Audun Braastad Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Var på hyttetur i helgen, og der ble det gode muligheter til å teste ut mitt nyinnkjøpte objektiv. De fleste bildene er tatt med det objektivet Noen som har en idé om hva som kan ha skjedd med dette treet? Nesten litt skummel stemning i skogen Sånn, håper det ikke ble for kjedelig Siter
Andreas Nysveen Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 FLotte bilder audun. jeg syns disse var et fint avbrekk fra mye av det vi ellers ser på bildeforumet. Bratulerer med nytt objektiv Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Flotte bilder Audun! De første var det litt for mye "noice" på, men motivet var godt. Det bildet jeg likte best var dette: Mye spenning og stemning, bare synd det ikke var større! Her kunne du trikset og mikset litt med photoshop i etterkant for å danne ett HDR bilde, evt. byttet ut himmelen med en himmel som fanger stemningen ennå mer. Det var ett av bildene der som fikk mine tanker til å vandre igjennom min tid i grønt, undre seg til hvilket det var? :grin: Siter
Nicklas Winger Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Flotte bilder Audun! Vil, som Ivar også påpeker, tipse deg om HDR på det ene bildet, og en smule høy iso-verdi på første bilde. Er det 100-400mm du har brukt? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Kjempeflotters! Har treet blitt truffet av et lyn? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Det ser nesten slik ut, hadde vært artig å fått ett profilbilde av det treet, for å se hvordan naturen har herjet med det. Så fram til at det ikke er klatremusa Audun som har vært en tur i høyden? Siter
Audun Braastad Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 Her er større versjon, Ivar Har aldri helt skjønt meg på hvordan man setter sammen til HDR i Photoshop. Er ikke det vanskelig når jeg ikke tok i RAW? Nicklas: 100-400 er brukt på bilde nummer 1,2,3,6,8,9,10,11,12 og 17 Det er vel bedre med høy ISO enn å få uskarpe bilder? Det var ganske mørkt når jeg tok det, og det ble tatt med lukkertid på 1/50, så jeg kunne ikke ha lavere ISO Siter
Audun Braastad Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 Kjempeflotters! Har treet blitt truffet av et lyn? De to greinene som ligger på skrå nedover var veldig lange, så da har lynet truffet på midten av treet :confused: Siter
Nicklas Winger Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Helsike, du stod langt unna jo! hehe.. Jeg vil heller anbefale deg å bruke Photomatix til Hdr. Men, man kan enkelt lage flere eksponeringer gjennom adobe bridge Audun Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Kjempeflotters! Har treet blitt truffet av et lyn? De to greinene som ligger på skrå nedover var veldig lange' date=' så da har lynet truffet på midten av treet :confused: [/quote'] Okey... ser det nå at jeg har sett feil - så raskt over bildet forrige gang og trodde greina var splittet - på langs. Siter
Audun Braastad Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 Helsike' date=' du stod langt unna jo! hehe..[/quote']Hva var det egentlig du mente jeg sto langt unna? Siter
Nicklas Winger Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 At du stod langt unna treet. Forskjellen ble stor når jeg så zoom-bildet av treet kontra bildet uten zoom Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Nå er ikke jeg helt med heller.. :grin: Siter
Audun Braastad Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 At du stod langt unna treet. Forskjellen ble stor når jeg så zoom-bildet av treet kontra bildet uten zoom Mulig det bare er jeg som er trøtt, men hvilket tre er det du snakker om? Siter
Nicklas Winger Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 At du stod langt unna treet. Forskjellen ble stor når jeg så zoom-bildet av treet kontra bildet uten zoom Mulig det bare er jeg som er trøtt' date=' men hvilket tre er det du snakker om? [/quote'] Vet du hva.. Det er JEG som er trøtt :grin: Siter
Ruben Frydstad Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 dette kjedelig nei! sytes det var veldi bra Siter
Audun Braastad Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 Jeg også, så prøver vi å finne ut av hva Nicklas mente i morra :grin: Siter
Nicklas Winger Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Hæ? Nei' date=' nå går jeg til sengs! :grin: [/quote'] Hehe.. Det er faktisk jeg som har lest litt fort igjennom noen av innleggene her, og trukket feil konklusjon :grin: Så, bare se bort fra mine innlegg om tre-prat Siter
Audun Braastad Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 Spist så mye sjokolade i det siste at det har gått trill rundt for deg? :whistle: Siter
Nicklas Winger Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Ja, jeg tror det! Frode sendte meg en sånn diger blokk :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.