Skrevet 25. mai 2008 16 år Heisann! Er det noen her inne som har lisensen eventuelt noen som har planer om å ta den?
Skrevet 25. mai 2008 16 år Forfatter Se der ja! Hvilken bånd er du mest aktiv på? Skal oppover til Eidsvoll førstkommende helg. Forhåpentligvis blir det en del QSO'er på Misteberg repeateren:) 73 fra LA5GRA
Skrevet 25. mai 2008 16 år LA1ES. Som callsignet viser har jeg hatt lisens siden "tidenes morgen" :grin: Ikke så "radioaktiv" nå som jeg var en gang, og da gikk det bare på HF og ikke på 2M som du kjører på Jonas.
Skrevet 25. mai 2008 16 år Forfatter Ja riktig. Nei, jeg skal få tak i en HF radio neste måned.. 2m og 70cm blir liksom ikke helt det samme. Får bruke det man har av utsyr enn så lenge
Skrevet 26. mai 2008 16 år Har utstyr til 2m og 70cm, men er heller ikke så aktiv lengre. Holdt en tid åp med APRS, lagde en liten sak som kjørte APRS-IS over mobilen. Dog, om du er i området en gang kan jeg sikker fyre opp utstyret og slå av en prat.
Skrevet 26. mai 2008 16 år "Man tager hvad man haver" Jonas . Det viktigste er at man kommer seg på lufta. Synes personlig at 2M og 70 cm blir litt for WT-aktig for meg, men er nok kjempebra for lokale QSO-er. Da fikk jeg lyst til å blåse støvet av min gamle Sommerkampf transceiver igjen... :cool: Om du får tak i en HF-rigg trenger du slett ikke være i nærområdet for å slå av en prat. Jeg har en loggbok full av longdistance QSO-er og en stor eske QXL-kort også liggende et sted. Til uinnvidde: Q-koder ble/blir mye brukt i miljøet, spesielt da man brukte CW (morse) mer aktivt og kunne si en hel masse vha. tre bokstaver. Q-koder. Q-koder brukes jo også i andre sammenhenger, også i luftfart, f.eks. QNH, QNE 73 de LA1ES
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.