Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei, jeg fikk plutselig beskjed om at jeg skal ha en Power point presentasjon i morgen på skolen. Emmne er den Norske befolkningen, men jeg sliter litt med og velge hva jeg skal ha om innen det emmne. vi har holdt på med et avis projsejkt, og da har de andre tatt alle Emmnene som står i boka, derfor sliter jeg litt med valg av emmne.

Emmner i bruk: Næringsliv.

Befolknings vekst.

den norske befolkningens historie.

Det er alt som det står om i Geografi boka vår.

Noen som har forslag til Emmne, helst et som det er lett og skrive om(har dårlig tid) og et det er lett og finne info om. Det meste av Presentasjonen skal vare i rundt 10 min.

Skrevet

Det norske sprog's hisorie er vel interessant (nynorsk, bokmål etc.)

Skrevet
Nei fysj' date=' jeg ble nettopp ferdig med norsk eksamen på VKII. Og jeg er glad jeg ikke skal ha mer historie om det norske språk!! [/quote']

Haha, jeg hadde ikke lest noe særlig på forhånd, så jeg redda meg med novelletolkningsoppgaven. Det har ikke vært novelletolkning på eksamen i norsk de siste tre årene, så jeg hadde flaks for å si det sånn :grin:

Skrevet

Du kan jo skrive om hvordan befolkningen i Norge har utviklet seg gjennom både antallet totalt, og feks. endringen fra å ha lav gjennomsnittsalder, til i dag hvor det er langt høyere gjennomsnittsalder.

Skriv om årsakene også. Bedre helsevesen. Sunnere kosthold. Arbeidsforhold?

Skrevet

Litt for sent ute sikkert, men du kunne valgt næringsliv, herunder oljevirksomheten. Da kunne du blant annet funnet mye info her. I tillegg kunne du sikkert sjekket sidene til Oljemuseet i Stavanger, Oljedirektoratet, StatoilHydro, BP, ConocoPhillips, Norske Shell osv.

Lykke til! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …