Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på å fly online (multiplayer), og har noen spørsmål til det før jeg prøver. Hva bør jeg huske på før jeg logger meg på, og hvordan funker det, da tenker jeg på ATC, gates/parkering og valg av rullebane? Bør man holde seg unna pause knappen?

Kan noen gi noen steg for steg tips før jeg prøver, vil liksom ikke ødelegge noe for noen?

PS. Ikke komme med noen VATSIM reklame please, jeg har tenkt å prøve engang, men ett steg av gangen. :grin:

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

halo,

viss du starter på en gate eller lignende, så ødelegge du nok ikke for noen. :)

valg av rullebaner/ taksebaner osv er opp til deg. men det lureste du gjør er og annonsere hva du gjør i chatvinduet.

eksempel, viss du skal takse til 19R på Gardermoen kan du skrive.

Callsing, taxing to 19R Gardermoen.

når du kommer til rullebanen:

callsign, taking off 19R.

du trenger ikke og være så seriøs, men litt alvor må det være viss alle skal ha det bra på serveren.

pause går fint det, men ikke midt på rullebanen O.L.

håper du fikk svar på det lurte på. :)

god tur. ;)

Skrevet

hei,ja start alltid på gate eller lignende,ALDRI rett på runway,da det jo kan være fly der på tur opp,eller på tur å lande,og så gi beskjed om hva du gjør,så går det som regel greit du,og velkommen skal du være.Og angående runway,ja så er jo det lureste og velge det etter vindretning,så du forhåpentligvis får den mest mulig imot ved takeoff,eller landing:-D See you in the virtual skys!! :)

Skrevet

Takk for svarene, noen spørsmål til:

Hva styrer været på serveren, kan jeg ikke bruke Activsky?

Hva gjør man når man lander, må man også skrive hvilken rullebane man skal lande på, er det noen som bestemmer rekkefølgen man lander i hvis det er mange der?

Når jeg starter på en gate, hvordan vet jeg at ikke noen andre allerede har valg samme gate?

Edit:

Jeg snakker først og fremst om FS9, men jeg kommer sikkert til å fly FSX når jeg gidder å installere alt igjen. :)

Skrevet

Tar gjerne mot tips om multiplayer i FSX også, kommer til å fly litt der også når jeg får tid.

Hadde min første tur med Cessna 206 i dag, fra ENML til ENAL, det gikk greit men jeg var alene virket det som. :) Skal prøve 737 senere. :D

Skrevet

Hei igjen Stian.Du kan bruke den realweather sakn i fs9,men synes den er for unøyaktig.Så jeg bruker Active sky 6.5.bare fyr den igang ført og så logg på fs'n,da får u ett bortimo perfect real weather. :) Hvis det er atc pålogget styrer han landinger å slikt,ellers må en bare følge med,og gi beskjed hvor en landr,og er det flere påtur inn samtdig,blir en enig over hatten hvem som lander først etc.det går seg til,bare være kjekk å grei og hyggelig så går det bra skal du se.Angående det å tarte på samme gate,har ike gjort det hittil,men vil tro du il å melding da om at another airplne der eller no sånt.Bare prøv,en er jo uansett ikke synsk så kan jo ikke vite det når en starter så det går seg nok til uansett.Jeg skal opp på servern nå i kveld så a treffes v vel hvis du kal opp å teste mer. :grin:

Skrevet

Takk for infoen. Jeg har flydd 3 turer nå, og jeg synes det er spennende. Det er jo nesten som å fly singleplayer bortsett fra at det er andre levende som flyr også. Rart det ikke er flere som logger seg på, det er kun 5-6 stk online når jeg fløy. Bruker Activ Sky 6,5 ja, det funker fint det. Tror nok det kun blir multiplayer fra nå av, eneste jeg savner er ai flyene som fyller opp flyplassene.

Ett spørsmål: Logger dere på først også "create flight", eller omvendt?

Har veldig lyst å prøve VATSIM, men jeg er litt uerfaren, beskjeden og glemsk, så jeg må ta det etterhvert.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...