Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Her kommer mer "bildespam" fra Bardufoss :crazy: Tok dette motivet på nytt Og litt av sammen til en bjørk Og så er det dette med photobucket og farger da. Noen av bildene er litt bleke på grunn av dette. Bjørn Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Nydelige bilder! Utsnitt og fototeknikk sitter som et skudd! Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Supert, noen av de triveligste bildene jeg har sett. Siter
Gjest Torleif Småback Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Fine bilder. Minner om da jeg dimmet fra Skjold i 1998, snøen lå enda i veikanten Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Forresten genialt å bruke blits under brua. Det ser ut som om du har gjort det! Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Skrevet 7. juni 2008 Takker for hyggelige kommentarer Ang. brua så brukte jeg blitz ja For å få med steinene under og så ser det ut som om jeg fikk men noen fler detaljer under vannskorpa(?) Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Du snakker om Photobucket og farger... prøv å ta noen bilder etter at du har valgt sRGB i kameraet og ikke AdobeRGB. Tviler på at det er Photobucket som er problemet. Det blir blasst med AdobeRGB om du legger det ut på nett. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Skrevet 7. juni 2008 Er nok photobucket og nett.. Bruker sRGB i kameraet og her på datamaskinen vises bildene som dem skal etter redigering og konvertering til jpeg Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Fantastisk! Nå fikk jeg litt hjemlengsel her Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har ikke sjekket alle bildene, men de jeg sjekket bruker AdobeRGB. File name IMG_2663.jpg Camera Model Name Canon EOS 30D (osv osv...) Color Space Adobe RGB (1998) Om du bruker sRGB i kameraet er det kanskje programvaren du bruker til å justere bildene med som trenger noen klikk i Options... Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Skrevet 8. juni 2008 Men f**n da. Da er det nok Photoshop :crazy: Trodde den automatisk brukte samme som det bildene var tatt i jeg.. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Nei du vil få et valg om du vil bruke det Photoshop er satt til å bruke, det som følger med i bildefila, og et tredjevalg jeg ikke husker men det er ikke viktig nå: du kan kanskje ha valgt å "ikke vise denne meldingen igjen". Tror Photoshops preferences venter på deg Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Skrevet 8. juni 2008 Hehe Jeg sjekket nettopp og så vidt jeg kan se så står den på sRGB :confused: Selv om jeg åpnet et av disse bildene først.. Men kanskje jeg skal sette "Settings" knappen til "North America Web/Internet"? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Merkelig! Nå bruker jo jeg Adobe Photoshop Elements 2 (!!!) så jeg har ikke så mye fancy valg som du har ser det ut til men. Merkelig at det lagres som AdobeRGB! Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Gå i Convert to Profile og velg sRGB-profilen! Husk at Adobe har et program som heter Help Viewer om du får tilgang til ved å gå i Help-menyen. Der står alt mulig du skulle lure på ganske enkelt forklart! :cool: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 8. juni 2008 Skrevet 8. juni 2008 Vil ytre at hjelp-funksjonen er likestilt med å lese brukerveiledninger! Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Skrevet 8. juni 2008 "...er likestilt med å lese brukerveiledninger" er nok kanskje derfor jeg ikke har lest gjennom den :grin: Men skal se hva jeg får til nå. Jobbet litt med et prodjekt på skolen bare, men legger ut et testbilde etterpå Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.