Flemming Skogen Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Har sett på flere fly at noen har svart lakk foran cockpitvinduene. Blant annet har noen av DHL's ex-BA fly denne svarte "flekken", mens andre ikke. Kan noen si meg hva denne svarte malingen er der for ? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Siter
Svein Hansen Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 A wild guess. Kan kanskje være for å hindre refleksjoner på cockpitvinduene. Siter
H S Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Sort matt lakk foran front windshield gir mindre lys-refleks i cockpit.(Er faktisk ganske behagelig.)Har nok gått noe av moten,det er jo ikke mange som bruker det lenger,før brukte foreks.både SAS,Braathens og Widerøes dette,men det "passer" vel ikke i moderne lakkeringer. hilsen Hans Petter Siter
Arne Øverland Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Har de ikke laget litt sotete glass for å unngå reflekser fra "panseret"(hehe), på de nye flyene [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
H S Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Hvordan tror du det er å foreks.lande med sotete vinduer på natten eller fly en visual? På fly og helikoptre med windshield heating kan det se ut som glasset er tonet.Det kommer av (i alle fall på det jeg flyr)at det ligger lag med et oksyd i mellom lameringene i ruten som leder strøm.Når dette står på blir det VARMT. mvh Hans Petter [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Tore Rasch-Olsen Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Samme prinsippet som de amerikanske fotballspillerne (rugby?). De har en svartmalt stripe under øynene... Siter
Dag Johansen Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 ... eller ambulanser som en tid pleide å ha matte sorte pansere. Siter
Flemming Skogen Skrevet 20. november 2001 Forfatter Skrevet 20. november 2001 Spør dere meg ser det litt old fashion ut, på lik linje med svart radome. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Erik H. Bakke Skrevet 21. november 2001 Skrevet 21. november 2001 Jo, men de har så mye rart på Flisa [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.