Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Oslo - Thailand

Featured Replies

Noen som har fløyet med en 767 Oslo - Thailand før, eller en annen rute med 767. Lurer litt på åssen fly dette er. Seteconfigen bl.a ( 3 - 3 eller 3 - 2 -3 )

 

Skal ut å fly med denne nå i september (TUI B767), men er litt skeptisk til at den kan klare å holde seg i luften 12timer non stop. Men dette har vel kansje litt med vind o.s.v å gjøre kanskje.

 

Noen som har flydd en slik maskin til thailand før, vil jeg gjerne at dere fortelle litt om flygningen generelt. :))

 

 

Var nå virkelig 3 i mitt sete på høyresiden (Moskva)' date=' 4 i midten og det jeg mener å huske var 3 på venstre siden.. [/quote']

 

Det hørtes nå litt mye ut. 3-4-3 i en 767? Tviler på at en slik konfigurasjon ville fått plass i ett slikt fly, med mindre dere ble plassert i setene med en traverskran :)

Nei' date=' 767 er wide-body ;)

 

Som regel 2-3-2 eller 2-4-2.

 

Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende. [/quote']

 

 

Oki, det kan godt hende, men er det noen 737-800 / 900 som flyr ned til Canaria da?

  • Author

Oki.Spennende blir det nok uansett. Aldri flydd med ei så stor "dame" før. Noen som har prøvd oppgradert klasse eller noe tilsvarende og noen som kan beskrive en så laaang flytur 12timer? hehe..

 

Gruer meg litt med tanke på distanse og om flyet i det hele tatt fiskser denne turen. Er jo litt utrolig hvor mye ( eller hvor lite ) fuel de har med med tanke på hvor langt det engentlig er... .p

Nei' date=' 767 er wide-body ;)

 

Som regel 2-3-2 eller 2-4-2.

 

Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende. [/quote']

 

 

Oki, det kan godt hende, men er det noen 737-800 / 900 som flyr ned til Canaria da?

 

Av charterselskaper er det: TUIFly Nordic (tidl. Britannia)

samt Primera Air (JetX) bruker B737-800 ned til Kanariøyene

fra OSL. Av ruteselskaper bruker bl.a. SAS Norge B738 innimellom,

samt Norwegian selvsagt.

Nei' date=' 767 er wide-body ;)

 

Som regel 2-3-2 eller 2-4-2.

 

Det er nok mer sannsynlig at dere fløy 757 eller lignende. [/quote']

 

 

Oki, det kan godt hende, men er det noen 737-800 / 900 som flyr ned til Canaria da?

 

Av charterselskaper er det: TUIFly Nordic (tidl. Britannia)

samt Primera Air (JetX) bruker B737-800 ned til Kanariøyene

fra OSL. Av ruteselskaper bruker bl.a. SAS Norge B738 innimellom,

samt Norwegian selvsagt.

 

Oki, men jeg tenkte på AirEuropa jeg ;)

 

 

Oki.Spennende blir det nok uansett. Aldri flydd med ei så stor "dame" før. Noen som har prøvd oppgradert klasse eller noe tilsvarende og noen som kan beskrive en så laaang flytur 12timer? hehe..

 

Gruer meg litt med tanke på distanse og om flyet i det hele tatt fiskser denne turen. Er jo litt utrolig hvor mye ( eller hvor lite ) fuel de har med med tanke på hvor langt det engentlig er... .p

 

Nå nei du, når de skal ut på langtur har de nok fuel med seg til å reise myyyye lengre enn du tror, in case off emergency selvsagt. Vet ihvertfall at continental of Air france pilotene fyller alt de kan.

De har bestandig nok fuel til å rekke en alternativ flyplass, om de trenger feks 5.2 tonn fuel for å nå nærmeste flyplass hele tiden, så vil de mellomlande å refuele når de har ca 6 tonn igjen, de skal til en hver tid ha nok drivstoff ombord til å kunne lande om noe skulle oppstå. Air France velger heller å fuele for mye, og feks fly over havet og dumpe fuel om det overstiger max landing weight når de skal lande.

Var nå virkelig 3 i mitt sete på høyresiden (Moskva)' date=' 4 i midten og det jeg mener å huske var 3 på venstre siden.. [/quote']

 

Det hørtes nå litt mye ut. 3-4-3 i en 767? Tviler på at en slik konfigurasjon ville fått plass i ett slikt fly, med mindre dere ble plassert i setene med en traverskran :)

 

Tja, ble usikker nå. Var inne å sjekket og det stemmer med 2-3-2. Kanskje det var ein IL ett eller annet, kan ha sett feil ved gaten. 6 timers venting i Moskva gjorde traverskran til en viss grad nødvendig.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.