Skrevet 19. mai 2008 16 år Fråga till er som vet. Hur många år läser man Engelska, matematik och fysik om man går GK Elektro och sen VK1/VK2 Automasjon ? Man läser väl inte alla 3 ämnen under alla 3 år ? Är det olika grader av matematikk och engelska ? Fysik i Norge är väl Naturfag va ?
Skrevet 19. mai 2008 16 år I VG1 har vi noe som heter naturfag, men ikke i VG2&3. I VG2 og VG3 må man velge mellom biologi, fysikk eller kjemi.
Skrevet 19. mai 2008 16 år Naturfag dekker det som skulle være Fysikk 1. I VK1 og VK2 kan du velge 2FY og 3FY, noe jeg gjorde. Jeg valgte å ta 3MX, så første året tok jeg 1MX, andre året 2MX, og tredje året tok jeg 3MX, altså ble det matematikk alle tre åra på meg. Engelsk ble jeg ferdig med første året.
Skrevet 19. mai 2008 16 år MX er omgjort til 1T (VG1), R1 (VG2/3 realfagsmatematikk 1) og R2 (VG3 realfagsmatematikk 2)
Skrevet 19. mai 2008 16 år Forfatter Hm, ojdå. Här var det mycket olika Kommer inte ihåg vad jag valt under min skoltid för 8 år sedan. Får se om jag hittar något gammalt betyg.
Skrevet 19. mai 2008 16 år Forfatter I VG1 har vi noe som heter naturfag' date=' men ikke i VG2&3.I VG2 og VG3 må man velge mellom biologi, fysikk eller kjemi. [/quote'] Kan man välja detta oavsett vilket fag man går på ?
Skrevet 19. mai 2008 16 år I VG2 og 3 må man velge 3 programfag (dette er studiespesialisering) Her må man velge 2 fag over to år (eks R1 + R2 og FY1 + FY 2), det tredje faget kan være biologi 1 i VG2 og kjemi 1 i VG3. Det er vanskelig å forklare Altså man må ha 2 like programfag i VG2 og VG3, det tredje er valgfritt. Si fra hvis du ikke skjønner det!
Skrevet 19. mai 2008 16 år Kan man välja detta oavsett vilket fag man går på ? Nei. Elektrofag har f.eks. ikke IT og Media som Studiespesialisering (tdlg. Allmenn) og endel andre fag.. Medielinjen har da ikke Fysikk og kjemi f.eks. Skal du ha matte fysikk og kjemi må man gå studiespesialisering. /Mathias
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.