' date=' og var nok klar

for pensjonering snart allikevel tror jeg - er bra med

rust på den.. felgene så ille ut! Så man kan kanskje

kalle dette "aktiv dødshjelp"..) :/ [/quote']

Ikke er de så vakre de gamle trikkene heller, men det var vel kun lettere karoseriskader + knuste lykter som var skaden der. De kom vel en gang på 80 tallet?

Skrevet
Se der' date=' ja.

Fikk du solgt dem til noen a? [/quote']

Gjorde ikke det. Aftenposten sendte egen fotograt, han hadde speilrefleks med seg, men knipset med mobilen og sendte på mms til desken, det går ikke på kvalitet men hurtighet.

Skrevet

Fine bilder! :)

Det er kanskje litt vanskelig hvis du ikke kan si at du er fra en avis, men hvis du hadde vært det så har jeg et bittelite tips. Gå nærmere, bruk mer vidvinkel og blits selvom det er lyse dagen :)

Det blir litt sånn ekstra pressebilde-feeling da ;)

Skrevet
Synes disse trikkene er greie nok' date=' har tidligere vært plenty

med materiell mye eldre enn dette - disse synes jeg i det minste

holder en viss "kvalitet". [/quote']

Man skal ikke lenger enn nærmeste t-bane stasjon for å se eldre saker enn trikken. Nesten en skam at de gamle t-bane vognene går enda. Stygge og utslitte er de absolutt klare for pensjonering.

Skrevet

Man skal ikke lenger enn nærmeste t-bane stasjon for å se eldre saker enn trikken. Nesten en skam at de gamle t-bane vognene går enda. Stygge og utslitte er de absolutt klare for pensjonering.

De siste av de gamle t-bane-settene vil være byttet ut innen utgangen av 2009, planen var at ca halvparten av settene skulle være byttet ut med nye MX-sett denne sommeren, og de ligger godt an til å oppnå dette, i forrige uke ankom vognsett nr 39 av 78 Oslo.

De 12 T2000-settene som ble levert fra 93 vil ikke bli erstattet i denne omgang siden de nye MX-settene ikke kan gå opp Holmenkollbanen (denne strekningen har enda ikke metrostandard, noe den vil få til VM i Holmenkollen.)

Så, ting skjer, men det er nok først i de siste årene at det har vært mulig, og i stor grad som en følge av en større kollektivsatsing i Oslo-området.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...