Morten_Bilet Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 I dag hadde eg min første tur med mitt første RC-fly. Min første flytur foregikk på den store parkeringsplassen uten for Coop extra i førde sammen med en venn av meg. Butikken stengte om 10 minutt, så det var kun få biler utenfor. Vi gikk bort i ene hjørnet på parkeringsplassen, monterte sammen vinger, testa alle system og skjekka at alt satt godt. Tok en liten runde på bakken for å skjekke alt. Joda, alt i skjønneste orden. Så stilte eg flyet sånn at eg fikk litt medvind(var litt vind der borte). Gidde gass, og flyet var i luften. Kjørte litt fram mot selve Coop, tok en sving rett bak en lyktestolpe, og der, i det eg skulle svinge flyet mitt tilbake, tok vinden tak i det. Flyet kom nærmere og nærmere bilene som stod parkert, og eg fikk litt småpanikk. Flyet havna opp ned, og rett i bakken. Så stod vi der, på hjørnet av parkeringsplassen, og lo som det grein. Løpte bort til flyet, og såg skadene. Fikk dessverre ikkje tatt bilde på stedet, men tok et bilde når eg kom heim igjen til garasjen der eg oppbevarer flyet: (trykk på bilde for å få det større) Som dere ser, gikk det hardest utover selve flykroppen oppå, og cowlingen. Trenger kun å lime på "frontrutene" og en liten bit på vinga. Cowlingen er det ikkje håp for, så må nok bestille ny. Propell har eg massevis av. Men ellers gikk det fint med flyet. Ingen servoer eller motor tok skade av krasjet. Dog eg mista litt håpet når eg såg bitene skli bortover. Neste gang skal eg nok fly utpå en åker med litt større plass, mindre biler og lyktestolper. Veldig glad for at skadene ikkje ble større enn de ble, men hadde forventa krasj på første turen. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Så stilte eg flyet sånn at eg fikk litt medvind(var litt vind der borte). Aldri lurt, selv om det sikkert ikke var derfor du gikk i bakken denne gangen Lykke til neste gang, modellfly er morro! Siter
Morten_Bilet Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 Var ikkje mye til vind, så akkuratt det gjorde ikkje noe. Var mer panikken som fikk det i bakken denne gangen. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Heller i bakken enn i bilene ja Siter
Timmy Brandt Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Har haft en sånn där Cessna själv för ett tag sedan, eller, jag hade faktiskt 3st. Vilket jävla skitplan ! Minsta vinden så sticker den iväg. Nej, ska aldrig mer lägga 1500kr på något sådant där skit. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Har haft en sånn där Cessna själv för ett tag sedan' date=' eller, jag hade faktiskt 3st. Vilket jävla skitplan ! Minsta vinden så sticker den iväg. Nej, ska aldrig mer lägga 1500kr på något sådant där skit. [/quote'] Det er ihvertfall ikke piloten det er noe galt med!! :cool: Siter
Morten_Bilet Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Har haft en sånn där Cessna själv för ett tag sedan' date=' eller, jag hade faktiskt 3st. Vilket jävla skitplan ! Minsta vinden så sticker den iväg. Nej, ska aldrig mer lägga 1500kr på något sådant där skit. [/quote'] Det er ihvertfall ikke piloten det er noe galt med!! :cool: Syns det fløy relativt fint eg, heilt til eg mista kontrollen over det, takket vere litt småpanikk Har fått limt litt nå, men måtte stoppe da eg ikkje har meir lim igjen. Skal nok få det i lufta til uka, viss været holder seg! Flyet er heldigvis veldig lett å reparere. Og knuser en det, trenger en oftest ikkje handle inn alt på nytt. Går jo an å kjøpe ny flykropp som bare koster en 200kr. Så delene til flyet er ikkje dyrt. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Hehe, been there, done that for å si det slik! Heldigvis har dette latt seg reparere med litt gaffateip, men den dagen jeg fløy inverted og trakk spaken bakover for å stige (logisk nok....) ble tyngden av all teipen for stor. Vingene kolapset stadig samt at motoren begynte å få lite framdrift.. Ble til at den ble overlevert til en kompis, end of story! :grin: Siter
Timmy Brandt Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Har haft en sånn där Cessna själv för ett tag sedan' date=' eller, jag hade faktiskt 3st. Vilket jävla skitplan ! Minsta vinden så sticker den iväg. Nej, ska aldrig mer lägga 1500kr på något sådant där skit. [/quote'] Det er ihvertfall ikke piloten det er noe galt med!! :cool: Pöh, nehej. Jag har ju PPL ! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.