Espen Søderstrøm Skrevet 18. november 2001 Skrevet 18. november 2001 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] LOL (Laugh Out Loud) [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Dere har tydligvis ikke sett mikrofly av nyere type i det siste? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Siter
ernst-rolf albrigtsen Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Dette er noen av de "toffeste" jeg har sett: http://www.nlf.no/mikro/html/flytyper/sky_mg.html http://www.nlf.no/mikro/html/flytyper/TwinStratus.html En av denne typen fløy jeg ca 10 timer på en gang i "steinalderen": http://www.nlf.no/mikro/html/flytyper/chall.html [ 19-11-2001: Endret av: ernst-rolf albrigtsen ] Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Tenkte nå mer på disse (selv om Sky Arrow 450T ikke er så verst): Colomban BanBi - bilde 1 (Samme mannen som laget "Cri-Cri") Colomban BanBi - bilde 2 Colomban BanBi - bilde 3 Eller kanskje Jabiru hadde vært noe? Jabiru - bilde 1 Jabiru - bilde 2 Jabiru - bilde 3 For å sitere en tekst jeg fant: quote: One of the most remarkable things of these last years is the blatant lack of innovation in the world of the general aviation, in the point that Cessna manages there in re-commercializing it's 30 years old models! On the other hand, the Ultra light and light plane technology did not stop progressing. To make only a summarizing comparison proving this fact: a Cessna 152 (90 HP) cruise at 90 kts by consuming 25 liters an hour and lands at 50 kts. A Colomban MCR 01 BanBi, (80 HP), cruise at 140 kts by consuming 16 liters an hour and lands at 45 kts. ...eller med andre ord: En del nye mikrofly er helt klart teknisk overlegne mange av disse aluminiums-klumpene som flakser rundt omkring over hodet på oss.... ...og så er de mye billigere... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Selv synes jeg Rans S-9 Chaos er ganske fin selv om det ikke kan bli registrert som mikrofly i Norge. Cri-cri er jo i en klasse for seg selv, bare Torbjørn får lov til å fly den. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Å få registrert en S-9 som mikrofly skal da ikke være noe problem... Men hvis du skal "leke" med den slik LN-SNI gjør, så har du ikke lov.... S-9 Chaos ligger da innenfor kravene til en-seters mikrofly, men skal du fly akro så må den registreres som Experimental. Siter
Gjest Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 Ok. Fikk meg en stor overraskelse her om dagen, jeg stod og samlet opp lina ved rwy så kom LN-SNI opp ned 10-30 meter rett over meg. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 21. november 2001 Skrevet 21. november 2001 Ja det virker som Reidar er veldig fornøyd med flyet sitt... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Jeg hjalp faktisk til med å montere vingene på flyet før første turen... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Var vel 15 år da tror jeg... Fatter bodde ikke så langt fra Jarlsberg, så jeg pleide å stikke ned dit av og til, og der var Reidar med det nye flyet sitt, og trengte sårt en ekstra hånd for å få på plass vingene.... Siter
Gjest Skrevet 22. november 2001 Skrevet 22. november 2001 Ja, det ser slik ut. Videoene hans ligger på JFS.NO så det er bare å laste ned, flotte videoer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 22. november 2001 Skrevet 22. november 2001 quote: Opprinnelig postet av Rune Valestrand: Ja, det ser slik ut. Videoene hans ligger på JFS.NO så det er bare å laste ned, flotte videoer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] De har jeg lastet ned for lenge siden.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.