Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg gleder meg jo som en unge til Bodø airshow, og har selvsagt tenkt å ta med min canon 30d på turen.. Jeg lurte på om ikke jeg skulle gå til anskaffelse av et batteri ekstra, og ser at de ligger på rundt 7-800kr her i norge.. På ebay derimot ser jeg de selges for $9 og slikt.. Er det noen her som har erfaring med batterier kjøpt fra utlandet?? Er dette noe som bra kjøp, eller er det bare dårlig kopi som ikke vil fungere i det hele tatt?

http://cgi.ebay.com/TWO-Battery-for-Canon-EOS-5D-20D-30D-60D-300D-BP-511-A_W0QQitemZ270242665073QQihZ017QQcategoryZ43434QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Det er jo helt vilt hvis disse batteriene er like gode som de vi kjøper her til lands:D

Jeg er også interessert i å kjøpe filter til mine objektiv, men har aldri hatt noen erfaring med dette før.. Noen som kan gi en rask forklaring på hva de forskjellige (mest brukte) filtrene gjør?

Takker for raske svar.

Skrevet
  • Forfatter

Ja, den butikken var jo ikke så dum :D Det er hvertfall halv pris på hva jeg har sett andre plasser.. Men dette er vel heller ikke original batteri ser det ut som.. Hvis jeg kan kjøpe 2 batterier til 9 dollar i USA så er jo det et bedre kjøp forutsatt at det er av like god kvalitet..

Altitec er hvertfall registrert i topplokket:D

Skrevet

Kjøp en forsommersgave til deg selv. Batterigrep og et ekstra batteri, så har du lenger tid til batteribytte, og er du så aktiv på lukkermekanismen at batteriene brukes opp kan du bruke AA-batterier i en kasett for slik som følger med batterigrepet...

Skrevet

Batteriene fra USA kan være nippet kraftigere en i Norge.

Jeg bestillte et batterigrep og 2 batterier(som var med i pakken) fra eBay, jeg satte den på gammelkameraet mitt(Canon 350D), lader opp batteriene og puttet de inn. Og jeg fikk en ERROR melding på display, tok 10 sekunder for å ta ett bilde, og tilslutt kortslutta allt av elektronikk på den.. Glad at det gikk på garantien :P.

Skrevet

Jeg vil egentlig fraråde fra å kjøpe no-name-batterier. Synes det er best å har originale med tanke på garanti om noe skulle gå galt med batteriene.

Skrevet
  • Forfatter

Det er litt blandede meninger her ser jeg, og det er jo skremmende at et kamera gikk i stykker pga dårlige batterier, men jeg trur jeg skal ta sjansen.. Hvis det skulle dukke opp noe error så får ejg heller være rask med å ta ut batteriet igjen og ikke la det stå slik i mange sekunder.. Takker for tilbakemeldingene:)

Skrevet

Er vel ikke vanligvis forbundet med problemer ved å bruke uoriginalt batteri, men jeg mener å ha hørt at man mister deler av garantien dersom uorginalt utstyr benyttes?

Skrevet

Kun hvis du leverer utstyr med orginal batteri at det kan være tilfallet noe jeg sterkt tviler på.

Ellers så ingen kan bevise deg hva du har brukt...

Selv bruker jeg kun orginale baterier men de henter jeg fra utlandet fordi det er billigere.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …