Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Her kommer mer "bildespam" fra Bardufoss :crazy:

IMG_2657.jpg

IMG_2679.jpg

IMG_2686.jpg

IMG_2688.jpg

Tok dette motivet på nytt

IMG_2690.jpg

IMG_2669.jpg

Og litt av sammen til en bjørk

IMG_2649.jpg

IMG_2656.jpg

IMG_2663.jpg

IMG_2683.jpg

Og så er det dette med photobucket og farger da. Noen av bildene er litt bleke på grunn av dette. :(

Bjørn

Skrevet

Supert, noen av de triveligste bildene jeg har sett. :)

Skrevet

Fine bilder. Minner om da jeg dimmet fra Skjold i 1998, snøen lå enda i veikanten ;)

Skrevet
  • Forfatter

Takker for hyggelige kommentarer :)

Ang. brua så brukte jeg blitz ja ;) For å få med steinene under og så ser det ut som om jeg fikk men noen fler detaljer under vannskorpa(?)

Skrevet

Du snakker om Photobucket og farger... prøv å ta noen bilder etter at du har valgt sRGB i kameraet og ikke AdobeRGB. Tviler på at det er Photobucket som er problemet. Det blir blasst med AdobeRGB om du legger det ut på nett.

Skrevet

Jeg har ikke sjekket alle bildene, men de jeg sjekket bruker AdobeRGB.

File name

IMG_2663.jpg

Camera Model Name

Canon EOS 30D

(osv osv...)

Color Space

Adobe RGB (1998)

Om du bruker sRGB i kameraet er det kanskje programvaren du bruker til å justere bildene med som trenger noen klikk i Options... :)

Skrevet

Nei du vil få et valg om du vil bruke det Photoshop er satt til å bruke, det som følger med i bildefila, og et tredjevalg jeg ikke husker men det er ikke viktig nå: du kan kanskje ha valgt å "ikke vise denne meldingen igjen". Tror Photoshops preferences venter på deg :)

Skrevet
  • Forfatter

Hehe

Jeg sjekket nettopp og så vidt jeg kan se så står den på sRGB :confused: Selv om jeg åpnet et av disse bildene først..

Men kanskje jeg skal sette "Settings" knappen til "North America Web/Internet"?

mhmhmhmh.jpg

Skrevet

Gå i Convert to Profile og velg sRGB-profilen!

Husk at Adobe har et program som heter Help Viewer om du får tilgang til ved å gå i Help-menyen. Der står alt mulig du skulle lure på ganske enkelt forklart! :cool:

Skrevet
  • Forfatter

"...er likestilt med å lese brukerveiledninger" er nok kanskje derfor jeg ikke har lest gjennom den :grin:

Men skal se hva jeg får til nå. Jobbet litt med et prodjekt på skolen bare, men legger ut et testbilde etterpå :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …