Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

FÅtt inntrykk av at det er flere simmere her på forumet som jobber på sjøen.

Litt nysgjerrig på hvem det er og hvor mange så kanksje noen kan svare her med hvilke fartøy de jobber på? :)

Skrevet
  • Forfatter

Da begynner jeg selv :)

Jeg er matroslærling på andre året på bøyelasteren Juanita, rederiet er Ugland Marine Service, jobbet på Evi Knutsen frem til Mai selvom dette er en Knutsen OAS båt. Det er Ugland som driver bemanningen på denne.

Skrevet

Beklager at jeg drar opp denne tråden, men føler den er litt relevant for min del iallefall :)

Jeg har endelig fått meg jobb som matros hos Fjord 1 MRF, riktignok som vikar, men håper at jeg etterhvert kan få en fast jobb.

Tok fagbrevet som matros ombord på skoleskipet "Gann" i Stavanger, sommeren 2002 :)

Neste år håper jeg å få begynt på teknisk fagskole

Skrevet

Jeg er en tidligere sjømann og har seilt alle grader fra dekksgutt og opp til arbeidsleder(båtsmann).Jeg var fast annsatt i Torvald Klaveness i 10 år.Har også 1 år i Ludvik G Braaten.De hadde da 1 båt som hette Bralanta.Dette er mange år siden.Jeg sluttet på sjøen i begynnelsen av 80 tallet.Lykke til gutter,det er ett flott yrke dere har valgt

Skrevet

De jeg kjenner som jobber ombord på båt klager ikke iallefall, det er helt sikkert :)

Jeg gleder meg iallefall til å komme meg på sjøen igjen, jeg har kastet bort alt for mange år innen bilbransjen.

Skrevet

Jeg er ferdig som lærling (industrimekaniker) neste uke. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre videre, men jeg funderer på å begynne på "styrmannskolen" i Ålesund.

Noe annet jeg lurer på er brønnteknikk, som de også har i Ålesund. Jeg har bygd båter i 4 år nå, så nå har jeg egentlig lyst ut å seile litt med de også, ikke bare de 4-5 dagene på prøvetur :)

Skrevet
Jeg har endelig fått meg jobb som matros hos Fjord 1 MRF' date=' riktignok som vikar, men håper at jeg etterhvert kan få en fast jobb.[/quote']

Hvilken ferge/samband er du på?

Broren min er på båt nå i Nord Norge en plass.

Skrevet

Jeg jobber som ROV Pilot ombord på ei skute ved navn Polar Prince. Firmaet jeg er ansatt i heter Technocean og vi driver med subsea virksomhet og konsulenttjenester for offshoreindustrien.

Mvh

Jonny

Skrevet
Jeg er ferdig som lærling (industrimekaniker) neste uke. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre videre' date=' men jeg funderer på å begynne på "styrmannskolen" i Ålesund.

Noe annet jeg lurer på er brønnteknikk, som de også har i Ålesund. Jeg har bygd båter i 4 år nå, så nå har jeg egentlig lyst ut å seile litt med de også, ikke bare de 4-5 dagene på prøvetur :) [/quote']

Jobber selv offshore i Schlumberger Well-services.

Med din bakgrunn som industrimekaniker, hvis du tar brønnteknikk, har du gode muligheter til en givende jobb offshore...

Skrevet

Høres flott ut :)

Jeg har fått tilbud om jobb ved verftet fremover. Skal skrive brennefiler for CNC maskiner og lignende. Ikke akkurat givende, men det er godt betalt, og det er bare for en kort periode.

Det begynner et brønnteknikkurs i Ålesund i februar, så kanskje jeg hopper på det :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …