Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er ute å kikker etter laptop til studier. Men det finnes jo så utolig mange forskjellige ute på markedet, og siden jeg ikke er av den typen som følger veldig godt med på hva som er "hottest" trenger jeg litt hjelp. Er ute etter en mellom 6-8000(eller litt mer), og den skal brukes for det meste til skriving/internett og kanskje litt gaming(FSX). Noe som kan gi meg tips eller ideer til noen brukbare? Er det noen merker som uthever seg eller noen merker som jeg må holde meg unna?

Er takknemlig for alle tips:)

Skrevet

Men i 9 av 10 tilfeller, er det bare tull disse "ekstraforsikringene"

som ivrige Elkjøp/Expert/osv. skal prøve å selge. For de fleste

dekkes de samme tingene gjennom vanlige lovfestede rettigheter,

da er det bare unødvendig å betale for å være "dobbeltforsikret".

Forbrukerrådet har selv gått ut og advart mot dette, at mange blir

lurt til å tro - at man er nødt til å kjøpe disse forsikringene,

for å være dekket.. Når det er sagt må jeg si at jeg er godt fornøyd

med Elkjøp og servicen der, selv om jeg stadig hører mange er misfornøyd

med den og den kjeden. Elkjøp er også svært gode på pris, sammenlignet med

f.eks. Expert som er altfor dyr i forhold.

Skrevet
Kan bare svare for de merkene vi forhandler på Elkjøp. HP' date=' LG, Fujitsu-Siemens, Acer og Dell er gode maskiner. Hewlett-Packard, Advent og Medion er ikke så bra. Styr særlig unna Hewlett-Packard. MYE feil på de maskinene!

Vi selger en flott LG-maskin, LG 500E. Den har vi ikke hatt noen klager på, og det er en nett og bra maskin. Ikke regn med å kunne spille så veldig mye på en maskin i din prisklasse - vi må nok opp i 8-10 tusen da (det går selvfølgelig an å spille på mindre maskiner, men det blir ikke særlig bra).

Sørg for å kjøpe en PC med minimum 2 GB ram, 160 GB harddisk (trenger du mer, kobler du til en ekstern harddisk), DVD-brenner, skjermkort med DEDIKERT minne. Helst Core 2 Duo. Da får du en temmelig grei maskin.

Selv sitter jeg her med en HP DV9960, men det er en maskin til 14000. Er veldig fornøyd med HP, så det kan jeg anbefale.

PS: Om du handler på Elkjøp, be om forsikring på PC'n! Om uhellet er ute og PC'n blir ødelagt, får du den reparert gratis eller du får ny PC mot en liten egenandel. Det er verdt det - jeg har en liten stabel med knuste og "damaged beyond repair" -PC'er på kontoret mitt, og alle kundene fikk ny PC. :)

Den ENESTE forsikringen som er like bra som den vi selger, er LO sin toppforsikring. Det finnes en annen (aner ikke hvilket selskap), men den er temmelig dyr og har høyere egenandel.

Et godt råd fra en som daglig ser hvorfor det er LURT å kjøpe forsikring på slike enheter. :)

Jobber for øvrig som avdelingsleder for serviceavdelingen på Elkjøp Narvik. Ser litt av hvert som kommer inn - laptops som har fått cola, drink, øl, melk (luktet veeeldig godt) sølt over seg, laptops som har gått i gulvet, skjermer som har fått seg en trykk nedi skolesekken slik at skjermen er knust...

Det verste til nå var en laptop som hadde blitt overkjørt. Det var tydelige merker etter piggene på skjermlokket... :D [/quote']

Dere er vel fri for pcer nå Vidar :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …