Stian Lingås Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Satt og så et tornado/storm chasing program her om dagen, og tenkte hvorfor i huleste finnes det ikke et spill om dette!? Eller gjør det? Har ikke funnet noe så langt.. Men bare tanken på å sette seg i en bil med masse vær-utstyr og "jage" tornadoer, får meg til å vurdere å sende en mail til et spillfirma. Noen som har noen meninger om dette? Eventuelt hvilket firma som bør kontaktes? Siter
Geir Teigo Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Og jeg som tenker at FS er et nisjeprogram... :grin: Siter
Daniel Klepp Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Spørs om det ville blitt en kassasuksess Her må du utdype hvordan gameplayen skal foregå Kjøre mot stormen og unngå å bli knust til pinneved, evt. bli kastet inni nærmeste hus? :grin: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Tror ikke du finner et firma som er villige til å satse penger på et slikt prosjekt. Å lage spill i dag er dyrt, veldig dyrt, og derfor finner du neppe noen som har lyst til å investere masse penger i et spill som neppe kommer til å selge noe særlig Siter
A L Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Det har du nok rett i! men er enig det høres morsomt ut! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Det er bare å sette seg inn i "dronningen" å jage ivei det! :grin: Siter
KJ Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Kan du ikke til en viss grad gjøre det i Active Sky X...? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Stian: Du bør skrive en velformulert og utfyllende plan på dette. Var jeg deg, ville jeg brukt tid på å skrive et utfyllende dokument. Dette kalles "gamedesign". Skal det være en simulator? Et adventure/action-spill med en historie? Skal det ha "sidegames"? Kan man tjene penger på å gi forskere gode opplevelser og data? Kjøpe nye og bedre biler og utstyr? Bygge et team? osv.. Alle mulige sider og faktorer bør dekkes. Dermed går du til en distributør og sier "hei, jeg har en plan dere burde høre på.." og avtal gjerne et møte så du kan muntlig prate med dem. I Norge har vi to etablerte aktører som lager spill (i alle fall som jeg vet om) som opererer på internasjonalt nivå. Ravn i Drammen, og Funcom i Oslo. Jeg har selv personlig kjennskap til Ravn da de flytta inn i naborommet der jeg bodde under min tid som sivilarbeider på Danvik Folkehøgskole. Og ellers er Tinka Town, en av de to kloke hodene bak Ravn, en fortreffelig oppegående bra dame. Hun var også med på Flåklypa bl.a. og jeg har deltatt i spilldesign-kurs med henne. Siter
Stian Lingås Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Får vel kanskje prøve å skrive et dokument som du sier Ola! Du har vel tilfeldigvis ikke en mal på noe slikt? Er vel ikke den mest kreative når det gjelder sånt.. Forresten, på tide å switche til Discovery Channel og Storm Chasers nå kl 2100 :grin: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Og jeg som tenker at FS er et nisjeprogram... :grin: He he, godt sagt Geir! Men "Storm Chasing" ideén er grei nok den, men her er nok faren at det blir for ensidig - så her bør man nok bygge inn bra med "elementer" osv. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Stian: Du bør skrive en velformulert og utfyllende plan på dette. Var jeg deg' date=' ville jeg brukt tid på å skrive et utfyllende dokument. Dette kalles "gamedesign". Skal det være en simulator? Et adventure/action-spill med en historie? Skal det ha "sidegames"? Kan man tjene penger på å gi forskere gode opplevelser og data? Kjøpe nye og bedre biler og utstyr? Bygge et team? osv.. Alle mulige sider og faktorer bør dekkes. Dermed går du til en distributør og sier "hei, jeg har en plan dere burde høre på.." og avtal gjerne et møte så du kan muntlig prate med dem. I Norge har vi to etablerte aktører som lager spill (i alle fall som jeg vet om) som opererer på internasjonalt nivå. Ravn i Drammen, og Funcom i Oslo. Jeg har selv personlig kjennskap til Ravn da de flytta inn i naborommet der jeg bodde under min tid som sivilarbeider på Danvik Folkehøgskole. Og ellers er Tinka Town, en av de to kloke hodene bak Ravn, en fortreffelig oppegående bra dame. Hun var også med på Flåklypa bl.a. og jeg har deltatt i spilldesign-kurs med henne. [/quote']Eneste problemet er at det hjelper fint lite å skrive masse designdokumenter om man ikke kan gjøre noe selv, eller har et team som kan gjøre det for deg. Tror egentlig aldri jeg har vært borti spillfirmaer som tar imot idèer fra folk utenfra, og de store firmaene som Sony, EA osv. vil ikke engang ha kontakt med folk som bare kommer med idèer (har vært i kontakt med begge i forbindelse med spillutvikling, og de gjorde det klart at de bare var interesserte i team som hadde tenkt til å gjøre største delen av jobben selv (som i og for seg var det som var planen vår)). Skal du få gjennomført et slikt spill så tror jeg du er nødt til å finne deg et team med programmerere, designere osv. som kan gjøre det som et prosjekt på fritiden. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Makan så negative vi er.. F.eks. Ravn kan være nettopp et slikt team! De er et lite uavhengig selskap. De driver smått, og har veldig kompetente folk. Og etter behov kan de leie inn folk. Jeg sier - guts på! I det minste lag en pitch på konseptet med spillet og dets mål. Det ville vært for dumt å la dette fordufte bare fordi man ikke helt magisk er "medfødt" en gjeng nerder som er gærninger på programmering+++ Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Makan så negative vi er.. F.eks. Ravn kan være nettopp et slikt team! De er et lite uavhengig selskap. De driver smått' date=' og har veldig kompetente folk. Og etter behov kan de leie inn folk.[/quote'] Hehe, neida, det var ikke sånn ment. Poenget mitt var at konseptet er såpass spesielt at om et lite firma som f.eks Ravn hadde tatt på seg et slikt konsept så kunne de like godt ha stengt sjappa med en gang, siden det neppe hadde klart å tjene inn produksjonskostnadene...og at det derfor ville ha vært best å gjort det som et prosjekt på fritida. Småfirmaer er jo mer eller mindre nødt til å begrense seg til enkle spill som appelerer til alle, og som er relativt billige å utvikle, slik Ravn gjorde med Snakeball f.eks. Om det hadde vært min idè så ville jeg satset på å få sammen et lite team med folk som var interesserte i idèen og laget en demo, for så å se om det var noe interesse for et slikt spill... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.