June 20, 200817 yr Noen som har fløyet med en 767 Oslo - Thailand før, eller en annen rute med 767. Lurer litt på åssen fly dette er. Seteconfigen bl.a ( 3 - 3 eller 3 - 2 -3 ) Skal ut å fly med denne nå i september (TUI B767), men er litt skeptisk til at den kan klare å holde seg i luften 12timer non stop. Men dette har vel kansje litt med vind o.s.v å gjøre kanskje. Noen som har flydd en slik maskin til thailand før, vil jeg gjerne at dere fortelle litt om flygningen generelt. )
June 20, 200817 yr Ikke til Thailand, men fløy til Canada i 94 med 767. Mener å huske setekonfigurasjonen var 2 3 2.
June 20, 200817 yr Var nå virkelig 3 i mitt sete på høyresiden (Moskva), 4 i midten og det jeg mener å huske var 3 på venstre siden..
June 20, 200817 yr Fløy 767-300 med Continental Airlines fra Amsterdam til Newark i 2005. Setekonfigurasjon var 2-3-2
June 20, 200817 yr Tui har vel 2-4-2 i sine 767. På tuiflynordic.no finner du også video av kabinen: http://www.tuiflynordic.no/News.asp?ID=91&UID=145AD06C-1A85-40F2-BB95-E8E708DD675C&levelID=1
June 20, 200817 yr Synest jeg kan huske at vi fløy 767 i vinter til gran canaria, men det var bare 3-3 i seter. Er det ikke det i 767??
June 20, 200817 yr Nei, 767 er wide-body Som regel 2-3-2 eller 2-4-2. Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende.
June 20, 200817 yr Var nå virkelig 3 i mitt sete på høyresiden (Moskva)' date=' 4 i midten og det jeg mener å huske var 3 på venstre siden.. [/quote'] Det hørtes nå litt mye ut. 3-4-3 i en 767? Tviler på at en slik konfigurasjon ville fått plass i ett slikt fly, med mindre dere ble plassert i setene med en traverskran
June 20, 200817 yr Nei' date=' 767 er wide-body Som regel 2-3-2 eller 2-4-2. Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende. [/quote'] Oki, det kan godt hende, men er det noen 737-800 / 900 som flyr ned til Canaria da?
June 20, 200817 yr Ja, det er det nok. Hvertfall 738. 739 tror jeg nok ikke, hvertfall ikke fra Norge.
June 20, 200817 yr Author Oki.Spennende blir det nok uansett. Aldri flydd med ei så stor "dame" før. Noen som har prøvd oppgradert klasse eller noe tilsvarende og noen som kan beskrive en så laaang flytur 12timer? hehe.. Gruer meg litt med tanke på distanse og om flyet i det hele tatt fiskser denne turen. Er jo litt utrolig hvor mye ( eller hvor lite ) fuel de har med med tanke på hvor langt det engentlig er... .p
June 20, 200817 yr Bare du å sett deg godt tilrette og nyt turen du :)767'n klarer en 12 timers tur uten problemer,så ikke vær redd du at du skal ramle ned fra skyene,he,he :whistle:
June 21, 200817 yr Nei' date=' 767 er wide-body Som regel 2-3-2 eller 2-4-2. Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende. [/quote'] Oki, det kan godt hende, men er det noen 737-800 / 900 som flyr ned til Canaria da? Av charterselskaper er det: TUIFly Nordic (tidl. Britannia) samt Primera Air (JetX) bruker B737-800 ned til Kanariøyene fra OSL. Av ruteselskaper bruker bl.a. SAS Norge B738 innimellom, samt Norwegian selvsagt.
June 21, 200817 yr Nei' date=' 767 er wide-body Som regel 2-3-2 eller 2-4-2. Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende. [/quote'] Oki, det kan godt hende, men er det noen 737-800 / 900 som flyr ned til Canaria da? Av charterselskaper er det: TUIFly Nordic (tidl. Britannia) samt Primera Air (JetX) bruker B737-800 ned til Kanariøyene fra OSL. Av ruteselskaper bruker bl.a. SAS Norge B738 innimellom, samt Norwegian selvsagt. Oki, men jeg tenkte på AirEuropa jeg
June 21, 200817 yr Oki.Spennende blir det nok uansett. Aldri flydd med ei så stor "dame" før. Noen som har prøvd oppgradert klasse eller noe tilsvarende og noen som kan beskrive en så laaang flytur 12timer? hehe.. Gruer meg litt med tanke på distanse og om flyet i det hele tatt fiskser denne turen. Er jo litt utrolig hvor mye ( eller hvor lite ) fuel de har med med tanke på hvor langt det engentlig er... .p Nå nei du, når de skal ut på langtur har de nok fuel med seg til å reise myyyye lengre enn du tror, in case off emergency selvsagt. Vet ihvertfall at continental of Air france pilotene fyller alt de kan.
June 21, 200817 yr De har bestandig nok fuel til å rekke en alternativ flyplass, om de trenger feks 5.2 tonn fuel for å nå nærmeste flyplass hele tiden, så vil de mellomlande å refuele når de har ca 6 tonn igjen, de skal til en hver tid ha nok drivstoff ombord til å kunne lande om noe skulle oppstå. Air France velger heller å fuele for mye, og feks fly over havet og dumpe fuel om det overstiger max landing weight når de skal lande.
June 22, 200817 yr Var nå virkelig 3 i mitt sete på høyresiden (Moskva)' date=' 4 i midten og det jeg mener å huske var 3 på venstre siden.. [/quote'] Det hørtes nå litt mye ut. 3-4-3 i en 767? Tviler på at en slik konfigurasjon ville fått plass i ett slikt fly, med mindre dere ble plassert i setene med en traverskran Tja, ble usikker nå. Var inne å sjekket og det stemmer med 2-3-2. Kanskje det var ein IL ett eller annet, kan ha sett feil ved gaten. 6 timers venting i Moskva gjorde traverskran til en viss grad nødvendig.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.