Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

I Mai/juni/juli 2005 styrtet et av Airlifts AS350-helikoptre ved Kolsåstoppen i Bærum. Jeg har aldri lykkes med å finne noen rapport om denne hendelsen. Er det noen som sitter på denne, evt. vet hvor jeg kan finne den. Har sjekket på AIBN, men jeg finner ingenting.

Skrevet

Den rapporten tror jeg ikke er ferdig enda, for piloten ble frikjent for uaktsomt drap i Asker og Bærum tingrett i april i år, og da var det en del missnøye med at dette rettsaken faktisk ble kjørt uten at havarirapport var ferdig. Så om den ikke har blitt ferdig de helt siste mnd må du nok vente litt til.

 

Piloten sier forørvrig i følge avisen at det som skjedde var: "årsaken til havariet var en hydrolock som medførte at han mistet respons fra motoren da trykket på hydraulikkpumpa falt."

 

Står litt om rettsaken og havarikommisjonens arbeid her lokalavisen budstikka.no/helikopter

 

 

PS, noen som kan kort forklare en hydrolock, er det en pumpefeil, eller et slags fenomen som kan oppstå i hydraulikksystemer?

Skrevet
Ifølge vitner gjorde helikopteret flere ulovlige stunt og fløy svært lavt før det traff trær og styrtet. Det var ikke søkt om tillatelse fra Luftforsvaret om slik flyging.
( http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article168643.ece )

 

Og hvorfor skal man søke Forsvaret om slik tillatelse? Har noen lagt ned Luftfartstilsynet, eller er det en f*ckup i Budstikka?

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock

Vann i hydraulikken? -bare gjetning basert på Wiki

 

 

Basert hvordan påtalemyndigheten, skadestedsledere, med fler fra Politiet og andre i den gaten der oppfører seg i luftfartssaker så er det vel på tide å snart anmelde noen for grov uforstand i tjenesten.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …