Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt spørsmål.

Er sikkert en grunn til at vi skal lure på akkurat det ;)

Tipper på at apparatet har en slags grunnkode eller noe som stemmer overens med kontoen din. Og når du taster inn passordet ditt så får du en kode som du taster inn i nettbanken din. Tipper at "kalkulatoren har innebygget klokke og kalender slik at du alltid får en kode som vil stemme med det som evt er innebygget i nettbanken.

Men ikke vet jeg :crazy:

Skrevet

Jeg tror ikke de sender noe nei. Tror faktisk det er så "enkelt" som at den kjører en algoritme som genererer et passord som matcher en gitt kriterie og at det igjen er koblet opp mot kontoen din. For eksempel at alle tallene som genereres kan deles på 2, og hvis du prøver å skrive inn et tall\\passord som ikke lar seg dele på 2 så vil ikke systemet gi deg tilgang. Veldig enkelt forklart, men jeg vil gjette på at det er omtrent slik de fungerer.

Skrevet
Jeg tror ikke de sender noe nei. Tror faktisk det er så "enkelt" som at den kjører en algoritme som genererer et passord som matcher en gitt kriterie og at det igjen er koblet opp mot kontoen din. For eksempel at alle tallene som genereres kan deles på 2' date=' og hvis du prøver å skrive inn et tall\\passord som ikke lar seg dele på 2 så vil ikke systemet gi deg tilgang. Veldig enkelt forklart, men jeg vil gjette på at det er omtrent slik de fungerer. [/quote']

Helt korrekt. Snakker om hvordan paypal sin sak - som er nesten helt lik, i denne podcasten: http://twit.tv/sn103 . Går veldig dypt inn i hvordan den fungerer. ;)

Mathias

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...