Lars B. Frostad Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Denne føreren av en eldre Volvo V70 st.vogn, burde ha mistet lappen på livstid! Ta en kikk på disse totalt fire videoene, som viser noen av verstingene i trafikken. Selv om man har sett verre videoer tidligere, er det alltid interessant å se hvor gærne noen er. Totalt fire videoer, den første er i stor størrelse - de andre tre er lenger ned på siden: http://tv2nyhetene.no/innenriks/article1999607.ece Morsomt å se at en av UP-bilene er klin lik min tidligere bil (Mercedes-Benz C-klasse i sølv metallic), er også en Audi A4 St.vogn (av nye typen) i UP-versjon i den ene videoen. (Legg merke til siste video, legg merke til hvor nær lastebilen er personbilen foran.. grøss!) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Ja, det er virkelig mye rart ute på veiene. Problemet ligger nok at det er forlite politi ute på veiene, jeg blir like overrasket hver gang jeg ser en politibil i disse trakter. Uansett artig å se disse sivile politibilene, slikt har fasinert meg bestandig. Å kjøre uniformert utrykningskjøretøy er spennende, men når man går "undercover" havner man rett oppi det. Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri i verden kunne forestille meg at det fantes sivile politmotorsykkler på veiene, det var en ny en for meg iallefall! Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 De har litt av hvert, mener 100% sikkert at jeg møtte lensmann og en politibetjent i en campingbil på tur til ENDU idag, noe som virker å gå litt for langt undercover Når det gjelder det med lastebilen så er jeg enig, er horribelt om han hadde bremset bare for å kjøre av veien i ett kryss feks, hadde gått riktig så galt. Opplever ofte selv at trailere legger seg helt oppi ræva på bilen min, selvom jeg ligger litt over fartsgrensa, bruker da (må nesten) gasse på enda mer for å komme meg litt unna. Ellers blinker jeg som en tulling med bremselyset og bremser forsitkig noen ganger til de virkelig skjønner hvor nært til er å kræsje med meg når jeg bare bremser litt. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Måtte bare finne fram den videoen som fortsatt gir meg gåsehud! :eek: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514873 Siter
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 ja er utvilsomt en del som aldri skulle hatt lov å sitte bak rattet.Og Ivar du får gåsehud av den siste filmen du henviste til.Hva tror du jeg hadde for en del år tilbake da girkassen på min saab99 jeg da hadde røyk,og broren til ho jeg var sammen med kom for å slepe meg.Har aldri vært så redd i mitt liv.Han heiv seg avgårde med meg på slep,i til tider over 120km/t og underveis tok han flere forbikjøringer,bl.a på en turistbuss.Han fikk altids en del kjeft etterpå,både av meg,min samboer og av faren sin,men burde vel egentlig vært tvunget til å svelge sertefikatet. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Denne er også fæl å se på: BMyGHhZJGPk Legg merke til at lastebilen som tar den livsfarlige forbikjøringen, såvidt kommer seg inn - før den møter en annen lastebil.. grøss! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Syns kommentarene på videoene er mer skremmende...en haug med folk som ikke engang kan skrive som skjeller ut sjåføren av bilen fordi han\\hun kjører for sakte... Siter
Thomas Eik Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Må bare kommentere den lastebil video'en der..Etter å vært på mange lastebilturer, så har jeg sett mye værre episoder enn den der... jeg vil si at det er ofte jeg ser slike forbikjøringer som dette, dessvere..Folk kjører med livet til låns! En ting må sies og det er at lastebilsjåføren har mye bedre sikt enn en person som sitter i vanlig bil..Men det er likevel helt unødvendig å begynne slike forbikjøringer Men hva bilisten ?.. Kunne ikke han bare tatt foten av pedalen litt, slik at hele sistuasjon hadde uproblematisk... Det er jo lite trafikksikkert å sitte filme mens kjører da!..Burde miste lappen Siter
Timmy Brandt Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Jag håller faktiskt med Thomas lite där. Man kan hjälpa till lite i trafiken oxå, dvs trycka på bromspedalen och släppa förbi lastbilen. Annars tycker jag ju som jag brukar tycka.... :blush: Bredare vägar = plats för omkörningsfält. Plats för omkörningsfält = bättre omkörningsmöjligheter. Bättre omkörningsmöjligheter tror _jag_ = säkrare vägar. Säkrare vägar = högre hastighet för personbilar och en lastbil behöver aldrig köra förbi. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Mye av dette handler om å være en god bilist, noe kun ett fåtall desverre er. Den lastebilen hadde ingen andre vei å gå enn framover under denne forbikjøringen, evt. dytte personbilen i grøften. Når sjåføren av personbilen så at lastebilen var på vei opp på siden er det ikke værre enn at man slakker av på gassen for å slippe den fram. Dæv*en hvor jeg hater "jeg kjører på min rett" bilister! :mad: Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Hvis jeg hadde blitt firbikjørt på den måten der hadde jeg tråkket bremsen i bunnen. Er jo livsfarlig. Siter
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 24. juni 2008 Premium Medlem Skrevet 24. juni 2008 Mye av dette handler om å være en god bilist' date=' noe kun ett fåtall desverre er. Den lastebilen hadde ingen andre vei å gå enn framover under denne forbikjøringen, evt. dytte personbilen i grøften. Når sjåføren av personbilen så at lastebilen var på vei opp på siden er det ikke værre enn at man slakker av på gassen for å slippe den fram. Dæv*en hvor jeg hater "jeg kjører på min rett" bilister! :mad: [/quote'] Helt riktig, Ivar! Trafikkreglene har ganske klare bestemmelser om hvordan en skal opptre dersom en blir forbikjørt: "Vike til siden, senke farten eventuelt stanse helt." Jeg har lyst til å stille et lite spørsmål til ALLE her med lappen. Hvem er den største idioten, han som foretar en vanvittig forbikjøring eller han som blir forbikjørt og ser vanviddet, men ikke foretar seg noe som helst? Forøvrig er det ikke slik at vi har rett til noe som helst, vi har ikke engang forkjørsrett på forkjørsveg! (Joda, jeg vet at trafikk fra sideveger har vikeplikt, men det gir oss allikevel ingen rett). Vi har derimot drøssevis med plikter!!! Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Å påstå at den forbikjørte er den største idioten, er i seg selv idioti, om det er det du hinter til. En jevnbyrdig "idiotfaktor"-fordeling er mer på sin plass. Forskriften er klar, men den sier ikke "Vike til siden, senke farten eventuelt stanse helt." Den sier; "Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten." Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler) §12 Siter
Lars B. Frostad Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Her har VGTV laget en liten reportasje, der de er med i en UP-bil (Audi med heftig motor) ute på jobb: "VGTV på UP-utrykning, slik skal fartsbøllene tas" (E18 Vestfold) Stor versjon: http://atvs.vg.no/player/?id=17181 Mindre versjon: http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=505329 Siter
Thomas Eik Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Du må ha med alt Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse. Da skulle faktisk billisten bremsa ned i den aktuelle saka her:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.