Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på hyttetur i helgen, og der ble det gode muligheter til å teste ut mitt nyinnkjøpte objektiv. De fleste bildene er tatt med det objektivet :)

img4089rvd7.jpg

img4095rmq0.jpg

img4107rmu5.jpg

img4129rwk8.jpg

img4138rlk7.jpg

Noen som har en idé om hva som kan ha skjedd med dette treet?

img4176rps5.jpg

Nesten litt skummel stemning i skogen :)

img4183ref3.jpg

img4187rib7.jpg

img4223rkk1.jpg

img4227rhh4.jpg

img4230rrp8.jpg

img4231rjl9.jpg

img4249rxc7.jpg

img4250rxr6.jpg

img4257rhi8.jpg

img4262rrb1.jpg

img4266ryg7.jpg

Sånn, håper det ikke ble for kjedelig :)

Skrevet

Flotte bilder Audun! De første var det litt for mye "noice" på, men motivet var godt.

Det bildet jeg likte best var dette:

img4138rlk7.jpg

Mye spenning og stemning, bare synd det ikke var større! Her kunne du trikset og mikset litt med photoshop i etterkant for å danne ett HDR bilde, evt. byttet ut himmelen med en himmel som fanger stemningen ennå mer. :)

Det var ett av bildene der som fikk mine tanker til å vandre igjennom min tid i grønt, undre seg til hvilket det var? :grin:

Skrevet

Her er større versjon, Ivar :)

img4138rtv5.jpg

Har aldri helt skjønt meg på hvordan man setter sammen til HDR i Photoshop. Er ikke det vanskelig når jeg ikke tok i RAW?

Nicklas: 100-400 er brukt på bilde nummer 1,2,3,6,8,9,10,11,12 og 17 ;)

Det er vel bedre med høy ISO enn å få uskarpe bilder? Det var ganske mørkt når jeg tok det, og det ble tatt med lukkertid på 1/50, så jeg kunne ikke ha lavere ISO ;)

Skrevet
Kjempeflotters! Har treet blitt truffet av et lyn?

De to greinene som ligger på skrå nedover var veldig lange' date=' så da har lynet truffet på midten av treet :confused: [/quote']

Okey... ser det nå at jeg har sett feil - så raskt over bildet forrige gang og trodde greina var splittet - på langs.

Skrevet
At du stod langt unna treet. Forskjellen ble stor når jeg så zoom-bildet av treet kontra bildet uten zoom :P

Mulig det bare er jeg som er trøtt' date=' men hvilket tre er det du snakker om? :) [/quote']

Vet du hva.. Det er JEG som er trøtt :grin:

Skrevet
Hæ? Nei' date=' nå går jeg til sengs! :grin: [/quote']

Hehe.. Det er faktisk jeg som har lest litt fort igjennom noen av innleggene her, og trukket feil konklusjon :grin: Så, bare se bort fra mine innlegg om tre-prat :P

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...