Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere her som har en liten "bussjåfør" i magen når det gjelder buss og sånt, tok jeg litt bilder av våres nyeste buss som jeg hadde den første jomfruturen med i dag :)

Modell: Volvo 9700

År: 2008

Pris: 2,8 mill.

Motor: 480 hester

toppfart: 105 Km/t (sperret)

Lengde: 13.80 m

høyde: 3,7 m

bredde: 2,7 m (litt usikker)

Utstyr: E-shift, Adblue, AC, bixenon, Led kjørelys foran og bak, toalett, kaffe-te maskin, kjøleskap, 57 sitteplasser, to barnseter, digital ferdskriver, Surround Anlegg for fører og kabin, digital metere og LCD skjerm med oversikt i de diverse målinger i bussen som f eks: luft, olje, turbo, klima osv... Senking, (kan faktisk senke bussen hele 15 min) Sving på boggie bak.. Cruisecontrol, trådløs internett (hastighet på 2048/678) memory stol på fører og mye, mye mer....

bildene:

Volvo9700_1.jpg

Volvo9700_2.jpg

Volvo9700_3.jpg

Volvo9700_4.jpg

Volvo9700_5.jpg

Volvo9700_6.jpg

Skrevet

Fin buss ja! ;) Må vere en 460 hk hvis det skal være noe!! :) bussen er nok ikke 2,70M bred... jeg tipper 2,50- 2,60MAKS..Lastebiler er ca 2,55M bred..E-shift?.. Det er vel I-shift du mener?.. meget behagelig girkasse som går automatisk, som kommer ifra Volvo lastebiler :) uff. AD-blue er noe dårlig greier åltså.hehe :)...Regner med at det er en Euro5 motor?... Hvor langt overheng har du bak bakaksel da?..Det er en virkelig god buss det der!! :)

Skrevet

Koster de seriøst 2,8 mill kroner? Hmm, hadde faktisk sett for meg noe litt lavere jeg når jeg sitter i mine egne tanker på en buss.

Men når jeg begynner å tenke meg litt om så forstår jeg jo fort at dette må koste litt.

Ellers er jeg faktisk imponert over motorytelse. 480HK er jo en del!

Hadde også her sett for meg noe litt lavere.

Fin buss dere har gått til anskaffelse av ja :)

Skrevet

Flott buss presentert med flotte bilder. Blir internettilkoblingen gratis for kundene?

Det så ut som I-shift, ja. Jeg kjørte I-shift for første gang på fredag. Dessverre blir det bare kjøring inn og ut av vaskehallen for utvendig vask og dieselfylling.

Til uken kommer det to nye turbusser her også. De har også tre aksler, men siden det er Scania har de elektrisk girskifte med clutch.

Skrevet

Jeg vet at ved Norway Bussekspress er internettet noe du betaler for, mener det er 30 kr for 24 timer, på Konkurenten derimot for du det gratis, så det varierer sikkert fra selskap, men det som det var reklame får bak på denne er det samme som det er på en del av bussene til Norway.

Mvh Lars Petter Hassel

Skrevet

Se her ja, alltid kjekt med bilder av 9700, hvertfall nyeste modellen, som vi kaller Facelift! Aaaa, det er flotte busser det!

Fikk meg noen turer med Facelifft for 2 uker siden, MiljøExpress Oslo - Kristiansand, #156, og SørlandsExpressen #60 oppover igjen :) Var bare på tur for å reise med buss =D

Buss er gøy ;)

Er det H eller S versjon Truls Petter?

Skrevet

TimEkspressen Linje 4(Hønefoss - Oslo) Har fått seg et par sånne, riktignok toakslede. Fine busser, en slik en på vei til Oslo fikk motorstopp på vei til Oslo rett utenfor jobben, den sto der i 40 min. før det kom noen ny buss, og den var NY altså. Dekalene var ikke engang satt på. Kun en lilla 9700 2008.

Skrevet

Takker for svar, dere :)

Fin buss ja! ;) Må vere en 460 hk hvis det skal være noe!! :) bussen er nok ikke 2' date='70M bred... jeg tipper 2,50- 2,60MAKS..Lastebiler er ca 2,55M bred..E-shift?.. Det er vel I-shift du mener?.. meget behagelig girkasse som går automatisk, som kommer ifra Volvo lastebiler :) uff. AD-blue er noe dårlig greier åltså.hehe :)...Regner med at det er en Euro5 motor?... Hvor langt overheng har du bak bakaksel da?..Det er en virkelig god buss det der!! :) [/quote']

Sant det, Euro5 motor er det og selvføglig er bredden 2,5 meter, og selvfølglig I-shift, meget behagelig å kjøre og overhenget er bak er ca. 3- 3,5 meter, har ikke målt enda...

Koster de seriøst 2' date='8 mill kroner? Hmm, hadde faktisk sett for meg noe litt lavere jeg når jeg sitter i mine egne tanker på en buss.

Men når jeg begynner å tenke meg litt om så forstår jeg jo fort at dette må koste litt.

Ellers er jeg faktisk imponert over motorytelse. 480HK er jo en del!

Hadde også her sett for meg noe litt lavere.

Fin buss dere har gått til anskaffelse av ja :) [/quote']

koster 2,8 mill og er da den billigste utgaven av den og med sterk motor da..

Jeg synes prisen var lavere enn det jeg trodde en slik buss hadde kostet. Men den var nå veldig fin alikevel' date=' må være en drøm å kjøre den [/quote']

Dette er jo den billigste da, og den dyreste utgaven koster rundt 5 millioner, avhengig av utstyr osv... Drøm og kjøre er den...

Flott buss presentert med flotte bilder. Blir internettilkoblingen gratis for kundene?

Det så ut som I-shift' date=' ja. Jeg kjørte I-shift for første gang på fredag. Dessverre blir det bare kjøring inn og ut av vaskehallen for utvendig vask og dieselfylling.

Til uken kommer det to nye turbusser her også. De har også tre aksler, men siden det er Scania har de elektrisk girskifte med clutch.

[/quote']

Internettet koster 29.- pr døgn, Scania også da, er jo jernbanevogn det, hehe!

Scania har et av de dårligeste automatiserte girkassene..med clutch og greier..hehe..Den heter forøvrig opticruise/opticlus :)

Kunne ikke være mer enig med deg' date=' føler meg bedre bak rattet på en Volvo og Mercedes og Scania Lastebil, ikke buss...

Se her ja, alltid kjekt med bilder av 9700, hvertfall nyeste modellen, som vi kaller Facelift! Aaaa, det er flotte busser det!

Fikk meg noen turer med Facelifft for 2 uker siden, MiljøExpress Oslo - Kristiansand, #156, og SørlandsExpressen #60 oppover igjen :) Var bare på tur for å reise med buss =D

Buss er gøy ;)

Er det H eller S versjon Truls Petter?

MiljøExpressen har flotte farger, synes jeg og aner ikke hvilken versjon dette er.

TimEkspressen Linje 4(Hønefoss - Oslo) Har fått seg et par sånne' date=' riktignok toakslede. Fine busser, en slik en på vei til Oslo fikk motorstopp på vei til Oslo rett utenfor jobben, den sto der i 40 min. før det kom noen ny buss, og den var NY altså. Dekalene var ikke engang satt på. Kun en lilla 9700 2008. [/quote']

Er bare sånn som skjer det med nye busser, faktisk, hehe!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...