Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Tremeningen min Lisa (i gult) og lifesaver opp gjennom ungdomsårene, Hilde, dro meg med ut i sola for fotografering. Dermed ble det en tur til Oppdal hvor Hilde bor, og videre utover et eller annet sted til en fortreffelig flott strand. WOW for et forrykende vær! Etter grilling senere, ble det en kjapp tur i skogen for enda mer foto, og nå sitter jeg her..!

http://www.insidethebox.no/foto/0805hildeoglisa/

Skrevet

nais, flotte bilder. dette kan du. ;)

Skrevet
  • Forfatter

Jeg har brukt reflektor på alle bildene, bortsett fra der begge to er med - så det er ikke utstyret det står på, mer motivasjonen for å holde reflektoren for den som ikke var med på bildene. ;) Og sånt er IKKE lett å se bare ved å titte gjennom søkeren alltid, særlig ikke å så sterkt sollys. Men jeg er klar over det du sier, det mangler litt glød på noen av bildene - men sånn er det når man ikke har en fast assistent.

Jeg brukte EOS 30D m/ grep og Sigma 24-70mm f/2.8. Ingen blitz, selv om den var med i sekken. Får prøve blitz vs. sollys en annen dag, da det er helt ukjent for meg å jobbe med.

:)

De to jentene var veldig skeptisk først, for de ville heller ta bilder der det var grønt og friskt, men når jeg forklarte for dem at "drit i det da, dette blir jo MYE mer eksotisk!!" ble de sånn halvveis med. Da vi dro hjem til hun ene for å grille, kom det flere "woooow!" med tilhørende sikling og hakeslipp når de så fjellene. :)

Skrevet

Jeg la ikke merke til noen fjell jeg... :whistle:

Neida, jeg bare tuller!

Veldig bra bilder, Ola, og som Grindvoll sier, de hadde glatt havnet i en kleskatalog! :) Snakker vi Ellos-karriere på deg eller? ;)

Skrevet
  • Forfatter

Vidar, jeg har softbox til blitzen, og jeg har reflektorholder, stativ til lys, og et kit med "cold light" fluorescent-lamper, så det er som sagt ikke utstyret det skal stå på. Når jeg vet jeg ikke har noen dedikert assistent som kan - og ikke minst - skjønner jobben hun/han gjør, ser jeg liten vits i å dra med alt jeg eier og har av fotoutstyr for å bruke tre fjerdedeler av dagen på å forklare, vise og sette opp utstyr, fremfor å ta bildene med så enkle grep som å bruke en helt enkel reflektor.. :)

PS: Lampene mine trekker 20W pr. hode, og gir MYE lys og null varme. LOVE IT!

Skrevet

Objektivets evne til å danne et så feilfritt bilde som mulig på sensoren og fotografens evne til å bruke objektivet og bildesensoren på en slik måte at sensoren leser av bildet korrekt og i ro er vel en ganske grei hula-hula-definisjon? :D

Skrevet
  • Forfatter
Ola' date=' har du ikke en lillebror? :grin:

[/quote']

Hehe, nei.. Har ei lillesøster som blir sju i høst, og jeg kan aldri i verden tenke meg at HUN greier å stå i ro.. Da er det nok bedre å vise den andre av de to som er modell for dagen om hvordan man bruker reflektoren. ;)

Takktakk! :)

Skrevet

Veldig flotte bilder, og som tidligere nevnt så likt jeg også veldig godt location, en nydelig strand i fint vær, som gjør at man forventer å se blått hav i bakgrunnen, men i stedet er det snødekte fjell. Veldig fin kontrast

Skrevet

Flotte bilder, modeller, og lokasjon. Kjekt at noen får normale folk til å stille opp på sånt. Ingen av damene jeg kjenner som blir med på slikt "tull", i hvertfall ikke for å bli vist til "alle" :confused:

Det eneste jeg har å utsette er vel antallet bilder som vises. Nå ble det så mange at det var ingen som egentlig brente seg fast i minnet. La damene plukke ut 4-5 bilder de syns er best, så kan du diskutere med dem om hvorfor eller hvorfor ikke du er enig. Post så 3-4 bilder her på forumet som er "vinnerne".

Just my 2 cents.

Skrevet
  • Forfatter

Enig i den, Karl. Det ble tatt i alt ca 900 bilder den dagen. Skyter alltid i serie, for den minste bevegelse, endring i blikkretning, krampe i smilebånd e.l. kan gjøre eller ødelegge et bilde - og da har jeg bedre margin for å få noen gode blinkskudd.

De du ser her er de jeg har valgt ut som kandidater for jentene å plukke i, så skal jeg gjøre en eller maks to fra hver serie med dem noen hakk bedre med endring av eksponering og prøve å unngå skygger, lyse opp øyne, etc :)

Skrevet
  • Forfatter

Jeg har ærlig talt ikke peiling. Jeg dro til Oppdal med hun i gul bikini, og videre derfra kjørte vi lenger inn et eller annet sted, og tok av ved en Joker. Det er det jeg vet, da jeg selv ikke satt bak rattet :)

Skrevet

Haha xD

Da har du vært med på litt av hvert. Kvalifiserer til skikkelig ille, når en Vardø-væring sier sånt!

Fine bilder foresten, Ola! Du må bare stå på! Ser ut til at du trives med dette!

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, jeg ville IKKE bada der. Det er jo vann rett fra en eller annen isbre-ish greie oppi der. Elva som rant ut i innsjøen, var grønt og lekkert!! :grin:

Takktakk, Agnor :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …