June 8, 200817 yr De skyhøye drivstoffprisene gjør at flyselskapene ønsker seg fly som kan ta enda flere passasjerer per flygning enn i dag. Den utvidede versjonen til Airbus, som vil få navnet A380-900, vil ha plass til 960 passasjerer på økonomiklasse, mot 853 i dagens versjon. Vil fly 1000 passasjerer! Les mer her: http://e24.no/utenriks/article2471261.ece Er det Vits å kjøpe flere fly nå? Hva er vitsen egentlig når det er miljø katastrofe eller er det lurt!? :crazy:
June 8, 200817 yr Skulle ikke være noe problem å få levert denne ganske raskt. A380 er jo designet for betydelige økninger i kapasitet og MTOW. Bare se på de vanvittige store vingene.
June 9, 200817 yr Skulle ikke være noe problem å få levert denne ganske raskt. Det kommer an på hvor mye Airbus velger å gjøre med A388en når de forlenger den. Uansett' date=' noe som ikke kommer fram i artikkelen er at Airbus ikke vil se på en større versjon før de når 40 A388 per år, som skjer tidligst i 2011 nå. A380 er jo designet for betydelige økninger i kapasitet og MTOW. Bare se på de vanvittige store vingene. Jepp, det er korrekt.
June 9, 200817 yr Author ja, det er mange forslag! her er noen foreks: http://img339.imageshack.us/img339/8145/supera380bw2.png Og her: http://thehoddlegrid.net/dump/1184822231hfKsei.png og her men det er "ekte" bilder: http://img240.imageshack.us/img240/3903/a380familyop0.jpg
June 9, 200817 yr Author Enig fin model! Airbus A380 er byggd allerede med 2 etasjer så de trenger bare å forlenge den,men på Boeing må de bygge en til etasje på 777 noe de kanskje ikke orker å bruke penger på! :grin:
June 9, 200817 yr Boeing driver jo med ett prosjekt' date=' 787 . Og airbus med A350 . Dumt at 787'n tar så lang tid å utvikle! Hvordan går det med A350?
June 9, 200817 yr Author Airbus A350 er under utvikling hos Airbus. Første leveranse er ventet i 2010! http://no.wikipedia.org/wiki/Airbus_A350
June 9, 200817 yr Men hvorfor kan ikke Boeing gjøre noe med 777'n sin?? Gjøre noe' date=' hvordan da? Forlenge den? Med dagens 777-300ER har Boeing nådd grensen for hva en kan gjøre med maskinen, samtidig som maskinen har gode nok payload/range-egenskaper, altså at den kan frakte nok passasjerer og cargo langt nok. Om en forlenger maskinen vil den veie mer, og dermed kunne fly kortere med tilsvarene payload som dagens 777-300ER. Om Boeing gjør noe med 777-serien, så vil det være å redusere vekt, diverse aerodynamiske tewaks, samt å få GE til å redusere drivstoff-forbruket en smule. Boeing driver jo med ett prosjekt, 787 . Og airbus med A350 . Boeing har nå også 747-8 på vei Dumt at 787'n tar så lang tid å utvikle! Ting tar tid Ta turen til Paris neste sommer' date=' kan tenkes du får se en 787 på flyshowet da Hvordan går det med A350? Det går framover, men det er enda et stykke igjen, de er enda på utviklingsstadiet, og designet er enda ikke fastspikret. Airbus har nylig sett at de ikke vil nå vekta de hadde som mål, og har økt OEW og MTOW med noen tonn for å sørge for at maskinen fortsatt kan fly en viss mengde payload distansen de har gitt garantier for at maskinen skal klare. Airbus A350 er under utvikling hos Airbus. Første leveranse er ventet i 2010! Vel, det gjaldt A350MKI det Første utgave av A350XWB, en A350-900, vil bli levert sommeren 2013, om alt går etter planen that is. Og når det kommer til forlenging av A380en, så er en lengre versjon på rundt 80 meter mest sannsynlig, neppe over 83-85 meter. Om en øker lengden så mye mer vil en måtte øke MTOW en hel del om en ikke skal ofre for mye rekkevidde, og med økt MTOW må et femte MLG også inkluderes mm.
June 9, 200817 yr Vel, litt forskjellig, alt fra pressekonferanser, artikler i fagtidsskrifter, diverse forum ol, og til tider litt pusling med tall.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.