Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første tur skulle bli det jeg fryktet mest av alt, kaos ;)

Starter på Gate 53 i min PMDG 747-X som jegkan brikbart nå med FMC og greier;) men ikke flydd på Vatsim før nå.

Jeg ser at det er ingen som er ATC og kun 2 fly på ENGM. Jeg tenker dette er perfekt for min første tur og gjør meg klar, ENGM-ENBR ferdig satt i FMC med ILS landing på ENBR alt klart. Sender FP til tower for morro skyld da det ikke er noen der men gjør det alikevell, txter på 122.800 at jeg taxer fra Gate 53 og mot rnw 19L, alt bra så langt. halveis til 19L får jeg en private call, hva driver du med!! ehhhh er dette til meg tenker jeg, jepp ATC kaller meg opp og lurre på hva jeg driver med på en kontrolert flyplass. mitt problem var at serverifo min av en merkelig grunn ikke viste at det faktsk var 2 ATC på :D. Noe jeg forklarte og ATC skjønte det og guidet meg pent tilbake til G53.(ATC forslag med og restarte server info fikk opp begge ATC :D) (Også mn ATC i FSInn virket helle rikke) Spørste meg og hva jeg kunne og oppmuntret meg til og ta turen til ENBR noe jeg gjorde med god hjelp fra ATC APP_ENGM som var veldig hjelpsom. Alt bra intil takeoff, merket jeg at autopiloten ikke virket trottel ustabil herregud tenkte jeg ikke nå :D eller var det jernteppet.....ATC kalte meg opp og jeg hadde mer en nokk og holde flyet stabilt enn og svare. Jeg fikk headings mot ENBR og klarte og hulke meg i den rettningen men ikke stabil på FL190 som jeg skulle holde :D jeg ble overlatt til APP_ENBR tror jeg og foklarte problemet. Lang historie kort jeg brukte ca 1 1/2 time mot ENBR ned S nesten halveis til England til APP_ENGM kalte meg opp igjen og lurte på om jeg skulle bare fly tur ;) Jeg forlarte situasjonen og spurte om jeg skulle bare kobble fra slik at jeg ikke ødela fo evt andre her, men som en ekte ATC sier ,det er det vi er her for og få deg trykt ned;) Så han guidet meg manuelt ned til ENBR da jeg spurte om det ikke var trykk og få en annen flyplass som ike var aktivitet på, men ENBR ble det med svette perler og krampe som begynte og merkes hanglet jeg opp og ned side til side mot ENBR med ustabil trottel....ATC tror jeg veddet på hvordan dette skulle gå men med deres dyktighet og humor og med ett aldri så lite mirakel klarete jeg og lande flyet brukbart ned med Sjokkerte ATC som ikke helt hadde trua på en landing , noe jeg var mer sjokkert over at jeg klarte ;)

grunnen til dette fant jeg ut dagen etter, Jeg hadde installert Level D og da hadde i CFG fila flyttet FCUIP fil på topp da denne må liggelengre ned etter Level D ellers blir det problemer som jeg hadde, altså konflikt med FSinn.

Fikset det igjen og Autopilot og trottel funker nå perfekt, kansje jeg våger meg ut på Vatsim igjen ;)

tusentakk til ATC den dagen og Deres tolmodighet ;)

Skrevet

Du som allerede har blitt fortalt; vi er der for å få deg trygt frem! ;)

Litt på siden (eller er det egentlig rett på sak?); At du ikke ser ATC i ServInfo/VATSpy/vRoute/ect. trenger ikke å bety at ATC ikke er til stede. Av og til kan serverne som gir ut informasjon til nevnte programmer gå i stå, og da vil heller ikke informasjonen være pålitelig.

I FSInn skal det, på kontroll-panelet, være en knapp merket "ATC". Om du klikker på den vil du få opp en liste over pålogget ATC ved din posisjon. Den listen er langt mer pålitelig enn det ServInfo mm. er...

Skrevet

I FSInn skal det' date=' på kontroll-panelet, være en knapp merket "ATC". Om du klikker på den vil du få opp en liste over pålogget ATC ved din posisjon. Den listen er langt mer pålitelig enn det ServInfo mm. er... [/quote']Denne fungerte også ikke, trykket på den med den bare blinket ;) Men denne også fungerte når jeg installeret FSinn på nytt, sikkert samme problem som gjorde med installasjon av Level D og FSinn, men alt fungerer utmerket igjen nå ;)

Skrevet

Hallo!

Syntes dette var litt gøy, selv om det var Daniel som tok seg av deg inn til bergen så var jeg jo med litt jeg og, det hørtes ut som du stresset litt:P hehe

Jeg hadde jo trening på ENOS, så syns det var litt artig at du kom, det var iallfall jeg og Daniel som var på når du drev ved Sola og og lenger sydover.

Mvh Lars Petter Hassel

Skrevet

Er noen rare greier, de re-installasjonene... Ting ser faktisk ut til å virke i etterkant! :grin:

Fra spøk til revolver... (eller var det alvor? :crazy: Beklager, men har vanskelig for å være alvorlig for øyeblikket ;) )

Nå ja, fint at det ordnet seg da, i alle fall. Så håper jeg du får noe ut av å fly på VATSIM, selv har jeg lært en hel del! :)

Skrevet

Velkommen til Vatsim. :)

Jeg slet også i starten,men fikk hjelp av flinke ATC som er hjelpsomme.

Var i utgangspuntet lei av Flightsim FØR Vatsim.

Nå er det som narkotika for meg. :grin:.flightsim blir 80% bedre med ATC.

Var også usikker på FMC bruk etc,men da man begynner på vatsim,lærer man systemene på Boeing (for min del)100%.

Skrevet

He he , Hei Lars var det du som var APP_ENGM ;) og Daniel ja som skulle ta med imot mot ENBR :)

Ja det er faktisk sant at trottel og autopilotet ikke funka og slo seg litt wrang kombinert med litt stress ja ;). Det er en feil i CFG fila til MS når du installerer Level D og FSinn må du inn i CFG fila og editere ;)

Men veldig morro gutter det kan ikke bli verre en det som var på tirsdag, og da kan jeg ikke skylde på cfg fila igjen ;)

Link til møtet:

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=415583#Post415583

NB: Vi skal ha FSX/FS9 møte 31-August på Gerdermoen fly museumet, er det noen av dere ATC som kunne kommet og fortelle litt om Vatsim rutiner til sonne som meg ;) regner med at det kommer mellom 20-30 stk som det har vært de 2 siste gangene.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...