Geir Teigo Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Noen som klarer å lese hva det står i dette stereogrammet? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Det er en fargeblindhetstest fra FMI Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Etter flere forsøk og svimlende blikk tror jeg at jeg fikk det til. Mener det står Flight som Andreas sa. :grin: Skal innrømme at jeg tviler sterkt på å ha fått det til uten at jeg hadde Andreas forslag i tankene. Siter
Geir Teigo Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 En til. Her gjelder det bare å skjele (cross your eyes) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Skjønner ikke hvordan dere ser det. Hvis man ikke ser det, har man da dårlig fargesyn? Siter
Geir Teigo Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 Her er forklaring og et sinsykt coolt eksempel. http://en.wikipedia.org/wiki/Stereogram altså: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Stereo_Pair%2C_Lake_Palanskoye_Landslide%2C_Kamchatka_Peninsula%2C_Russia.jpg Bra MESH?? Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Ikke nødvendigvis. Det har også litt med teknikk å gjøre. Sier dette ettersom jeg sliter med siste oppgaven til Geir. :grin: Siter
Helge Sakkestad Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Det er en fargeblindhetstest fra FMI Ok...Men er man farge-blind om man ikke tyder dette? (tok en test her i Finland for bare månter siden, og skårte 100% ...) Siter
Andreas Nysveen Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 funker fett her, bare å fokusere forran selve bildet Siter
Audun Braastad Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Jøss, jeg ble bare født med autofokus jeg :crazy: Så jeg sliter litt med å bruke manuell fokusering til å fokusere foran bildet Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Det er en fargeblindhetstest fra FMI Ok...Men er man farge-blind om man ikke tyder dette? (tok en test her i Finland for bare månter siden' date=' og skårte 100% ...) [/quote'] Trur nok Andreas mente det som en spøk. Dette har nemlig ingenting med fargesyn å gjøre! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Jøss' date=' jeg ble bare født med autofokus jeg :crazy:[/quote'] He he, det var dagens Audun!! Bra sagt! Siter
KJ Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 I den siste står det bare FLIGHT. Men denne gangen er det "felt ned" liksom. Siter
Geir Teigo Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 I den siste står det bare FLIGHT. Men denne gangen er det "felt ned" liksom. BINGO Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Trur jeg har medfødt evne til og tyde disse... tok meg 2-3 sekunder før teksten ble synlig på begge to Freddy Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 I den siste står det bare FLIGHT. Men denne gangen er det "felt ned" liksom. Motsatt hær hos meg... teksetn i første eksemper "FLIGHTS" er felt ned i bakgrunnen, mens på den siste stikker "FLIGHT" ut av bakgrunnen.. Freddy Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Jeg viste jeg var en smule fargeblind fra før, men dette er den værste testen jeg har prøvd noen gang. Alt sammen så ut som en dårlig tapet spør du meg. Håpløst å se en enseste bokstav. :cry: Siter
Geir Teigo Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 På den første skrev jeg egentlig flightsim.no, men det kom alså kun flights med. Siter
Pål Næss Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har aldri hatt noe særlig problemer med å løse/lese slike magic eye-bilder, men det siste flight-bildet var vrient/hadde ubrukelig kontrast. Som å lese fiolett tekst på turkis bakgrunn, om du skjønner. Har du lagd dem sjøl? Hvordan gjør man det? Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Den siste måtte jeg bare gi opp, den ble for vrien. Her klarte jeg ikke å "fokusere" bra nok. :crazy: Heldigvis er jeg likevel ikke fargeblind. Siter
Michael A B Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Jøss' date=' jeg ble bare født med autofokus jeg :crazy:[/quote']Jeg også, får aldri til dette :crazy: Siter
Mads Hjemmen Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Skjønner ikke hvordan dere får sett det jeg:crazy: Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 man må foukusere BAK bildet og ikke foran. Man må liksom se en kilometer avgårde, med skjemen foran seg. Øynene skal være stilt inn på 1 kilometer, mens du ser på noe som er 30 cm unna. Man må blingse, eller det motsatte, kanskje? Siter
Audun Braastad Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Hvordan i all verden klarer man å stille inn øynene på 1km samtidig som man ser på en skjerm 30cm unna? :crazy: Får det ikke til jeg.. Siter
Tommy Bernes Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Sliter litt med manuell fokusering her da :crazy: Det er greit, skimter noen bokstaver, men da eg skal fokusere på de, da forsvinner de :crazy: How the Heck? :confused: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.