Skrevet 10. juni 2008 16 år Jeg må ærlig innrømme å være både oppspilt og imponert over denne telefonen. Den ser svært flott ut, har massevis av muigheter å utnytte, den ser ut til å ha mer eller mindre alt jeg trenger. Kall meg gjerne Apple fanboy, faller vel lett under den kategorien, men jeg syns dette er en tilnærmet perfekt mobiltelefon. Allikevel tviler jeg sterkt på om jeg kommer til å kjøpe den, rett og slett fordi jeg ikke er villig til å la meg herse med av Apple og ev. NetCom, med låst telefon og svindyrt abonnement. Jeg er dypt skuffet over de europeiske mobiloperatørene som bøyer seg for Apple i eksklusivitetssaken. Det går så til de grader på bekostning av det endelige tilbudet til brukerne. Sint! :mad:
Skrevet 10. juni 2008 16 år Enig med deg der Henrik. Derfor er jeg glad jeg kjøpte den "gamle" modellen, for disse kan låses opp hjemme. Dette er av den enkle grunn at abonnementet ikke blir aktivert før du selv gjør det i iTunes. Dette går Apple nå bort fra på de nye modellene, og du må binde deg i butikken, som med alle andre telefoner.
Skrevet 19. juni 2008 16 år Jeg har et lidt enkelt og måske lidt dumt spørgsmål, men er iPhone på papiret ikke bare en iPod Touch tilføjet mobil-funktioner? (ringe, sms, mms) iPod Touch er jo også kompatibel med mange forskellige applikationer som Mail, Safari, Kort-service etc.
Skrevet 19. juni 2008 16 år Forfatter Det er jo kun snakk om millimeter. Kristian: Ja, du har riktig der. En iPod touch med mulighet til å ringe og sende/motta meldinger. Alt i ett - og veldig veldig aktuelt for mange der ute.
Skrevet 19. juni 2008 16 år Det eneste jeg frygter, er hvor holdbar en så stor LCD er. Synes i forvejen min lille Nokia er skrøbelig.
Skrevet 19. juni 2008 16 år Den er VELDIG holdbar. Eneste er.. Ikke mist den med skjermen ned på ett betong gulv. Da VIL den sprekke. Men fungerer fortsatt like fint, null problem! Mathias
Skrevet 19. juni 2008 16 år Det eneste jeg frygter' date=' er hvor holdbar en så stor LCD er. Synes i forvejen min lille Nokia er skrøbelig. [/quote'] Behandle den på riktig måte, så skal du se at den holder riktig så lenge Vær forsiktig med hva du legger i lommen sammen med spilleren / telefonen. Det skal alikevel nevnes at skjermen er utrolig motstandsdyktig mot riper o.l. Den tåler faktisk en tur og to i asfalten også! Merker blir det så klart, men telefonen min funker flottings den! Kjempefornøyd
Skrevet 19. juni 2008 16 år Det fryktet jeg også Kristian. Men etter å ha hatt den i lomma med både nøkler og kortholder av metall en stund nå, er jeg mektig imponert! Ikke en eneste ripe! Har mistet den i bakken 2 ganger også. Still working :grin: czCCavcnNd8 m-sRbeBehNs Og til dere som ikke makter å betale norske priser. Gjør som de fleste; Ebay.com / Finn.no (litt dyrere).. Fikk den tollfritt inn for 3300 NOK. 16 GB versjonen. Bare så det er sagt, kommer jeg aldri til å kjøpe en "vanlig" telefon med taster igjen. Det eneste du kommer til å angre på når du har kjøpt iPhone, er at du ikke har kjøpt den tidligere..
Skrevet 19. juni 2008 16 år Dog tåler IKKE iPhone en tur i hurtigmikseren/blenderen, så med andre ord - unngå dette: :cool: qg1ckCkm8YI Video hentet fra den herlige siden "Will it blend?" Mere crazy videoer her: http://www.willitblend.com/
Skrevet 19. juni 2008 16 år Det eneste jeg frygter' date=' er hvor holdbar en så stor LCD er. Synes i forvejen min lille Nokia er skrøbelig. [/quote'] Det trenger du nok ikke være redd for, noe av det iPhone får aller mest skryt for er den uovertrufne byggekvaliteten.
Skrevet 21. juni 2008 16 år Har 5 stk som jeg kjøpte i går, eller jeg får de ikke før etter lanseringen....1500 USD.....
Skrevet 21. juni 2008 16 år Dog tåler IKKE iPhone en tur i hurtigmikseren/blenderen' date='så med andre ord - unngå dette: :cool: [youtube']qg1ckCkm8YI Video hentet fra den herlige siden "Will it blend?" Mere crazy videoer her: http://www.willitblend.com/ Litt off topic, men har dere sett den med Chuck Norris figuren? Den overlever blenderen :grin:
Skrevet 27. juni 2008 16 år Ok, da er priserne på iPhone og abonnement offentliggjort: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=501229 Conclusion: No way I'm going to get one!
Skrevet 27. juni 2008 16 år Ja, jeg syntes nok 1400 kroner var lidt billigt for en iPhone, men et dyrt abonnement var svaret!
Skrevet 27. juni 2008 16 år Er så glad jeg bestillte iphone 1 fra USA.. Bare et lite tips til de som vil skaffe seg: Kjøp nå.. hvis du finner en De forsvinner fra Ebay om ikke så lenge. Snart blir det konkuranse om å få skaffet en..
Skrevet 27. juni 2008 16 år Evig glad jeg kjøpte den første! For noen latterlige priser de har kommet med! 1100 kr mnd for det dyreste abonnementet? *Ler av netcom og apple* Way to win the market...!
Skrevet 27. juni 2008 16 år Forfatter Jeg kommer nok til å bestille telefon 11. juli... Og jeg kommer til å gå for 16GB med billigste abb. Når du tenker på det - hvor mye kommer man EGENTLIG til å bruke nett utover bruk på WiFi? Jeg har pr. i dag en iPod touch, og har fint greid med til de begrensningene som å bruke hjemme, eller på cafèer og andre offentlige steder med fri tilgang til trådløst nett. Begrensningen på 100 gratis sms pr. mnd hørtes først veldig kjipt ut - men når jeg tenker på det, er det jo slettes ikke umulig å bruke e-post. Jeg vet om flere som skal ha iPhone på telefonlista mi, så dette ser jeg ikke negativt på, til tross for at prisen på 399,-/mnd var litt drøy... På den annen side er den jo også subsidiert - totalprisen vil havne på ca 7000,- for 16GB i billigste abbonement, en pris jeg kan leve med forsåvidt. Ser ingen andre abbonement som kan forsvare det å kjøpe meg fri fra abbonementet (med en totalpris på ca 4500,- for kun telefonen som fortsatt er operatørlåst til NetCom) og bruke et annet NetCom abb.. Ta ikke sorgene på forskudd, folkens!
Skrevet 27. juni 2008 16 år Fremdeles alt for dyrt å betale såpass mye. Hva med de som ikke vil bruke telefonen til 3G-surfing, men som meg og mange andre som regel bruker Wifi? Nej, tror allerede de har kjørt seg i grøfta med de prisene - og det før lansering.
Skrevet 27. juni 2008 16 år Forfatter Jeg har som nevnt ingen planer om å surfe på 3G normalt. Men med tanke på f.eks. epost, sende eller motta bilder på epost er det jo helt kanon. Og HVEM I ALLE DAGER sender mer enn 100bilder i mnd.. ?
Skrevet 27. juni 2008 16 år Med min Telenorplan i dag bruker jeg ca. 400 kr., 229 kr i fastpris med 120 gratis ringeminutter men ingen gratis sms, og det er stort sett sms som koster penger for meg. 100 gratis ringeminutter og 100 gratis sms virker ganske fair i mitt tilfelle. Vi får se hva det blir til...
Skrevet 27. juni 2008 16 år Forfatter Om du klasker til med iPhone får vi utveksle epost-adr. bare for gøy, så vi kan maile og styre. :whistle:
Skrevet 27. juni 2008 16 år Forfatter Har vært i kontakt med NetCom om å få overført nr mitt fra djuice til NetCom nå, så blir det ei klekkelig regning for avtalebrudd også i tillegg - wooho.. Nå får jeg i mellomtiden bare jobbe og stå på for å få inn nødvendige kronasjer. :grin:
Skrevet 27. juni 2008 16 år Forfatter Jeg søkte, og jeg fant svar på mitt spørsmål! Hva koster det å få ut operatørlåskoden før avtaletiden utløper?Dersom du ønsker koden før det er gått 12 måneder etter kjøpsdato, må du betale for den. Startbeløpet for koden er kr. 600,-. Deretter senkes beløpet med kr. 40,- pr. mnd. Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav. Telenor Mobil
Skrevet 28. juni 2008 16 år Synes ikke det var så ille' date=' jeg. Blir nok iPhone meg, YES:D [/quote'] Ikke så ille? Minimum 399 pr mnd er ikke akkurat billig da I hvertfall målt opp mot alternativene som er tilgjengelige pr. i dag
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.