Jack J Jackson Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Hei alle Nå har jag trent og trent og trent i over 6 måneder og føler at jeg må ta en utfordring. Når det gjelder dette med å fly så trur jeg jeg greier det sån passe. Har tatt alle Lessons i FSX + noen missions og har erobret mange fine ting i Pilot Records. Har over 150 timer i FSX, over 50 landinger mm mm. I dag tok jeg turen fra ESSA til LEAL, OG tru det eller ikke, jeg klarte det!!!! Fikk faktisk til en hyggelig ILS-landing. Save:ade i høyde med Barcelona og har etter dette fådt till 10 ILS-landinger utan å krasje, ikke dårlig av en nybegynnere som dessutenom er SVENSKER!!! Syns jeg da. Så lurte jeg på hvis jeg skulle ta sjansen på å fly "live". Etter å ha lest innlegg på denne tråden så føler jeg att "våre" (ja jeg føler meg LITT norsk) trafikledere er SUVERENE med oss nybegynnere. Da har jeg følgende spørsmål. Syns dere at jeg burte prøve? Hvis ja, hva anbefaler dere for flyrute? Jeg MÅ selvfølgelig trene på ruten FØR jeg kobler meg opp. Jeg har brukt Bombardier LearJet 60XR og føler meg passe sikker på denne typen, MEN hvis dere syns jeg skall fly fra Getiryggen til Gardermoen med Cessna 172 så si i fra!!! Jeg er åpen for all informasjon og hjelp og også hintet om å "bruk tiden på fjernsyn i steden og se på Borettslaget" så tar jeg!!! Håper på tilbakemelding. Jack J Jackson Svenskern og LITT Norsk i Spania Siter
Johan Luiggi Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Jeg ville tatt en rute innenriks i Norge som förste forsök, men de fleste vil nok si ikke bruk FSX multiplayer, men IVAO/Vatsim! Har blitt mött av hyggelige piloter og flygeledere pâ begge nettverkene som er interrisert i â hjelpe! Siter
Jack J Jackson Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Skrevet 5. juli 2008 Hei Helt ok, jeg bruker IKKE multiplayer. Har oppkobbling til VATSIM och har vært obswervatør der i noen timer så for megt er VATSIM det eneste jeg ønsker å bruke. Jack Siter
Jan Petter Hovland Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Er bare å hoppe i det! Ta gjerne utskrift av kart du kan trenge som approach kart for flyplassen du skal til, og gå litt gjennom hva du skal gjøre før du begynner som kommunikasjon med tårn, kanskje skrive ned noen frekvenser du kan få bruk for, hvilken rute du skal fly osv. Lykke til! Siter
Erik Karlsen Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Jeg kan anbefalle Torp-bergen-Torp Eller Torp Værnes Torp eller motsatt Det er ofte Atc på Værnes og gardemoen Lykke til og håper og se deg i luften snart Siter
Jack J Jackson Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Skrevet 5. juli 2008 Uffamei Nå føler jeg ett press på meg!!! Ja ja som vi sier i Sverige, hvis du tar fan i båten så må du ro han i land!!!! Skal sjekke litt på anbefalte ruter ot TRENE så får jeg se hvis jeg tør!!! Jack Siter
A L Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Hei! angående at en nevnte kart over flyplassen, noen som vet om noen sider der jeg kan få printet ut kart over flyplasser, så mye greiere og se rullebaner og ILS osv? Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 http://www.ippc.no/norway_aip/current/index.html Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Det er veldig artig på vatsim! Er HELT nybegynner selv, og har vært innom Sverige, Norge og Danmark og har bare møtt hjelpelige ATCer i alle land! Har fått sinnsykt mye hjelp av en spessiell fs pilot, vet ikke om han vil jeg skal nevne han. Men altialt, tipset mitt er go for it ! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.