Erik Karlsen Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Sitter nå og spiller Conan. Er det flere her som spiller? Jeg er på server "Dagon" Siter
Marius Sparby Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Har ikke kjøpt det enda, siden jeg bestiller det fra USA. De jeg spiller ting med bor alle der, så det er relativt lite aktuellt å kjøpe den europeiske versjonen for min del. Skulle bare ønske at Funcom innså at det beste er å ha servere som er åpne for alle uansett land, slik de hadde i AO. Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Har spilt spillet siden den 17. mai (early access) og fikk collectors edition boksen idag Rett og slett et fantastisk spill, kan vel ikke si så mye mere enn det Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Er såpass skeptisk at jeg venter med å kjøpe til jeg har lest noen anmeldelser (at dagbladet og vg gir spillet terningkast seks tar jeg med ei klype salt, norske medier er neppe upartiske i forhold til tidenes største norske underholdningsproduksjon). Siter
Nicklas Winger Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Er såpass skeptisk at jeg venter med å kjøpe til jeg har lest noen anmeldelser (at dagbladet og vg gir spillet terningkast seks tar jeg med ei klype salt' date=' norske medier er neppe upartiske i forhold til tidenes største norske underholdningsproduksjon). [/quote'] Er nok ikke bare de norske avisene som har gitt det. Aoc er verdenskjent så det holder, og jeg tror wow har møtt sin overmann. :-) Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Joda, men jeg venter på anmeldelsene fra de store sidene som jeg føler jeg kan stole på som Gametrailers og IGN (sier ikke at de nødvendigvis har rett i alle anmeldelsene sine, men jeg er som oftest enig med dem). Jeg tror helt ærlig ikke at AoC kommer til å i det heletatt komme i nærheten av WoW, rett og slett fordi det ikke tilfører sjangeren noe særlig nytt. Jeg frykter at det ender opp som LOTRO, bra spill, og mange kommer nok til å prøve det...før de går tilbake til WoW igjen... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Skal veldig mye til for å "overta" fanbasen til WoW over lengre tid ja. Kan alltids tenkes at folk foretrekker AoC ettersom de har noen fordeler fremfor WoW, som en kul grafikk og kul setting dog. Siter
Nicklas Winger Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 7 mill spillere har allerede kjøpt age of conan, og en hel skare av WoW spillere er ventet å gå over (i følge en undersøkelse jeg leste om fra en av levrandørene på jobb), så jeg tror nok AoC kommer til å bli stort. Det bringer faktisk en del nytt til sjangeren i forhold til WoW =) Nevner i farten kampsystemet og muligheten til å bygge egne byer for de forskjellige guilds Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jaja, enda et spill som mange kommer til å bli avhengige av dessverre :whistle: Kjenner mange som har falt mye karaktermessig på grunn av WoW.. Nei, enda et spill å holde seg unna Siter
Nicklas Winger Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Ja, må si jeg synes det er litt voldsomt når folk dedikerer egne dager i uken, kun for å spille WoW. De kan ikke forlate pc'en fordi de sitter standby o.l. Burde jo nesten fått lønn for å spille slikt. Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 ja, det er ganske ille når folk nesten dedikerer livet sitt til slike spill. Man må kunne sette litt grenser. Heldigvis har dette spilet 18 års grense, noe som kanskje kan bidra til at folk ikke blir for avhengig. Det er jo som regel de yngste spillerne som blir mest avhengig av slike spill. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Det er ingen ting som heter aldersgrense. Folk får andre til å kjøpe for seg, blant annet foreldre. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Ja' date=' må si jeg synes det er litt voldsomt når folk dedikerer egne dager i uken, kun for å spille WoW. De kan ikke forlate pc'en fordi de sitter standby o.l. Burde jo nesten fått lønn for å spille slikt. [/quote']Har flere kamerater som er slik, noen som ikke gjør annet enn å spille WoW faktisk...det er ikke rent få timer med WoW man klarer å få presset inn i døgnet når man hverken har jobb eller går på skole Personlig har jeg aldri klart å bli avhengig av en MMO, jeg spiller en stund og så går jeg drittlei av å gå rundt og mose rotter i timesvis for å få gear som er marginalt bedre enn det jeg har. Hva kampsystemet i AoC angår så syns jeg det var noe av det mest spennende med spillet helt til jeg så noen in game-videoer for et par uker siden hvor det var mer eller mindre identisk med kampsystemet i WoW. Men jeg skal ikke klage altfor mye på AoC før jeg faktisk har prøvd det,har skaffet meg en buddy-key, så da får vi se hva det blir til Og apropos aldersgrenser, så har det aldri stoppet noen før, og kommer neppe til å gjøre det nå heller... Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Sliter med kamerater som har fått WoW-syndromet jeg og. Det er jo folk som har gått fra jobb og familie på grunn av det. Det er jo bare et spill. (I motsetning til det vi driver med)...hehe Siter
Marius Sparby Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Det er ingen forskjell på FSX og WoW/AoC/MMO-spill. Noen mennesker vil bruke ALTFOR mye tid på begge, slik at det går ut over familie, jobb, helse og det meste annet. Er man hektet, så er man hektet. Og jeg vil mene at FSX, på tross av realismen som finnes i det, og potensialet for å lære instrumentflyging etc, fortsatt er et spill. Et simulatorspill, men et spill likefremt. Siter
David Gabrielsen Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Kjøpte Age of Conan i går og må si jeg ikke er spesielt imponert enda. Mulig det blir bedre når jeg er ferdig i den tutorial-byen jeg er i nå... Klarer ikke helt sette fingern på hva det er, men det er ett eller annet som ikke stemmer. PS : Har en del erfaring fra tidligere spill som feks everquest, eve, anarchy online og wow... Siter
Nicklas Winger Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Etter som jeg har forstått det, så skal opplevelsen bli en del bedre når man er ferdig med "innføringen" Ta en titt på anmeldelsen / artikkelen hos ITavisen. Står litt om det der Siter
aleksander rødland Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 Jeg kjøpte collectors edition av dette spillet natt til 23 mai og har kommet til lvl 23. Skal inrømme at jeg hadde store forventninger til det og ble litt skuffet når jeg begynnte og spille. Mye av skuffelsen var pga fps mangel og fikk ikke følelsen av at det var et mmo. Etter noen runder på forumet deres fikk jeg hjelp til problemet med fps'en og no kjører jeg spillet på High grafikk og 35fps =) Og kampsystemet de har brukt er helt fantastisk! WoW kan bare gå å legge seg der altså! I wow så løper du i en person og trykker 2, 2, 3 , 1, 2 også kanskje bevege deg litt (hvis det er pvp) Men her må man virkelig tenke for å overleve. Velge hvilken vei man skal svinge sverde og hvor man skal holde opp skjoldet for og få mest mulig beskyttelse osv. Fra lvl 1-20 så får man ikke så mte følelse av at dette er et mmo, men når jeg ble lvl 20 og kom meg ut av begynnelse stedet så ble alt forandret. Da fikk jeg med en gang den mmo følelsen og et av de første stedene jeg gikk og questet var i Conall's Valley. Her har Funcom gjort jobben sin! Jeg måtte bare stoppe opp for å se på landskapet, solnedgangen, snøen som reflekterte solen, FANTASTISK stemnings musikk, hjorter, ulver. Alt var på plass. Jeg angrer ikke ett sekund på å ha kjøpt dette spillet og ser veldig frem til å utforske det mer! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 7 mill spillere har allerede kjøpt age of conan Det kan da ikke stemme...i såfall så ligger det mange eksemplarer av AoC og støver ned i hyllene bortover, for det er "bare" registrert 400 000 kontoer. Fortsatt bra, men et stykke igjen til WoW, og det store spørsmålet er jo om AoC klarer å holde på spillerene... Skal ta en titt på det selv når jeg får skaffet meg en ny pc, gidder ikke prøve det på denne. Siter
aleksander rødland Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 Er nok bare 400,000 registrerte spillere ja. Blir spennende å se hvordan de tallene ser ut når folk har fått tid til å teste spillet. Så om en måneds tid er vel tallene mer nøyaktig enn no når alle skal bare "prøve det ut" Det er ikke verdt å spille på en dårlig pc Fredrik. Vent til du får den nye for grafikken er en stor del av opplevelsen av spillet Siter
Alexander Storvig Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 Dette blir kanskje et litt dumt spørsmål, men hyggelig om noen kunne svare ja eller nei og hvor mye. Må man betale per måned sånn som WoW for å spille? Siter
Marius Sparby Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 For europeiske spillere koster spillet ca. 13 euro per måned. For amerikanske ligger det på ca. 15euro. Ikke mye med tanke på at spillet oppdateres regelmessig. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Nei, det er helt kurrant pris det. Får forhåpentligvis den nye maskinen min på fredag, så da får jeg vel plukke opp en kopi av AoC med det samme også... Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Det måtte jo komme...og selvfølgelig fra en gjøk som ikke har prøvd spillet selv. Jeg har endelig fått somlet meg til å spille litt Age of Conan selv også, og jeg må faktisk innrømme at jeg tok feil...og det er jeg glad for. Førsteinntrykket er veldig bra, selv om det er nok av bugs i spillet foreløbig (men det må man nesten bare forvente i en såpasss ny MMO), kampsystemet er mye mer interessant enn forventet, og grafisk sett er det uten tvil den peneste MMO-en på markedet. Dette er kanskje det løftet den norske spillbransjen trenger, eventuelt det løftet investorer trenger for å innse at det er verdt å satse på spillbransjen, jeg håper ihvertfall det... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.