Ronny Olsen Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 Vet ikke om dette legges under riktig emne da, men jeg tar sjansen. Jeg kikket på Aerodomechart for Røst idag. Jeg har landet flere ganger på Røst. Fått forståelse for at man lander en vei på en rullebane, er dette korrekt? Ifjor når jeg var ute på Røst så jeg et fly på aproach motsatt vei. Spørsmålet er at kan man landet begge veier på en rullebane etter vær og forhold i virkeligheten? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Siter
Arnt Kalseth Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 Heisann, Røst har jo innflyging til begge rullebaner ja. Og dette gjøres vel, som vanlig, i forhold til været. Du har kart for VOR/DME-03 og VOR/DME-21. I tillegg har du visual approach, som du selvfølgelig kan gjøre til begge rullebaner, alt etter været. Aerodromkartet gir deg jo bare et kart for selve flyplassområdet og ikke noe om innflygingen dit. Håper dette ga noen svar... Arnt OK Siter
Ronny Olsen Skrevet 3. november 2001 Forfatter Skrevet 3. november 2001 Begge rullebaner, såvidt jeg har registrert er det bare 1 runway på Røst. Mener du at denne kan du lande begge veier på? Siter
Gjest Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 Begge retninger av rullebanen brukes vel på de fleste flyplasser, med mindre det finnes spesielle hindringer i den ene enden. Men da får man jo problemer med at takeoff og landing går motsatte veier... Siter
Kenneth Lima Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 Heisann!! Jeg tror nok begge retningene på Røst brukes siden det finnes kart for VOR/DME-03 og VOR/DME-21. På kartene står det ingenting om at det ikke går an å bruke både RWY-03 og RWY-21 til landing og takeoff [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [ 03-11-2001: Endret av: Kenneth Lima ] Siter
Arnt Kalseth Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 quote: Opprinnelig postet av Ronny Olsen: Begge rullebaner, såvidt jeg har registrert er det bare 1 runway på Røst. Mener du at denne kan du lande begge veier på? Correct! Rwy 03 og Rwy 21. Arnt OK [ 03-11-2001: Endret av: Arnt Kalseth ] Siter
Ronny Olsen Skrevet 3. november 2001 Forfatter Skrevet 3. november 2001 Så hvis jeg har forstått dette riktig så mener du at feks Rwy 03 er en vei på samme runway og Rwy 21 er motsatt vei? Siter
Arnt Kalseth Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 quote: Opprinnelig postet av Ronny Olsen: Så hvis jeg har forstått dette riktig så mener du at feks Rwy 03 er en vei på samme runway og Rwy 21 er motsatt vei? Correct! Arnt Ok Siter
Ronny Olsen Skrevet 3. november 2001 Forfatter Skrevet 3. november 2001 Kult, da lærte jeg noe nytt. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.