Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

En kompis av meg har nettopp gjort noen modifiseringer på sin Audi TT, så tenkte jeg skulle poste resultatet her :)

Synes resultatet ble meget bra :)

Det er også gjort noen "lettere" modifikasjoner under panseret, som tilsier ca. 290 hk.

n638355303_3387712_2743.jpg

Skrevet

Nydelig TT :) selv om jeg ikke er så stor fan av den grillen på denne modellen så ser den utrolig bra gjennomført ut.

Vedder på at han er medlem av VW-Audi klubben :)

Skrevet
  • Forfatter

Hehe. Lov å være ærlig :) Er du kanskje en av de som liker orginale biler? :) Skal ikke nekte for at jeg gjør det jeg heller, men synes det er spennende å se hva folk kan utrette med orginale modeller også :)

Skrevet

Ikke verst :) TT er en meget flott bil og den sitter bra på veien, men med nesten 300hk på framhjulene så bør man vel være litt forsiktig med gasspedalen :)

Hadde selv en Audi A4 1.8T og savner den enormt, skal nok kvitte meg med min bmw 325 og anskaffe en Audi igjen en gang.

Skrevet
  • Forfatter

Ja, det er klart man må passe foten litt. Men, han har i hvertfall vært såpass fornuftig at han har oppgradert bremser, understell og dempere etter motorstørrelse. Så, det skulle være greit dimensjonert. Ikke alltid alle gjør det. Mange vil bare ha kraft, men tenker ikke på at bilens andre egenskaper senkes drastisk da.

Skrevet
Skal jeg svare ærlig? Synes den ikke så noe fin ut jeg... Men det er min mening.

Jeg er selv svært interisert i biler og har kjørt de aller fleste. :)

Her har "Autofil Larsen" møtt sin overmann ser jeg. ;)

BjøRn

Skrevet

Flott bil, selv om jeg riktignok aldri helt har "falt"

for TT-modellen i Audi sitt sortiment - er den allikevel

imponerende; ingen tvil om det!

Jeg er også en som liker (kun) originalbiler, alt som innebærer

styling osv. er helt uinteressant for min del. Men synes det er

flott å se, hva folk klarer å få til osv.

(PS: var det ikke Audi TT som hadde en del stygge ulykker,

rett etter at den første modellen kom på markedet - hvor det ble skreket

fabrikasjonsfeil eller lignende ganske raskt? Skjedde noen modifiseringer

mener jeg å huske, husker ikke om det var noe feil dekkvalg også i bildet)

Skrevet
  • Forfatter

Andreas da.... :P Han har byttet hele fronten, grillen eller "single-frame" som de kaller den, lakkert panseret, over taket og ned på bakluken. Senket den og byttet felger.. jah.. listen er lang :P

Skrevet

(PS: var det ikke Audi TT som hadde en del stygge ulykker' date='

rett etter at den første modellen kom på markedet - hvor det ble skreket

fabrikasjonsfeil eller lignende ganske raskt? Skjedde noen modifiseringer

mener jeg å huske, husker ikke om det var noe feil dekkvalg også i bildet) [/quote']

Stemmer det, det var den første generasjon TT, tidlige produksjons-modeller som hadde det problemet. Såvidt jeg vet var det ikke noe med dekkene å gjøre, men at bakenden rett og slett lettet under høy hastighet, som resulterte i at bilen fikk en ukontrollerbar sladd i meget høy hastighet. Dette ble fikset ved å sette på en liten spoiler på bakluken.

Dette med feil dekkvalg tror jeg du forveksler litt med Ford Explorer og Firestone dekkene, men det skjedde vel i midten av 90-tallet en gang

Skrevet
Andreas da.... :P Han har byttet hele fronten' date=' grillen eller "single-frame" som de kaller den, lakkert panseret, over taket og ned på bakluken. Senket den og byttet felger.. jah.. listen er lang :P [/quote']

Så hvorfor kjøpte han seg ikke bare en ny bil ;)

Skrevet
  • Forfatter

Hehe.. ;) Nå må du heller legge deg ;)

Neida. Jeg tror nok noe av gleden ved dette er at man selv kan få velge hvordan bilen skal se ut, en helt personlig look. Det er ikke så ofte man kan få bestille det på en ny bil. (Uten at det koster enorme summer)

Skrevet

Vet du sånn ca hvor mye det koster å gjøre en sånn "operasjon" som han har gjort med bilen? Vet at det kommer veldig an på hvilke deler man velger og sånn, men bare lurer på en antydning av pris ;)

Har alltid lurt på hvor mye sånne ting koster.

Skrevet
  • Forfatter

Audun:

Vel, det avhenger veldig av delene du velger. Men, han har havnet på ca. 80.000 i tillegg til bilen. Det inkluderer først av alt delene, lakken, arbeid til lakk, skruing og annet gjør han selv. Så, det er helt klart litt å spare, dersom man vil gjennomføre noe slikt og har peiling på bil selv.

Skrevet

Kjekt at det også brukes penger på andre ting enn flysimulator her i verden.

At en modifiserer en i utgangspunket vanlig dusinvare av en bil, kanskje med litt "Notar" eller "frisør" preg over seg (enkelte mener så)viser at en har lyst til å skille seg ut fra den gemene hop, noe som er positivt i denne gråe og kjedelige verden som er full av bjellesauer. Man har jo mange eksempler på at folk kjøper seg mærce bare fordi at naboen deres har en. BjøRn

Skrevet
  • Forfatter

Lakkeringen er overhodet ikke ment som noe carbon-look :) Den stripen gjør seg faktisk veldig godt mot den grå fargen, og går over taket og ned på bakluken. Men, der stopper den. Den går ikke ned bak. Han bruker en karbonvinge bak, ja, men den er akkurat lik orginalen i størrelse og form. Bare lettere :)

Skrevet

Skummelt fin! Jeg falt for TT omtrent første gang jeg så den, har hatt flere turer i den og liker den veldig godt :D Veldig flott å se hvordan noen folk modifiserer fine biler og greier å holde dem fine :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …