Werner Rafteseth Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Vil bare lette på litt frustrausjon. Jeg er for tiden i Oslo på ferie. Jeg var i går kveld ute på byen, og hadde en flott kveld, og for en gangs skyld nesten ikke alkoholholdig drikke. Ut på natten dro jeg hjem til hotellrommet, et Thon hotell sentralt i Oslo, og gikk opp på rommet. Jeg låste opp, og fikk meg litt av et syn. To nakne mennesker lå i MIN seng og sov. Dette er rett og slett en kjempetabbe av resepsjonisten. Hun kunne bekrefte at hun hadde skrevet ut et nytt nøkkelkort tidligere på natten. Hun burde i det minste skjekke legitimasjon! Ikke nok med denne opplevelsen, men etter at jeg ba om et nytt rom (det er ikke akkurat innbydende å legge seg på en seng der noen andre nettop har hatt kjønnslige aktiviteter), så tok det nesten to timer før vi fikk det. Vi fikk ingen unnskyldning, ingen verdens ting. Sorry, sorry, jeg ville bare få ut litt frustrausjon. Siter
Vidar Solheim Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Skjønner frustrasjonen din ja! Jeg hadde forlanget et nytt gratis opphold på valgfritt thon hotel i norge! En weekend. Dem har jo gjort en stor feil, å det er jo ikke riktig at du/dere skal bli straffet for det. Har selv vært ute for dobbelbooking. Men, ikke så dramatisk som denne da! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 Dobbeltbooking var det ikke akkurat. Vedkommede skal ha sagt at han bodde på rom 219, og at han hadde mista nøkkelkortet. Resepsjonisten skjekka ikke legitimasjon, og gav ham et nytt. Jeg skal bo på Thon Hotel Astoria neste helg også, så jeg håper jo på i det minste rabatter der. Siter
Alexander Storvig Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Nei å nei, slikt skal jo ikke skje. Dette var nok resepsjonisten sin feil ja. På hotellet jeg jobbet på var det ikke alltid man spurte etter legitimasjon, dette har noe med at man må stole på kunden, men man spurte etter rom nummer OG navnet og sjekker på pcen om det stemmer. I tilegg var det ikke vanlig at man mistet "nøkkelkortet", men heller at den ikke virket, så da var det bare å scanne for å sjekke hvilket rom den har tilhørt før. Men så var hotellet jeg jobbet på helt avstengt for folk som ikke bodde på hotellet, så fremmede kunne ikke komme seg inn og si at de hadde et rom, man måtte vise nøkkel til sikkerhetsvakten som stod i inngangen til komplekset. Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok gått tilbake til resepsjonen neste morgen og be om å få snakke med den ansvarlige i resepsjonen(ikke vanlig resepsjonist, men personen som har kontor bak resepsjonen), og viss ikke den personen er der må du be om å få snakke med høyere makter, direktør for eksempel. Jeg hadde foretrukket å snakket til direktøren, han har mye "makt" og vil ikke ha sure kunder og kan gi deg hva som helst, gratis middag og netter osv. Jeg hadde ikke sagt meg fornøyd med en "Beklager, det var vår feil.". Mvh Alex. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Slikt skal rett og slett ikke skje, her kunne jo hvem som helst ha fått en romnøkkel, tatt med seg alle verdisaker for så å forsvinne ut i den kalde Oslonatt! Nei dette er noe ikke bør få "gå" så lett, resepsjonistene har helt sikkert en instruks for utstedelse av nytt nøkkelkort, og det ville forbause meg om det ikke stod med STOR SKRIFT AT LEGITIMASJON SKAL SJEKKES! Jeg vil anbefale deg å skrive en mail til hotellet, adressert til hotellsjefen, samt en kopi til Thon Norge. Sørg for at dette går i samme mail slik at hotellsjefen ser at dette er sendt til de høyere makter. Thon Norge vil da legge press på hotellsjef om han ikke foretar seg noe ofr å bøte på skaden. Dette er helt klart en alvorlig glipp som setter hotelles gjester i fare, noe også pressen kan ha interesse av hvis du ikke føler at de har behandlet deg på den måten de burde. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Har selv bodd på det nevnte hotellet i begynelsen av mai, og fikk et såpass bra intrykk at jeg har booket rom der om ei go uke, men etter denne historien begynner jeg å lure på om jeg skal bytte til et annet hotell ja. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Hehe..! Fælt å humre litt av det her; men du skal jammen ikke undervurdere verdien av gode historier heller Siter
Stian Lingås Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Var dette Thon Budget eller City? Du burde gjøre slik som Ivar sier! Dette skal ikke skje Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Noen som har sett den britiske serien om et hotell? Riktignok fiksjon, men jammen er det underholdende også. Denne historien hadde glitt rett inn! :grin: Spøk til revolver: beklagelig at sånne ting skjer, og tenker tilbake til da jeg og familien bodde på hotell i Bodø, jeg var ingen stor pjokk, men fikk utstedt nøkkel til begge rommene våre, når jeg bad om "nøkkel til rom xxx og xxx"... Siter
AMO Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Det er synd at det skjedde deg, Werner. Du får bare be om en eller annen form for kompensasjon, hotellet vil gjøre sitt for at du går fornøyd ut døren til slutt. Men jeg vil kommentere det andre sier i denne tråden om at det ikke skal skje. Vel, jeg er enig, men det skjer. Og det skjer ganske ofte. De som jobber på hotell i likhet med meg selv vet nok like godt som meg at det skjer fra tid til annen, men ikke nødvendigvis på samme måte. Ofte oppstår slike situasjoner fordi man sjekker inn to forskjellige gjester på samme rom. Grunnen til at første gjest ikke er registrert er fordi Housekeepingavdelingen til tider merker av et rom som "Clean - ready for check-in", og ikke rengjort for nåværende gjest. Veldig fort gjort, men om man er dreven, så unngår man feilen. Dette er bare et eksempel, mend et er det mest utbredte eksempel! Nå jobber jeg på Norges nest største hotell og opplever at det skjer iblant, og vi gjør alt i vår makt for at gjesten skal bli fornøyd og få et fint opphold hos oss. Derfor er dette et godt tips til deg, Werner: Be om at du får komme med ditt synspunkt ovenfor Service Manager, eller resepsjonssjefen. De vil lytte til det du har å si, og du kan så godt som kreve det du vil i kompensasjon, gratis minibar/halv pris på rommet/gavekort for et annet opphold(ikke det man som oftest kompenserer med, men det gjør de gjerne i og med at du da kommer tilbake til kjeden). Det er mange måter, og hvis du ikke føler at du får den servicen du mener du bør få, så bytter du hotell neste gang eller eventuelt tar kontakt, så skal vi få ordnet deg en ordentlig hotellopplevelse, ikke noe sånt som det du opplevde i går. PS: Beklager for at vi ikke fikk til noe vorspiel i går, jeg endte opp uten mobiltelefon lørdag, så jeg fikk ikke tatt kontakt. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Da fikk jeg nettop en e-post, og fikk tilbud om to gratis netter. Så det løste jo seg meget greit for min del Og dette er jo en historie jeg kan ta med videre, og le litt av. Gikk heldigvis fint, ingenting ble stjålet Stian: Dette var Thon Hotel Spectrum, altså Budget. Siter
TOS Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Noen som har sett den britiske serien om et hotell? Riktignok fiksjon' date=' men jammen er det underholdende også. Denne historien hadde glitt rett inn! :grin: Spøk til revolver: beklagelig at sånne ting skjer, og tenker tilbake til da jeg og familien bodde på hotell i Bodø, jeg var ingen stor pjokk, men fikk utstedt nøkkel til begge rommene våre, når jeg bad om "nøkkel til rom xxx og xxx"... [/quote'] Fawlty Towers? :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.