Gå til innhold

iPhone kommer til Norge - GPS, 3G+++

Featured Replies

Skrevet

WOHOO! :grin:

Den nye iPhonen tar iPhone til et nytt nivå. iPhone 3G kommer! Ryktene stemmer! Tynnere rundt kantene, plastikk i bak. Samme skjerm. Vanlig phone jack og ikke minst billigere. Apple har lært mye med den første iPhonen og nå blir iPhonen enda bedre. 3G gir betydelig raskere nedlastning

Målet var å lansere iPhone 2 i 12 land. Norge får iPhone 2! Folkene i salen er helt gale. Norge, Canda, Mexico, Sverige og mange mange flere land får iPhone 2 med GPs og alle funskjoner som er nevnt i dag (...)

iPhonen vil bli gjort tilgjengelig i alle disse landene i løpet av de neste månedene

Det gis ingen spesifikk dato for når telefonen kommer til Norge, men den beste nyheten av alle er at prisen nå blir steker redusert. iPhone 8GB vil nå kun koste $199! Prisen for en 16GB versjon blir $299 og prisen har med andre ord falt helt fra $599 til $199. (...) Maks prisen i hele verden blir $199!

Følg med live hos Mac1.no !

http://live.mac1.no/

• Svar 64
  • Visninger 534
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
  • Forfatter

11. juli er datoen den nye iPhonen vil bli lansert i 22 land. Det vites ikke om Norge er ett av disse landene.

Jeg er skamglad jeg har holdt ut og venta på at den skulle komme til Norge. Èn ting er pris, og nye muligheter - en annen VELDIG VIKTIG faktor for meg, er support og garanti, som ikke eksisterer for importerte og hacka telefoner.

Skrevet

Jeg hørte noe om iWork-filer på iPhone, noen som har peiling om dette kommer til iPod Touch?

Den kommer nok desverre ikke såpass tidlig

Å? Hvordan vet du det?

Skrevet

Fordi den akkurat har blitt bekreftet, og det er ikke mange dagene siden NetCom halte i land avtalen med apple. Tror forresten ikke de kommer til å ha eksklusiv rett på telefonen fremover heller :)

Skrevet

NetCom?! JESS! Da blir nok min seks måneder gamle telefon byttet ut rimelig kjapt, ser det ut som!:)

Noen som vet om det er håp om å få hanket inn denne innen 30.juni?

Skrevet
Fordi den akkurat har blitt bekreftet' date=' og det er ikke mange dagene siden NetCom halte i land avtalen med apple. Tror forresten ikke de kommer til å ha eksklusiv rett på telefonen fremover heller :) [/quote']

Hvor har du fått det bekrreftet? Mac1 påstår den slippes 11. juni her til lands.

Skrevet

Hvor har du fått det bekrreftet? Mac1 påstår den slippes 11. juni her til lands.

11. juli er nok bedre.. ;) Du skrev som du ser 11. juni :P Viser også til posten min litt lenger nede, hvor jeg sa jeg ikke hadde peiling på når den kom da jeg ikke hadde fått noe bekreftet ;) I win! :P hehe.. nejda :P

Skrevet
  • Forfatter
Jeg hørte noe om iWork-filer på iPhone' date=' noen som har peiling om dette kommer til iPod Touch?

Den kommer nok desverre ikke såpass tidlig

Å? Hvordan vet du det?

Ja - denne oppdateringen kommer til iPod touch og kan kjøpes for $9.99..

Denne oppdateringen omfatter at du kan lese Word, Excel, Powerpoint og samtlige iWork-dokumenter.

Jeg for min del må finne ut hva det vil koste å bryte abbonementet med Djuice for å beholde nr mitt, og gå over til NetCom. NO WAY om jeg kjøper abbonement og må ha nytt nr.. Har jo hatt dette siden jeg starta på ungdomsskolen. Mange mange mange år siden det.. :) Også er det jo så enkelt og kult.

Noen som har peiling på det?

Skrevet

Fordelen med iphone er jo at det ikke blir så mye "nytt" i den forstand på den nye modellen. Klart at 3g og et slankere design gjør sitt, men programvaremessig, så er det jo de samme mulighetene :) Jeg for min del bruker aldri 3G alikevel =)

Skrevet
  • Forfatter

Her jeg bor er det ikke 3G-dekning, men forflytter jeg meg en liten kilometer lengre bort her, eller i sentrum, er det full 3G-dekning. Så vel som wifi hotspots (faktisk!!!)

Og med GPS ser jeg jammen ikke bort i fra at det skal bli en fryd å finne frem når man er på ville veier. :) I tilleg er jo prisen et superpluss, spør du meg.

Skrevet
  • Forfatter

ITavisen

Prisen Steve Jobs ga under presentasjonen må dermed tas med en klype salt: Det er svært sannsynlig at Netcom vil selge telefonen med et ganske stivt abonnement, og dette kommer i tillegg til skatt.
Skrevet

Det var mangeklyper med salt i den artikkelen, kanskje man ratt og slett bare skal ta ITAvisen med en bøsse salt? Det ligger i hvert fall info om den hos netcom nå.

Skrevet
Forbanna skuffende.. hadde håpet å ta med ett parti hjem fra USA neste uke' date=' men neeeeeeeeida!!!!!! [/quote']

Haha, synd jeg skal dit i Juli/August :whistle: :grin:

Hvordan blir det med Telenor da? Må vi vente lenge?

Skrevet

Videoopptak får man jo til iPhone1 så tar nok ikke så lang tid før det kommer som apps. Men ærlig talt, hvem bruker MMS?

Docking: Den docken som fulgte med var skikkelig lavkvalitetsplas-skit, vil man ha dock så kjøper man Universal Dock.

Ang. kamera så tror jeg Apple tenker på den måten at mange av de som kjøper Apple-produkter er innenfor den kreative bransjen og har ofte bedre kameraer, hva skal man da med et kamera som tar store filer og fyller opp telefonen samt at det suger abtteri.

Wi-fi-synk. Jeg har virkelig aldri hatt noe problem med å koble iPoden til maskinen, har man et problem med det; er man lat.

MobileSafari støtter ikke Flash, man trenger en krafitgere CPU til det, noe som igjen ville gått på bekostning av batteri. Jeg vet ikke om VG mener at iPhone ikke støtter Java eller Javascript, den støtter i hvert fall Javascript det gjør tilogmed iPod Touch.

Skrevet
  • Forfatter

Og som det går frem i en presentasjon tidligere i vår av v2.0 av iPhones software (som kommer 11. juli?) ble det også lagt frem eksempler av webaklikasjoner som er lagd i tråd med hva iPhone/iTouch er med på.. Bl.a. har Bank of America lagd en iPhone-versjon av sin nettside. Sikkert, uten java, og helt kanon. Følger de etter på sånt i Norge også blir jeg storfornøyd!!

MMS bruker jeg MYE. Både sender og mottar. Spesielt sistnevnte, da noen av folka jeg har kontakt med har gratis mms i abbonementet sitt, og når det ikke går å ringe eller sende sms, er mms greia. SURT om man ikke kan holde kontakten med dem pga en sånn filleting! På den annen side går nok Apple riktig vei med å kutte det ut - men det vil nok i praksis være lettest for dem som bor i byene og større steder der det konstant er wifi eller 3G over alt for å kunne motta og sende epost...

Ang kameraet bekymrer jeg meg ikke. Jeg har jo en forrykende flott EOS 30D - hva skal jeg med et 10mp kamera på en mobiltelefon liksom.. Fullstendig idioti. Tar kameraet på mobilen bilder som gjør at man kjenner igjen det man ser på, er jeg fornøyd.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …