Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at medisinene skal ha virkning bør du ta Zyrtec jevnlig hele pollensesongen, og gjerne starte litt før. Kan være greit å ta Zyrtec hver eneste dag i april og mai hvis du er plaget med bjørkepollen.

Det er også på regndager at det er best å være ute. Unngå å gå for mye ute i flott vær med masse vind i ansiktet hvis det er mye trær i området.

Det er også mindre pollen om kveld og natt, så hvis du skal lufte rommet ditt bør du altså tenke på dette.

Etter du har vært ute når det er mye pollen bør du vaske ansiktet. Vask gjerne håret også før du legger deg hvis du er veldig plaget.

Du kan også få tak i øyedråper hvis du plages i øynene.

Men det viktigste med tanke på det du skriver i ditt innlegg, så er det at du skal bruke Zyrtec jevnlig, ikke bare når du klør.

Skrevet

Huff..Plages med dette hver sommer :crazy:

Bruker bruker også zyrtec. Har du prøvd Livostin eller Clarityn? Har også Rhinocort Turbohaler, noe pulver som skal sniffes..Hehe

Kanskje noe av dette hjelper :)

I hele fjor vinter gikk jeg til sånn akupunktur greier for å fjærne allergien helt, men vet nå ikke om det funket..

Skrevet
Gå til fastlege og få en liten sprøyte' date=' så slipper du medisinering gjennom hele perioden :) Dog er dette for sent nå ettersom den må tas før sesongstart (har jeg hørt)... [/quote']

Kortison kan ha kraftige bivirkninger, men har fungert veldig bra hos mange! Jeg har foreløpig ikke prøvd, men har lyst.

I år har jeg ikke vært veldig plaget. Men diverse teknikker hjelper litt på også. Jeg prøver å puste med munnen, og jeg tar meg aldri i ansiktet så lenge jeg ikke er HELT nyvasket :) Lukk soveromsvinduet hvis det blåser ute, og hold deg inne. Vindfulle dager er ofte de værste for meg, så lenge det er tørt da.

Håper det var noen tips til deg! Jeg HATER allergi!

Skrevet

Ah.. hva er vel en sommer uten allergi? Har hatt dette hele livet, og sliter enda. (Mange vokser fra det) For meg, så hjelper det ofte å ta seg en rask tur til et område med vann, eller rett og slett sjøen. Det gjør underverker med en gang. Dersom du ikke har mulighet til det, så ta deg en dusj :) Deretter er det et par piller, og prøve å følge rådene som allerede er nevnt ovenfor; holde seg mest mulig innendørs, spesielt dersom det blåser.

Skrevet

Takk for mange gode råd. Jeg har selv fått pollenalergi som voksen (femte året nå)

Men hva med oss som jobber ute? Er ikke bare å rømme inn hele formidagen da!! Bruker noen tabletter som er reseptfrie, funker fett de for meg. Men doseringe på pakken er helt påtrynet. Må ta dobbel dose om det sskal hjelpe meg. Til gjenngjeld er mine plagger kortvarig (3 til 5 dager)

Skrevet

Det anbefales desuden at bruge briller/solbriller, fordi pollenallergikere påvirkes ved irritationer i øjnene, og det kan på den måde kanskje afhjælpes, i hvert fald delvist.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...