Jakob Arne Brønstad Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Hei alle! I kveld, Fredag 6. juni kl. 19 - 21:30 lokal tid skal jeg ha Tower trening på VATSIM-nettverket. Testen foregår på Værnes (ENVA). Siter
Petter Kverneng Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har desverre ikke FS her jeg er nå:< Men jeg kan veldig gjerne sitte approach Lykke til:) Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Hva er tower-trening? Kan alle som vil delta? Siter
Petter Kverneng Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har ikke helt satt meg inn i dette, men skal prøve å forklare enkelt For å få sitte som flygeleder på VATSIM må du ta to prøver. En "teori" som er en test du tar med flere spørsmål som du må svare på, feks: "Hva står ILS for?" [ ] Ingen Landing Sorry [x] Instrument Landing System [ ] I Look Silly Deretter søker du om å få trening (en som Jakob Arne skal ha i kveld), med en lærer som monitorerer deg, på vaccsca.org. Etter bestått "eksamen" så kan du sitte som Tower. Så er det vel et antall timer du må sitte før du kan sitte som Approach. Håper du skjønner noe, og at kanskje noen rette opp/legger til litt:) Men du må gjerne delta ved å fly i kveld fra/til Værnes på VATSIM. Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Åja, da var dette noe helt annet enn det jeg trodde. Jeg trodde det var sånn at det satt en atc i twr og vi "noobs" med vatsim fikk trene oss med å kontakte tower ;P Edit ok, men jeg har ikke fløyet på vatsim før og har nylig ordnet bruker men vet ikke hvor jeg logger inn, vet noen ? :blush: Siter
Nils Erik Eriksen Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Nå har Gunnar nettopp skrevet en kjempeflott begynner guide til vatsim, med linker og alt mulig. Hvis du går en tråd tilbake, til 'neewbie' tråden, så kan du lese hans veiledning der ... Mvh Nils Eriksen Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Det var meg han skrev den til hvis vi tenker på samme tråd, men det står ikke hvor man logger inn! Jeg har fått ID og pw osv. så det eneste som mangler er å logge seg inn å fly ;P Siter
Petter Kverneng Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 http://flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=195838#Post195838 Siter
Jakob Arne Brønstad Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Skrevet 6. juni 2008 Da er TWR og APP online:) Siter
Petter Kverneng Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Skal se han hadde klart seg mye bedre uten nauver approach Trodde vi skulle få besøk av en "kjendis", da CNO462 med pilot Even Rognlien, som mange sikkert kjenner fra P4 dukket opp. Tipper jeg ikke er den eneste som har kost meg med Ukens Media Molbo da det gikk noen år tilbake:> Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Hvordan gikk det trådstarter? Jeg rakk ikke å bli med, har faen meg strevd i dag for å fikse multiplayer og Vatsim og har enda ikke fått det til Siter
Jakob Arne Brønstad Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Skrevet 6. juni 2008 Hvordan gikk det trådstarter? Jeg rakk ikke å bli med' date=' har faen meg strevd i dag for å fikse multiplayer og Vatsim og har enda ikke fått det til [/quote'] det gikk faktisk ganske bra for meg:) du må spørre petter om han ble litte små stressa en liten stund:P Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.