Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer mer "bildespam" fra Bardufoss :crazy:

IMG_2657.jpg

IMG_2679.jpg

IMG_2686.jpg

IMG_2688.jpg

Tok dette motivet på nytt

IMG_2690.jpg

IMG_2669.jpg

Og litt av sammen til en bjørk

IMG_2649.jpg

IMG_2656.jpg

IMG_2663.jpg

IMG_2683.jpg

Og så er det dette med photobucket og farger da. Noen av bildene er litt bleke på grunn av dette. :(

Bjørn

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

Supert, noen av de triveligste bildene jeg har sett. :)

Gjest Torleif Småback
Skrevet

Fine bilder. Minner om da jeg dimmet fra Skjold i 1998, snøen lå enda i veikanten ;)

Skrevet

Jeg har ikke sjekket alle bildene, men de jeg sjekket bruker AdobeRGB.

File name

IMG_2663.jpg

Camera Model Name

Canon EOS 30D

(osv osv...)

Color Space

Adobe RGB (1998)

Om du bruker sRGB i kameraet er det kanskje programvaren du bruker til å justere bildene med som trenger noen klikk i Options... :)

Skrevet

Nei du vil få et valg om du vil bruke det Photoshop er satt til å bruke, det som følger med i bildefila, og et tredjevalg jeg ikke husker men det er ikke viktig nå: du kan kanskje ha valgt å "ikke vise denne meldingen igjen". Tror Photoshops preferences venter på deg :)

Skrevet

Gå i Convert to Profile og velg sRGB-profilen!

Husk at Adobe har et program som heter Help Viewer om du får tilgang til ved å gå i Help-menyen. Der står alt mulig du skulle lure på ganske enkelt forklart! :cool:

Skrevet

"...er likestilt med å lese brukerveiledninger" er nok kanskje derfor jeg ikke har lest gjennom den :grin:

Men skal se hva jeg får til nå. Jobbet litt med et prodjekt på skolen bare, men legger ut et testbilde etterpå :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...