Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig. Det er var på tide at homofile og lesbiske skal ha samme rettigheter som hetorfile. De er jo mennesker? De har ikke gjort noe galt, for hvis de er tiltrukket av samme kjønn, er jo det bra for dem?

Som en venn sier :mad:: "Homofili er en sykdom man er født med, og det er en psykisk forstyrrelse i hjernen" Det er BULLSHIT. Jeg er selv hetrofil, men synes homofili i seg selv er helt greit, og det er bra det endelig er lov for homofile og gifte seg!

Skrevet

Syns det er flott. Gratulerer til alle landets homofile og lesbiske :)

Som en venn av meg sa:

Vi hadde allerede kommet langt på veien, spesielt med tanke på avkriminaliseringen på 70-tallet, men dette var et nytt og meget viktig skritt i riktig retning. Nå gjenstår den største jobben, å arbeide med holdningene til folk.
  • Like 1
Skrevet

Det er virkelig noe som er helt på trynet når hver fjerde unge homofile forsøker å ta sitt eget liv. Få opp øynene FrP, KrF og alle andre motstandere av denne nye loven! Norge kan ikke lenger la flere tusen år gammel bok få lov til å hindre utviklinga. :mad:

Skrevet

Rød Ungdom hadde en sak hvor de påsto dette, jeg er enig i at det høres ganske mye ut, men jeg får vel stole på dem. Uansett: Hadde det vært en i mitt miljø som sto fram og sa han var homofil hadde han sannsynligvis blitt mobbet, banket opp osv. Det tror jeg det er liten tvil om dessverre. Det er mer rasisme i hverdagen enn man tror.

Skrevet

Påstanden stammer fra rapporten "Homofile og lesbiskes levekår i Norge fra 1999" fant jeg ut etter et søk på Google. Det er uansett liten tvil om at det er høy selvmordsrate blant unge homofile og at mange sliter psykisk. Jeg vet selv om en del konkrete tilfeller.

Skrevet

Tallet er nok ikke veldig langt fra sannheten. Årsaken, vil jeg tro, er samfunnets holdninger og forventninger til ungdommen. Å finne ut at man er homofil vil bryte med normer og forventninger, og denne ungdommens forventninger til det å stå frem er mobbing og trakkasering. Mange vil nok prøve å ta en kort vei ut av det hele for å slippe å gjøre noe med saken.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...