Skrevet 28. mai 2008 16 år Jeg prøver å lage mitt eget passbilde, som jeg trenger til et nytt id-kort i forbindelse med jobb. Men, hvordan kan jeg skalere bildet ned til 5x5 cm? Prøvd i photoshop, men dette blir helt feil. Jeg vil at det skal være 5x5 cm når det skrives ut. Håper noen kan hjelpe meg =)
Skrevet 28. mai 2008 16 år Først må du croppe bildet så det er kvadratisk hvis det ikke er det fra før av. Så må du gå inn på Image -> Image Size, og så skrive inn 5 cm som det står inne i den røde firkanten.
Skrevet 28. mai 2008 16 år Ikke bli sur hvis jeg svarer feil nå! :eek: Jeg tror du skal klare og få det ned med Microsoft Office Picture Manager Ved og trykke rediger og endre tallene der. Er bare og trikse det til, er sånn jeg fikk til og få profil-bilde lite nok. Edit: Vell, så at noen kom meg i forkjøpet men det får stå hvis det kan vere til hjelp
Skrevet 28. mai 2008 16 år Forfatter Orker ikke streve med det Ble bare kaos. Får heller stikke innom en automat i morgen
Skrevet 28. mai 2008 16 år Først må du croppe bildet så det er kvadratisk hvis det ikke er det fra før av. Så må du gå inn på Image -> Image Size' date=' og så skrive inn 5 cm som det står inne i den røde firkanten.[/quote'] Trenger ikke denne omvei. Når du trykker på crop symbolet så får du felter under verktøylinja hvor du kan skrive inn størrelse og oppløsning. Så drar du ut det du vil ha med og får automatisk riktig bildeformat.
Skrevet 29. mai 2008 16 år Forfatter Send bildet til audun.braastad@c2i.net' date=' så fikser jeg det på 20 sek [/quote'] Hehe. Har tatt de i automat nå. Men, ellers takk, og takk til alle tips =)
Skrevet 29. mai 2008 16 år Først må du croppe bildet så det er kvadratisk hvis det ikke er det fra før av. Så må du gå inn på Image -> Image Size' date=' og så skrive inn 5 cm som det står inne i den røde firkanten.[/quote'] Trenger ikke denne omvei. Når du trykker på crop symbolet så får du felter under verktøylinja hvor du kan skrive inn størrelse og oppløsning. Så drar du ut det du vil ha med og får automatisk riktig bildeformat. Det er sant, tenkte ikke på det. Men din metode er jo den letteste
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.