Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Vet ikke om det er noen andre enn meg på dette forumet som er interessert i friidrett, men jeg kan jo poste noen bilder jeg tok under Bislett Games i kveld :)

Utsikten min fra tribunen

img2481riz7.jpg

Og kronprinsen var på plass

img2432rww8.jpg

100m kvinner

img2441rqg4.jpg

3000m hinder, kvinner

img2454rle7.jpg

Og imens starter verdensener Blanca Vlasic sin høydekonkurranse

img2456rsw6.jpg

Håper han har vanntett kamera!

img2457rvh3.jpg

I 30 grader var det sikkert fint å få litt vann på kroppen

img2459rsu8.jpg

Starten på 100m menn

img2475rtc7.jpg

img2480rzb0.jpg

400m menn der verdensener Wariner vinner ganske enkelt

img2491rtv2.jpg

400m hekk menn

img2500rxc9.jpg

img2504rid2.jpg

5000m kvinner. Dibaba i midten setter snart verdensrekord på Bislett!

img2526rmr9.jpg

img2536rnk1.jpg

Blanka Vlasic snakker med treneren

img2540rle6.jpg

img2542rex1.jpg

Dibaba på siste runde av sin 5000m. Hun ligger langt foran verdensrekorden.

img2554rwp4.jpg

Og her er beviset! (Storskjermen)

img2556rox7.jpg

img2563ryi4.jpg

Andreas Thorkildsen i siste omgang av spyd. Dette er tatt fra 150m avstand, så ikke klag på kvaliteten :)

img2573rrd4.jpg

Han kaster 87.73 og vinner konkurransen!

img2575riw6.jpg

Det så litt kjedelig ut å være fotograf akkurat her...

img2596rwx1.jpg

Kaki er bare 18 år og setter ny juniorverdensrekord!

img2602rhw8.jpg

Her står mesteren selv

img2618rml6.jpg

img2645rlt4.jpg

img2664rab9.jpg

Håper det ikke var veldig kjedelig med friidrett :)

Skrevet

Jeg er ingen idrettsmann selv - den slags sluttet jeg med mens jeg ennå gikk på barneskolen og stort sett var benksliter på fotballlaget jeg "sparket for"..

Men dette var ikke annet enn fortreffelig flotte bilder, og en god dokumentasjon av dagen. :)

Skrevet

Overhodet ikke kjedelig Audun og flotte bilder der man virkelig føler kreftene og innsatsen som ytes! :)

Jeg så ikke 5000m-løpet til Dibaba selv, men ut fra bildene dine virker hun helt rå ut ift. en "avslappet" og ergonomisk ideell langdistanse løpestil samtidig som man ser den fullstendige mentale fokuseringen på det hun gjør. Gratulerer med en fantastisk verdensrekord!

Skrevet
  • Forfatter
Herregud så utrolig kvalmt av Nikon å kjøpe opp reklameplass på fotografene.. Alle bruker jo Canon uansett :whistle:

Reagerte på det jeg også. Helt enig med deg.

Brukte 170-500 som står i signaturen ;)

Jeg så ikke 5000m-løpet til Dibaba selv' date=' men ut fra bildene dine virker hun helt rå ut ift. en "avslappet" og ergonomisk ideell langdistanse løpestil samtidig som man ser den fullstendige mentale fokuseringen på det hun gjør. [/quote']

Ja, hun har en fantastisk løpestil. Hun lager mye fart ut av små bevegelser og kaster ikke bort energi på noe. Sterkt å slå v-rekorden med 5 sek!

Skrevet

Veldig fint resultat. Første gang jeg kommenterer slike bilder men jeg synes i alle fall at det var bra det jeg så! Har du noen kommentarer om det finnes lærdom om denne typen fotografering som kan overføres til eller fra flyfotografering?

Skrevet

Ja, pæne og intense billeder!

Hvis jeg var til en sådan konkurrence og havde kamera med, ville jeg blive desperat efter at komme ned på banen, ligesom de akkrediterede pressefotografer :grin:

Skrevet

Må bare si at bildene var kjempefine, Har akkurat bestillt samme objektiv og venter på det i posten, Og denne "reklamen" for den får meg bare til å glede meg enda mer.

Skrevet

Hei igjen, min Sigma 170-500 er ankommet, men har et "lite" problem.

Den liker ikke høyt blendertall. Den funker greit på manuell når jeg har den på det blendertall 5.0 5.6, men prøver jeg å sette den opp får jeg "error99"

Samme skjer på auto når den prøver med høyt blendertall.

Kjenner du til problemet, eller er det noen som har noen gode ideer.

Skrevet
  • Forfatter

Jeg kjenner faktisk til problemet. Jeg hadde et gammelt objektiv med det samme problemet, men da fikk jeg til svar at objektivet var laget for analoge kameraer, og det var derfor jeg ikke kunne stille blenderen uten å få err99.

Men det er jo ikke det som er grunnen til at du får err99. Håper noen andre kan komme med noe.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …