Skrevet 17. mai 2008 16 år Finnes det en praktisk huskeregel for å huske hvilken side av flyet rødt og grønt lys er? Går lett i surr hos meg. Noe dårlig formulering ser jeg, men er stuptrøtt ^^
Skrevet 17. mai 2008 16 år Jeg har en spesiell måte. Fargen grønn er som oftest sammenlignet med hva som er riktig og rødt med hva som er feil. Så da sier jeg. Green - Right Red - Left :grin:
Skrevet 17. mai 2008 16 år Jeg bruker samme huskeregel som Alexander. En annen huskeregel for å bestemme om et annet fly beveger seg fra høyre mot venstre eller omvendt er at visst du ser et rødt lys kommer det fra høyre mot venstre, for rødt er "stopp". Ser du et grønt lyst kommer det fra venstre, da kan du fortsette (det flyet har vikeplikt for deg).
Skrevet 17. mai 2008 16 år Takker for den Arild! Det skal jeg huske på til når jeg begynner på nattflyving.
Skrevet 18. mai 2008 16 år Tenker noe à la de andre her. Siden jeg er høyrehendt blir alt på denne siden "riktig", lik. grønt lys, right side, styrbord (styrer mot "riktige" veien) osv.. Litt banalt ja og blir feil hvis du er kjeivhendt, men det funker i hvert fall for meg som "normal" (på dette området).
Skrevet 18. mai 2008 16 år Styrmenn får ha meg unnskyldt, men bruker at styrmann er mer "grønn"/uerfaren enn kapteinen. Derfor har han grønt på sin side
Skrevet 18. mai 2008 16 år "port is red" funket for meg helt til jeg fant ut at det fantes hvit portvin også... neida, funker fortsatt. ellers har jeg lest om en som brukte en grønn og en rød sokk for å huske. men han husket aldri hvilket ben den røde og grønne sokken skulle på så han måtte tatovere en grønn og rød dott på hver sin hånd... smart
Skrevet 18. mai 2008 16 år ellers har jeg lest om en som brukte en grønn og en rød sokk for å huske. men han husket aldri hvilket ben den røde og grønne sokken skulle på så han måtte tatovere en grønn og rød dott på hver sin hånd... smart Eller komplett i diot? :grin:
Skrevet 18. mai 2008 16 år Forfatter Dersom jeg må tatovere en rød og grønn prikk, så tror jeg at jeg skal revurdere pilotutdanningen.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.