June 11, 200817 yr Dagbladet melder om en havarert Cessna i Oppland. Alle 3 skal være i god behold. Noen som vet noe mer? Edit: flyet er privateid, leid inn av forsvaret. Det har visstnok havarert 200m fra rullebanen. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/11/537874.html
June 11, 200817 yr Hedmark Flyklubbs LN-ALZ http://www.h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=11378&articleView=true
June 11, 200817 yr Author Ruslet vekk etter flystyrt: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2477172.ece Cessna 172-maskinen var hyret inn som observasjonsfly på militærøvelsen. Igjen får havarikommisjonen lite å gjøre etter at media har vært på banen: "- Kraftige regnbyger blandet med sterk og kald vind gjorde at flyet mistet oppdriften og styrtet i bakken, opplyser skadestedsleder Jan Bergestuen til oa.no."
June 11, 200817 yr Hehe... Det var slik jeg fant ut om ulykken... og om LN-OCA ulykken i fjor. LN-ALZ bildet i HA http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=119754
June 11, 200817 yr Bilde fra krasjen er nå lagt ut på www.h-a.no direkte link: http://www.h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=11378&articleView=true (den samme som tidligere, men artikkelen er nå oppdatert) Et annet bilde i aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2477172.ece
June 11, 200817 yr Trist syn, men max flax..... Ser ut som om cockpit er tilnærmet hel, og det har vel bidratt til å redde dem som var ombord :grin: Så meget pen ut på bildet ditt Anders......inspirerer kanskje til en paint??!!
June 11, 200817 yr Det flyet så kjent ut på bildene gitt. Tror fordundre meg jeg har vært oppe i det noen ganger. Drev og fomla litt med fallskjerm for noen år siden, og lurer på om det var det flyet der vi brukte? Noen som veit om det er brukt til slik?
June 11, 200817 yr Det var nok LN-ASJ du fløy med dersom den liknet... den fikk for øvrig senere flottører... http://www.seabee.info/images/seaplanes/LN-ASJ-02-320.jpg Nå bruker de LN-TSB og har også brukt LN-AAE.
June 11, 200817 yr Flott at alle klarte seg! – Kraftige regnbyger blandet med sterk og kald vind gjorde at flyet mistet oppdriften og styrtet i bakken, opplyser skadestedsleder Jan Bergestuen til oa.no Det å miste oppdriften og ikke komme seg over må være en forferdelig opplevelse!
June 12, 200817 yr Bra at alle klarte seg! Det var problemer med flyets oppdrift etter at de tok av fra flyplassen.- Flyet styrtet cirka 200 meter fra rullebanen. Det første som slo meg da jeg leste artikkelen på db.no var at piloten kanskje har tatt inn flaps for tidlig. I tillegg så var vel flyet ganske tungt lastet. Men jeg skal ikke dra noen konklusjon, det er havarikommisjonens oppgave.
June 13, 200817 yr Skadestedsleder-idioten har allerede slått fast hva årsaken var... for en løk! Rød løk eller vanlig løk :cool:
June 13, 200817 yr Igjen får havarikommisjonen lite å gjøre etter at media har vært på banen: Media er alltid på banen. Det er der de skal være. Og hvis du leser det du selv skriver en gang til, ser du at det er skadestedsleder som uttaler seg, ikke en journalist ... Edit: Men at skadestedsleder uttaler seg på den måten, er jo ikke særlig gjennomtenkt. Bare så det er sagt.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.