Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte nå mer på disse (selv om Sky Arrow 450T ikke er så verst):

Colomban BanBi - bilde 1 (Samme mannen som laget "Cri-Cri")

Colomban BanBi - bilde 2

Colomban BanBi - bilde 3

Eller kanskje Jabiru hadde vært noe?

Jabiru - bilde 1

Jabiru - bilde 2

Jabiru - bilde 3

For å sitere en tekst jeg fant:

quote:

One of the most remarkable things of these last years is the blatant lack of innovation in the world of the general aviation, in the point that Cessna manages there in re-commercializing it's 30 years old models! On the other hand, the Ultra light and light plane technology did not stop progressing. To make only a summarizing comparison proving this fact: a Cessna 152 (90 HP) cruise at 90 kts by consuming 25 liters an hour and lands at 50 kts. A Colomban MCR 01 BanBi, (80 HP), cruise at 140 kts by consuming 16 liters an hour and lands at 45 kts.

...eller med andre ord: En del nye mikrofly er helt klart teknisk overlegne mange av disse aluminiums-klumpene som flakser rundt omkring over hodet på oss.... ...og så er de mye billigere... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Skrevet

Selv synes jeg Rans S-9 Chaos er ganske fin selv om det ikke kan bli registrert som mikrofly i Norge. Cri-cri er jo i en klasse for seg selv, bare Torbjørn får lov til å fly den.

Skrevet

Ok. Fikk meg en stor overraskelse her om dagen, jeg stod og samlet opp lina ved rwy så kom LN-SNI opp ned 10-30 meter rett over meg.

Skrevet

Ja det virker som Reidar er veldig fornøyd med flyet sitt... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Jeg hjalp faktisk til med å montere vingene på flyet før første turen... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Var vel 15 år da tror jeg... Fatter bodde ikke så langt fra Jarlsberg, så jeg pleide å stikke ned dit av og til, og der var Reidar med det nye flyet sitt, og trengte sårt en ekstra hånd for å få på plass vingene....

Skrevet

Ja, det ser slik ut.

Videoene hans ligger på JFS.NO så det er bare å laste ned, flotte videoer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...