Skrevet 7. juni 2008 16 år Vet ikke om det er noen andre enn meg på dette forumet som er interessert i friidrett, men jeg kan jo poste noen bilder jeg tok under Bislett Games i kveld Utsikten min fra tribunen Og kronprinsen var på plass 100m kvinner 3000m hinder, kvinner Og imens starter verdensener Blanca Vlasic sin høydekonkurranse Håper han har vanntett kamera! I 30 grader var det sikkert fint å få litt vann på kroppen Starten på 100m menn 400m menn der verdensener Wariner vinner ganske enkelt 400m hekk menn 5000m kvinner. Dibaba i midten setter snart verdensrekord på Bislett! Blanka Vlasic snakker med treneren Dibaba på siste runde av sin 5000m. Hun ligger langt foran verdensrekorden. Og her er beviset! (Storskjermen) Andreas Thorkildsen i siste omgang av spyd. Dette er tatt fra 150m avstand, så ikke klag på kvaliteten Han kaster 87.73 og vinner konkurransen! Det så litt kjedelig ut å være fotograf akkurat her... Kaki er bare 18 år og setter ny juniorverdensrekord! Her står mesteren selv Håper det ikke var veldig kjedelig med friidrett
Skrevet 7. juni 2008 16 år Jeg er ingen idrettsmann selv - den slags sluttet jeg med mens jeg ennå gikk på barneskolen og stort sett var benksliter på fotballlaget jeg "sparket for".. Men dette var ikke annet enn fortreffelig flotte bilder, og en god dokumentasjon av dagen.
Skrevet 7. juni 2008 16 år finne bilder! Jeg er bite litt intressert i friidrett! Men når det er bislett games da er jeg intressert! :grin: fint vår var det vel? :grin:
Skrevet 7. juni 2008 16 år Overhodet ikke kjedelig Audun og flotte bilder der man virkelig føler kreftene og innsatsen som ytes! Jeg så ikke 5000m-løpet til Dibaba selv, men ut fra bildene dine virker hun helt rå ut ift. en "avslappet" og ergonomisk ideell langdistanse løpestil samtidig som man ser den fullstendige mentale fokuseringen på det hun gjør. Gratulerer med en fantastisk verdensrekord!
Skrevet 7. juni 2008 16 år Flotte bilder Audun! Hvilken linse brukte du? Herregud så utrolig kvalmt av Nikon å kjøpe opp reklameplass på fotografene.. Alle bruker jo Canon uansett :whistle:
Skrevet 7. juni 2008 16 år Forfatter Herregud så utrolig kvalmt av Nikon å kjøpe opp reklameplass på fotografene.. Alle bruker jo Canon uansett :whistle: Reagerte på det jeg også. Helt enig med deg. Brukte 170-500 som står i signaturen Jeg så ikke 5000m-løpet til Dibaba selv' date=' men ut fra bildene dine virker hun helt rå ut ift. en "avslappet" og ergonomisk ideell langdistanse løpestil samtidig som man ser den fullstendige mentale fokuseringen på det hun gjør. [/quote'] Ja, hun har en fantastisk løpestil. Hun lager mye fart ut av små bevegelser og kaster ikke bort energi på noe. Sterkt å slå v-rekorden med 5 sek!
Skrevet 7. juni 2008 16 år Veldig fint resultat. Første gang jeg kommenterer slike bilder men jeg synes i alle fall at det var bra det jeg så! Har du noen kommentarer om det finnes lærdom om denne typen fotografering som kan overføres til eller fra flyfotografering?
Skrevet 7. juni 2008 16 år Forfatter Brukte Canon 30D og Sigma 170-500 APO DG F/5-6,3. På det første bildet brukte jeg Tamron 17-50 F/2.8
Skrevet 8. juni 2008 16 år Ja, pæne og intense billeder! Hvis jeg var til en sådan konkurrence og havde kamera med, ville jeg blive desperat efter at komme ned på banen, ligesom de akkrediterede pressefotografer :grin:
Skrevet 8. juni 2008 16 år Må bare si at bildene var kjempefine, Har akkurat bestillt samme objektiv og venter på det i posten, Og denne "reklamen" for den får meg bare til å glede meg enda mer.
Skrevet 22. juni 2008 16 år Hei igjen, min Sigma 170-500 er ankommet, men har et "lite" problem. Den liker ikke høyt blendertall. Den funker greit på manuell når jeg har den på det blendertall 5.0 5.6, men prøver jeg å sette den opp får jeg "error99" Samme skjer på auto når den prøver med høyt blendertall. Kjenner du til problemet, eller er det noen som har noen gode ideer.
Skrevet 22. juni 2008 16 år Forfatter Jeg kjenner faktisk til problemet. Jeg hadde et gammelt objektiv med det samme problemet, men da fikk jeg til svar at objektivet var laget for analoge kameraer, og det var derfor jeg ikke kunne stille blenderen uten å få err99. Men det er jo ikke det som er grunnen til at du får err99. Håper noen andre kan komme med noe.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.