Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Lurte på om det er noen aktive golfere her på forumet?

Eller er det bare jeg som svinger køllene?

Hvilket Handicap har du, og hvilken klubb hører du til? :)

Skrevet

Oslo GK, 16 komma noe. Spiller ikke så ofte som jeg skulle ønske, når man er ute og går med post i fire-fem timer, frister det ikke så mye med 5-6 timer i kø lenger. Var veldig ivrig i begynnelsen, etter nesten 10 år på venteliste, men med golfboomer og stadig flere spillere, dalte interessen. Dømte en del i turneringer i stedet, men det har også bortfalt etterhvert.

Skal prøve å komme meg ut noe mer i år, pga ombyggingen på Bogstad har klubben fått avtaler med baner som jeg i utgangspunktet ikke ville ha spilt. Må bare trene litt først...

Skrevet

Jeg spiller golf! Har 17/16 i hcp, og er 14 år.

Har callaway x14 jern-køller! Spiller på Smøla golfklubb, ikke så veldig bra bane, men kommer seg veldig! Spiller også på Byneset ofte på sommeren, og den banen er sykt bra!!!

Skrevet

Jeg SPILTE golf før (altså satsa), men har sluttet nå. Har det forsatt som en hobby da ;)

Har 12 i hcp, spiller for Losby GK. Slutta i år etter en treningsleir i Spania...Innså at jeg heller ville tal flylappen :) Men for all del, golf er ganske kult.

Skrevet
Jeg prøver' date=' men bare på driving range. Er elendig for å si det mildt. :grin: Men artig alikavell. [/quote'] Også du som bor så nærme Hacienda Del Alamo, hvis du vet hva det er? ;)
Skrevet

14 år og 17/16 i handicap?!

Fy faen, jeg blir imponert av dere som er så gode i så ung alder, når begynte dere å spille?

Selv er jeg medlem av Oppegård Golfklubb, og har kun etablert handicap, altså 36. Jeg får ikke spilt i nærheten av så mye som jeg ønsker, men det er fordi jeg går på skolen og ofte jobber mer enn 100% ved siden av, så jeg tenkte å bruke sommerferien til å kose meg med golf! :

Skrevet
  • Forfatter

Fy faen' date=' jeg blir imponert av dere som er så gode i så ung alder, når begynte dere å spille?

Selv er jeg medlem av Oppegård Golfklubb, og har kun etablert handicap, altså 36. Jeg får ikke spilt i nærheten av så mye som jeg ønsker, men det er fordi jeg går på skolen og ofte jobber mer enn 100% ved siden av, så jeg tenkte å bruke sommerferien til å kose meg med golf! : [/quote']

Det er ikke så vanskelig å spille seg ned i et handicap på det nivået. Det store spørsmålet er om du faktisk noen gang gidder å skrive deg opp igjen, dersom du har en dårlig runde. Og selvfølgelig om du klarer å spille til det jevnt.

Nå vet ikke jeg hvordan Sindre spiller, så skal ikke si at han ikke er flink :)

Selv er jeg på 20.2 så vidt jeg husker. Hadde en jevn og god nedgang i handicap før jeg måtte sette fra meg køllene pga. skulderskade. Det har resultert i at de har blitt stående i tre år. Tok de ikke frem igjen før nå i år, og kjente at lidenskapen definitivt er på plass enda :) Så, akkurat nå for tiden er jeg ikke medlem av noen klubb, men er på leting. Så, om noen har tips til billige klubber i rogalandsområdet med full spillerett, så tar jeg imot tips! :)

Skrevet

Fy faen' date=' jeg blir imponert av dere som er så gode i så ung alder, når begynte dere å spille?

Selv er jeg medlem av Oppegård Golfklubb, og har kun etablert handicap, altså 36. Jeg får ikke spilt i nærheten av så mye som jeg ønsker, men det er fordi jeg går på skolen og ofte jobber mer enn 100% ved siden av, så jeg tenkte å bruke sommerferien til å kose meg med golf! : [/quote']

15 år og 12 i hcp :grin:

Skrevet

Spiller ikke enda, men har meldt meg på kurs. Begynner i slutten av august. Har hatt noen prøvetimer, og jeg likte det hvertfall, og nå som vi har fått splitter ny og flott golfbane 10 minutter herfra, så må jo jeg nesten satse :)

Skrevet
  • Forfatter

Når samtlige golfere her inne er kvalifisert i form av grønt eller hvitt kort; hva med en turnering? :D Folk arrangerer jo fs-treff, så hvorfor ikke golf? :)

Skrevet
Når samtlige golfere her inne er kvalifisert i form av grønt eller hvitt kort; hva med en turnering? :D Folk arrangerer jo fs-treff' date=' så hvorfor ikke golf? :) [/quote']

Hadde vært morsomt, men tviler på at vi får med så mange... Blir jo veldig langt å reise for noen.

Skrevet

Spiller i Trondheim GK. Rundt 24 i hp så vidt jeg husker :grin: Har ikke tatt meg tid til å skrive meg ned de siste 3 årene..

Bra forslag Nicklas! Hadde jo vert helt topp og fått til noe slikt en gang!

Skrevet
  • Forfatter

Ja, vi kunne jo gjort noe annet enn å bare prate flysim over en pizza eller her på forumet :grin: Regner med man ender opp med å prate flysim etter runden på "hull 19" alikevel :P

Skrevet

Hmm. Har spilt i 2/3 år. Har hele tiden hatt en god instruktør som har 4/5 i hcp som jeg har blitt god venn med, han har instruktert meg gratis heletiden og jeg har fått nesten alt av utstyr jeg har der i fra ! ;)

Hvis dere tror jeg i noen form for jukser tar dere feil, skriver meg opp når jeg må og ned når jeg må.

Skrevet

Svinger litt jeg også + sønnene mine 11 og 14år.

Veldig opp og ned åssen spillet går da jeg sliter med en skulderskade, må ha det varmt og tørt for å få det til, spiller best når jeg er på Kreta, men artig er det læll. :) Eidskog GK.

Skrevet
  • Forfatter
Hmm. Har spilt i 2/3 år. Har hele tiden hatt en god instruktør som har 4/5 i hcp som jeg har blitt god venn med' date=' han har instruktert meg gratis heletiden og jeg har fått nesten alt av utstyr jeg har der i fra ! ;)

Hvis dere tror jeg i noen form for jukser tar dere feil, skriver meg opp når jeg må og ned når jeg må. [/quote']

Det er bra :) Sånn det skal gjøres. Ikke konstant nedover. Det blir litt feil.

Skrevet

Har selv bare såvidt fått etablert handicap på 28 nå, og er medlem i Tower Links Golfclub i Ras Al Khaimah i De Forrenede Arabiske Emirater. Med dagtemperaturer på 42-45 grader blir det ikke så mye spilling som jeg hadde ønsket for tiden...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …